[Turkmath:7400] Ynt:Re: iki mi üç mü ?

MEHMET ERŞEN ÜLKÜDAŞ meulkudas at hotmail.com
26 Ara 2010 Paz 14:35:45 EET

Sayın Eren Mehmet KıralTeşekkürler,Fakat "elemanı olmak" hele ne demek oluyor?Bu tanımsız ile sezgisel olarak ne kasdediliyor?Sanırım MD formalizmi ile ZF Belit Sistemi aynı şey değil,yanılıyorsam lutfen bildirin,ben bu MD formalizmi ile ilk kez karşılaşıyorum.Dip söz1) ilmin yaşı olmaz, öğrenim beşikten mezara kadar ...2) bilmemek ayıp değil, sormamak öğrenmemek ayıp, atalarımız   böyle demişler. 3) ZF aksiomatizasyonu için literatür önerir misiniz?   özellikle e-texts benim için daha erişilir.tekrar teşekkürler___________________________________________________Date: Sat, 25 Dec 2010 11:03:54 -0500Subject: Re: iki mi üç mü ?From: luzumi at gmail.comTo: meulkudas at hotmail.comCC: anesin at nesinvakfi.org; safak at metu.edu.tr; tkaracay at baskent.edu.tr; turkmath at listweb.bilkent.edu.tr;ucapar at sabanciuniv.edu.tr
ZF belit sisteminde her eleman ayni zamanda bir kumedir, yani bu sistemde hicbirelemani olmayan nesneler, atomlar, yoktur.Dolayisiyla MD'nin kullandigi formalizmde kume ve elemani birbirinden ayirmaya gerekyoktur.
Iyi gunler.
2010/12/25 MEHMET ERŞEN ÜLKÜDAŞ <meulkudas at hotmail.com>Matematik Dünyası, 2010-III sayfa 9 YS nin sorusuna MD yanıtındaküme kuramında "küme" ve "elemanı olmak" tanımsız denilmiş,oysa ben kırk yıldır tanımsızları 2 değil 3 olarak biliyorum:küme, eleman, ait olmak.MD de verilen ikili tanımsızlıdan üçlü tanımsızlık nasıl çıkartılır,ve dahi üçlüden ikiliğe geçiş nasıl olur,ikili tanımsızlı ekonomik ve fakat eksik midir?üçlü tanımsızlı demode olup gereksiz şişkinlikte midir?İzmir'den Sevgilerle, Teşekkürler,MEÜ.
-- Eren Mehmet Kıral