[Turkmath:7356] Re: MATEMATİK DIŞI/ MSG (ÇİN TUZU) DENEN ZEHİR

Demirhan Ramazan TUNÇ demirhan13 at hotmail.com
9 Ara 2010 Per 18:37:19 EET

http://en.wikipedia.org/wiki/Glutamic_acid_(flavor)#Research_into_health_effects
Dunya'da arastirma sektoru de emperyalist guclerin elinde, o acidan bu bilgilere inanmamak lazim herhalde.Demirhan

From: meulkudas at hotmail.com
To: turkmath at listweb.bilkent.edu.tr
Date: Thu, 9 Dec 2010 16:19:51 +0000
Subject: [Turkmath:7355] MATEMATİK DIŞI/ MSG (ÇİN TUZU) DENEN ZEHİR

MATEMATİK DIŞI AMMA DAYANAMADIM, SİZLERLE PAYLAŞMADAN YAPAMADIMBANA GELEN BU KIYMETLİ BİLGİLER,ÖNEMLİ UYARILARİÇEREN İLETİYİ ....
MSG (ÇİN TUZU) DENEN ZEHİR
 MSG NEDİR , KATKI MADDESİ / KORUYUCU MADDE FARKI
HİÇBİR KATKI MADDESİ YOKTUR"  İLE " HİÇBİR KORUYUCU MADDE İÇERMEZ"ARASINDAKİ AYRIM VE MSG ( ÇİN TUZU) DENEN ZEHİR   Knorr un hazır çorbalarının üzerinde"hiç bir
 koruyucu madde içermez" yazıyor diye alıyordum.Özellikle son çıkardıklarıçorbalar çok kolay yapılıyordu ve gerçekten de çok lezzetli oluyordu.Bumaili okuduktan sonra hemen mutfağa gidip Knorr çorba paketlerininiçeriğine baktım.Maalesef içeriğinde MGS denilen madde var""" MSG Nedir ..??? """ Dikatlice Okuyalım ve Paylaşalım...!ar.Utanmadan Sağlık Bakanlığı'da bunu onaylayıp "Türk Gıda Koteksi'ne uygundur"izniveriyor.Şimdi anlıyorum ki ince bir çizgiye dikkat etmek gerekiyor.Şöyle ki"hiçbir katkı maddesi yoktur" la" hiçbir koruyucu madde içermez"dikkatetmediğimiz ama çok önemle dikkat etmemiz gereken iki ayrı ama önemlibilgi..Sizlerle paylaşmak istedim... MSG NEDİR?...ÇOK Onemli:Bu msg denen illeti piyasalarda, daha masum bir ifade tarzı olsun diye ÇINTUZU adıyla satıyorlar. Piyasada bazı döner
 ciler de bunu kullanıyorlar.O kadar lezzetli oluyor ki, bir döner yiyecegine 2-3 döner yiyesin geliyor. Ayrıca ithal olarak gelen BUTUN GIDA MADDELERİNDE BU MSG VAR(Peyniri,eti,konservesi vs vs.) MSG NEDİR?... MSG adında bir yiyecek katkı maddesi var. MONO SODYUM GLUTAMAT Yiyeceklere katıldığında, o yiyeceğin tadının beyin tarafından güzelOlarak algılanmasını sağlıyor. Tatlı, tuzlu, acı fark etmiyor.Hangi yiyeceğe katılırsa lezzetliymiş gibi geliyor. O yüzden gıdaüreticilerinin bir çoğu MSG'yi karlı olduğu için kullanıyorlar.MSG ZARARLI MI ?Buna okuduktan sonra siz karar verin.Bu madde Nörotoksin. Sinir hücrelerine zarar veriyor. Merkezi sinirsistemi tahribatı vebuna bağlı olarak ALZHEİMER, PARKİNSON, HUNTİNGTON hastalıkları, SARA(Epilepsi)Retinal dejenerasyon (Göz retina tabakası hasarı) Yağ birikimi,doyma mekanizmasında bozukluk,obezite. Büyüme hormonu baskılanması. Pankreas hasarı, insülindeartış, ve buna bağlı diyabet.Böbrek ve karaciğerde ciddi hasarlar. Bu madde hamilelerde plasentabariyerini geçebiliyor, anne karnındaki bebek de aynı tahribatlara maruzkalıyor.Özellikle çocuklarımızın hatta büyüklerin de çok severek yediğiCİPS'lerde çok kullanılmakta. Hazır köfte harçları, Et suyutabletleri, Hazır çorbalar, Dondurmalar, renkli yoğurtlar ve benzeri birçok üründe var.Şimdi diyeceksiniz ki, Madem bunca zararı var, neden kullanıyorlar?.Küreselleşen dünyada, ticaret de küreselleşti. Küresel ticaret devleriinsaf, merhametgibi duygularla asla çalışmaz. Onların amacı çok kar etmek, çok dahabüyümektir.Bu mamuller
 , albenisi olan renklerde ve janjanlı ambalajlarda sunulur.Televizyon, gazete ve duvar reklamlarında onlara sıkça rastlarsınız.Sadece maddesel tadıyla değil, görsel yollar ile de beyinlerimize kazınıradeta.Basit bir hesap yaparsak, ucuz zannedilen bu ürünleri çok pahalıyatükettiğimizi görürüz.Mesela Cips. Semt pazarlarında 3 kg . patatesi 1 TL ye alabilirsiniz. Oysaki 50 gram CİPS 1 liradır.Yani 1 kg . Cipsi, 20 ytl.den tükettiğimizin farkında bile değiliz.Olumsuz etkileri de cabası. bu mamulleri üretenler !....Kendi ürettiklerini asla yemezler, içmezler. Onların gıdaları organik vedoğaldır.Son zamanlarda organik tarım yapan çok güçlü özel şirketler türedi,burada itina ile yetiştirilen ürünleri semt pazarlarında göreniniz var mı?Ben henüz rastlamadım.Gelelim genel sağlık boyutuna;Son 25 yıla dikkatle g
 öz atacak olursak, çocuk yaşta diyaliz cihazınabağlı yaşamaya mahkum edilenler,çok küçük yaşta şeker hastalığı ile tanışan çocuklar, obez çocuklar, asabiçocuklar,9-10 yaşında buluğ çağına girenler, çeşitli nedenlerle engellidoğanlar ve bu sayınınülke nüfusunun % 12'sine çıkması ve benzerleri.Ve sizlerinde aklınıza gelebilen yeni hastalıklar. Hastalıklarıüretenler, ilaçlarını da ihmal etmediler.Bu da madalyonun diğer karlı yüzüdür. Karbondioksitli meşrubatlardan,sakıncalı hazır gıdalara varanakadar bir çok yerde çeşitli uyarılar yazıldı, çizildi. Durumunciddiyetini anlayabilenimiz var mı?Bu sorunun cevabı, tüketim miktarıdır.Şimdiki eğitim sistemimiz endüstri, tarım, genel kültür alanındayetersiz kaldığından,yeni nesiller tehlikenin farkında değildirler.Emperyalist devletler, egemen olmak ist
 edikleri toplumun eğitimliolmasını istemezler.Onlar için önemli olan kendi halkları ve elde edeceği yeni sömürükaynaklarıdır.Her yıl eskiyen, yaşam kaynakları azalan, küresel ısınma ile kuraklıktehlikesi yaklaşan bir dünyada,Küresel güç olan emperyalist devletlerin acımasızlığının arttığı birdünyada,Dengelerin ve haritaların değiştirilmek istendiği bir dünyadayaşadığımızı asla unutmamalıyız.Dünyanın en güzel coğrafyasında yaşadığımızı da asla unutmamalıyız.Gelin bu güzelim yurdumuza hep beraber sahip çıkalım.YARIN ÇOK GEÇ OLMADAN !..... LÜTFEN ... MÜMKÜN OLDUĞUNCA ÇOK KİŞİYE GÖNDERİNİZ