<html dir="ltr"><head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1254">
<style title="owaParaStyle"><!--P {
        MARGIN-TOP: 0px; MARGIN-BOTTOM: 0px
}
--></style>
<meta content="MSHTML 6.00.6000.16945" name="GENERATOR">
</head>
<body ocsi="x">
<div dir="ltr"><font face="Tahoma" color="#000000" size="2"></font> </div>
<div id="divRpF296332" style="DIRECTION: ltr">
<hr tabindex="-1">
<font face="Tahoma" size="2"><b>Kimden:</b> Serdar Şahinkaya<br>
<b>Tarih:</b> 12 Ocak 2010 Salı 23:33<br>
<b>Konu:</b> İktisat İşletme ve Finans Dergis'nin son sayısında yayınlanan bir makale kritik önemde bence.<br>
</font><br>
</div>
<div></div>
<div>
<div dir="ltr"><font face="Tahoma" color="#000000">Sevgili Hocalarım ve sevgili Arkadaşlar</font></div>
<div dir="ltr"><font face="tahoma">İktisat İşletme ve Finans Dergis'nin son sayısında yayınlanan bir makale kritik önemde bence.</font></div>
<div dir="ltr"><font face="tahoma">Sarı ile işaretlediğim yerlere dikkatinizi çekerim</font></div>
<div dir="ltr"><font face="tahoma">sevgi ve selamlar</font></div>
<div dir="ltr"><font face="tahoma">serdar</font></div>
<div dir="ltr"><font face="tahoma"></font> </div>
<div dir="ltr"><font face="Tahoma" color="#000000" size="2"><a href="http://www.iif.com.tr/index.php/iif/article/view/iif.2010.286.2416" target="_blank">http://www.iif.com.tr/index.php/iif/article/view/iif.2010.286.2416</a></font></div>
<div dir="ltr"><font face="tahoma" size="2"></font> </div>
<div dir="ltr">
<div><b><font size="5">Türkiye ticaretinde ulusal pazar etkisi</font></b></div>
<font size="5">
<hr color="#000000" noshade="" size="1">
</font>
<div>The home market effect in Turkey’s trade</div>
<br>
<div><i>Hasan VERGİL</i></div>
<br>
<hr color="#cccccc" noshade="" size="1">
<font size="2"><font color="#990000" size="1">Makaleyi satın almalı veya dergiye abone olmalısınız.</font>
</font>
<hr color="#cccccc" noshade="" size="1">
Makalenin Yayınlandığı Dergi: İktisat İşletme ve Finans<br>
Yayınlanma Tarihi: 2010-01-01 00:00:00<br>
Cilt: 25, Sayı: 286, Yıl: 2010<br>
Sayfa(lar): 35-59<br>
ISSN: 1300-610X<br>
Digital Object Identifier (DOI): 10.3848/iif.2010.286.2416<br>
JEL Sınıflandırması: F12 F10 <br>
<br>
Bu makalenin tüm telif hakları BİLGESEL Yayıncılık San. ve Tic. Ltd. Şti. 'ye aittir. Yayıncının yazılı izni olmadan kullanılması veya çoğaltılması yasaktır.
<br>
<br>
<div><font size="2"><b>Özet</b></font></div>
<hr color="#cccccc" noshade="" size="1">
<p align="justify">Bu çalışma Türkiye’nin ticaret ortaklarına yapmış olduğu ihracatta ulusal pazar etkisinin geçerliliğini her bir 8 tane 1 haneli SITC ürün grubu için ARDL gravity denklemlerini tahmin ederek incelemektedir. Çalışmada
<strong>1989-2007 dönemi</strong> için Türkiye’nin ihracat yaptığı en fazla 42 ülke ile ilgi veriler bir araya getirilmiştir. Panel birim kök ve panel eşbütünleşme testleri yapıldıktan sonra, havuz ortalama grup (PMG) teknikleri kullanılarak yapılan tahminlerde
<font style="BACKGROUND-COLOR: #ffff00"><strong>homojen mallar için genel bir sonuca ulaşılmazken, farklılaştırılmış mallar için tüm ürün gruplarında ulusal pazar etkisine ters sonuç bulunmuştur. Bu ulusal pazar etkisine ters sonucun ortaya çıkması, birinci
olarak, <u>incelenen dönem içerisinde Türkiye’ye gelen yabancı sermayeli şirketlerin ihracattan daha çok ithalat yapmaları ve, ikinci olarak da, yapısal olarak, Türkiye’deki hızlı büyümenin ihracat yerine daha fazla ithalat artışına neden olması ve Türkiye’deki
imalat sanayi sektör ihracatının büyük oranda ithalata bağlı olması ile açıklanabilir.</u></strong></font></p>
<br>
<div><font size="2"><b>Anahtar Kelimeler</b></font></div>
<hr color="#cccccc" noshade="" size="1">
<div>Ulusal Pazar Etkisi, Gravity Denklemi, Panel Birim Kök Testi, Panel Eşbütünleşme Testi, Havuz Ortalama Grup Teknikleri</div>
<br>
<div><font size="2"><b>Özet (İngilizce)</b></font></div>
<hr color="#cccccc" noshade="" size="1">
<p align="justify">This paper investigates the validity of the home market effect in Turkey’s exports to its partners by estimating ARDL gravity equations separately for each of the eight 1-digit SITC sections by pooling data for the sample of at most 42 countries
for the period 1989-2007. Having performed the panel unit root and panel co integration tests, the pooled mean group techniques reveal that while no general conclusions are derived for the homogenous goods, the reverse home market effect is found for the differentiated
goods. The reason of this reverse home market effect can be explained by, first, firms with foreign capital in Turkey largely import rather than export in the period investigated. Second, structurally, higher growth rates lead to higher imports rather than
higher exports in Turkey and Turkey’s exports in manufacturing sectors largely depend on imports.</p>
<br>
<div><font size="2"><b>Anahtar Kelimeler (İngilizce)</b></font></div>
<hr color="#cccccc" noshade="" size="1">
<div>Home Market Effect, Gravity Equation, Panel Unit Root Test, Panel Cointegration Tests, Pooled Mean Group Techniques</div>
</div>
</div>
</body>
</html>