[Turkmath:7092] Re: Muhammed Uludağ ı kutluyoruz

naci cangul ncangul at gmail.com
6 Haz 2010 Paz 21:59:27 EEST

Gerçekten çok hoş bir el kitabının tercüme edildiğini görmek çok mutluluk
verici. Bunun ödüle layık görülmesi de bir başka mutluluk kaynağı. Bu tür
eserlere gençlerin ihtiyacı var. Ben yıllardır bu kitabı lisans
öğrencilerime dahi, sayılar teorisi dersinde asalların sonsuzluğunun
ispatını anlattığım derste tanıtıyordum. 12-13 yıl önce Erdös'ün ölümünden
önce üçünün birlikte başladığı, Erdös'ün ölümünden sonra da yanlış
hatırlamıyorsam birisi öğrencisi olan bu iki iş arkadaşının tamamladığı ve
Erdös'ün mükemmel bulduğu ispatları (Kutsal Kitaptan İspatlar anlamında
"Proofs from the BOOK" ismiyle yayınlanan) içeren bir kitap. İlk konu da
asalların sonsuzluğu. 100ün üzerinde ispatı var bilindiği gibi ve bunların
farklı yöntemler kullanılan yaklaşık 8-9 tanesi burda verilmiş. Beni en çok
şaşırtan da topoloji kullanılarak yapılan ispat. İlki de Euclid'in 2300 yıl
önce verdiği klasik ispat. Bundan faydalanarak matematiğin yıllara dayanan
ve değişmeyen tek bilim dalı olduğunu vurguluyorum.

Muhammed Hocamızı kutluyorum.

sevgilerimle,

naci

06 Haziran 2010 21:00 tarihinde yilmaz akyildiz

Prof. Dr. Ismail Naci CANGUL

Dean of the Faculty of Arts and Science
Uludag University
Department of Mathematics
Gorukle 16059 Bursa/Turkey

Bologna Expert

Tel:  +90.224.2940055
      +90.224.2941756
      +90.224.2941657
Fax: +90.224.2941898
       +90.224.4429044
e-mail: cangul at uludag.edu.tr
          ncangul at gmail.com
web: http://homepage.uludag.edu.tr/~cangul/

"International Congress in Honour of Professor H. M. Srivastava on his 70th
Birth Anniversary" will be held at Uludag University, in the lovely city
Bursa-TURKEY from August 18th to 21st, 2010. Please visit website
http://homepage.uludag.edu.tr/~srivastava/ to know details of the congress.