[Turkmath:7348] yorumsuz

Muhammed Uludag muhammed.uludag at gmail.com
8 Ara 2010 Çar 15:19:25 EET

http://www.haberler.com/video-haber/video.asp?id=2396411

http://sci.ege.edu.tr/~math/staff/ahmetyildirim/index.htm

*Bin öğretim üyesinin yayınlarının yüzde 17'sine imza atıyor ama doçent
olamıyor**
*
Ege Üniversitesi (EÜ) Fen Fakültesi Matematik Bölümü'nde öğretim üyesi Yrd.
Doç. Dr. Ahmet Yıldırım (30) akademik yayınlarıyla rekor kırmasına rağmen
doçent olamıyor.

İZMİR (CİHAN) -Ege Üniversitesi öğretim üyelerinden Yrd. Doç. Dr. Ahmet
Yıldırım, yaptığı çok sayıda bilimsel yayına rağmen doçentlik başvurusunun
reddedilmesinden şikâyetçi. Doçentlik başvurularında asgari 1 yayın ölçüsü
bulunduğunu belirten Yıldırım, son başvurusunun da kabul edilmemesi halinde
yurt dışından gelen teklifleri değerlendireceğini söylüyor.

Yrd. Doç. Dr. Ahmet Yıldırım, Ege Üniversitesi Fen Fakültesi Matematik
Bölümü Öğretim Üyesi. 1980 Muş doğumlu Yıldırım, henüz 30 yaşında. Genç
matematikçi, uluslararası dergilerde yayınlanmış 200 makaleye sahip,
sempozyumlarda 130'a yakın bildiri sundu. Yayınlarına *binden fazla atıf
aldı, *150'ye yakın hakemlik yaptı. Halen uluslararası 8 dergide editörlük
yapıyor. Dünyada 10 ülkeden 40 araştırmacıyla çalışıyor. 2010 yılında Ege
Üniversitesi'nde binden fazla akademisyenin hazırladığı yayınların yüzde
17'sini tek başına yapıp, atıf sayısında rekor kırdı. Kendi fakültesindeki
yayınların da yüzde 40'ına imza attı. Bu başarılar, Yrd. Doç. Dr. Ahmet
Yıldırım'ın Türkiye'de doçent olmasına yetmedi.

Yıldırım'ın geçen yıl nisan ayında yaptığı doçentlik başvurusu,
Üniversiteler Arası Kurul'un oluşturduğu 5 kişilik jüri tarafından oy
çokluğuyla reddedildi. Doçentlik başvurusunda öğretim üyelerinin bir yayın
yapma koşulu aranırken, Yıldırım'ın onlarca çalışması yeterli bulunmadı.
Bölümündeki yayınların toplamının üç katını hazırlayan Yıldırım, doçentlik
için tekrar başvurduğu kuruldan yine aksi bir karar çıkması durumunda,
Amerika ve İsveç'ten gelen teklifleri değerlendirmeye almayı düşünüyor.
Doçentlikte tek kriterin asgari bir yayın olduğuna dikkat çeken Yıldırım,
"Bu ülkede 45 yaşında bir bildiri sunMuş, iki yayınıyla doçent olanlar var.
Buna rağmen bu sefer de doçentliğim kabul edilmezse, bu ülkeyi terk ederim."
diyor.

Üç çocuklu bir ailenin en küçüğü Ahmet Yıldırım, 1980 yılında Muş'ta doğdu.
İki aylık ikin ailesiyle İzmir'e yerleşti. Hayalindeki Atatürk Lisesi'ni
bitirdi. Sonra Ege Üniversitesi Fen Fakültesi Matematik Bölümü'nü kazandı.
'İyi matematikçiden iyi bir ticaret erbabı olur' düşüncesiyle başladığı
üniversitede, ticarete atılmaktan vazgeçip, bilgilerini fakültede kullanmak
istedi. Aynı üniversitede yüksek lisans, ardından da asistanlığı kazandı.
Geçen yıl da yardımcı doçent kadrosuna atandı. Hedefini hep yüksek tutan ve
Ege Üniversitesi ile Türkiye'nin bilimsel çalışmalardaki puanını arttırmayı
amaç edinen Yıldırım'ın şevkini, Üniversiteler Arası Kurul'un oluşturduğu
jürinin verdiği karar, kırdı.

Kurul üyelerinin 30 yaşındaki genç bir matematikçiyi doçent yapmak
istememesinin hiçbir makul tarafının bulunmadığına inanan Yıldırım, "İki
hafta sonra Amerika Güney Florida Üniversitesi'nde seminerde konuşma
yapacağız. Bu sefer de doçent olamazsam Amerika ve İsveç üniversitelerinden
gelen teklifleri değerlendireceğim." diye konuştu. Doçentlik başvurusunda
asgari bir yayın şartının arandığına dikkat çeken Yıldırım, başvuruları
Üniversiteler Arası Kurul'un oluşturduğu jürinin değerlendirmeye aldığını
ifade etti.

Ege Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Candeğer Yılmaz'ın kendisine sahip
çıktığını ve her koşulda destek vereceğini söylediğini kaydeden Yıldırım,
"Benim yayınlarım bir iki değil, 65 farklı tıp, fizik, matematik,
mühendislik dergilerinde yayınlandı. TÜBİTAK'ın verdiği destek, benim
bilimsel gelişmemde önemli rol oynadı. Benim bu kadar fedakarlığımın
karşılığı bu olmamalı." diye konuştu.