[Turkmath:6870] Gruplar teorisi ile ilgilenen arkadaşların dikkatine

Ismail Guloglu iguloglu at dogus.edu.tr
22 Mar 2010 Pzt 14:04:41 EET

Sevgili meslektaşlar,

12-14 Mart günlerinde ODTÜ'den Prof.Dr.Mahmut Kuzucuoğlu ile beraber İran'ın Horasan bölgesinin Meşhed  (Mashhad) kentinde Ferdowsi Üniversitesi Matematik Fakültesi pure matematik bölümünün organize ettiği bir Gruplar Teorisi konferansına katıldık.  Almanya'dan, Rusya'dan, İtalya'dan, Kuveyt'den ,Cezayir'den ve Malezya'dan katılımcılar vardı. Son anda zannederim vize sıkıntıları dolayısı ile gelemeyen İngiltere'den iki, İtalya, Rusya, Macaristan ve Hindistan'dan birer kişi de katılımcılar listesinde görünüyor. 15 davetli konuşmacı vardı, bunların 8 tanesi İran'dan idi. Bu 50 dakikalık konuşmalar dışında Çarşamba ve Perşembe günleri öğleden sonraları paralel oturumlar halinde otuz küsur konuşmacı vardı. Konferans kitapçığında görülen katılımcılar listesine göre İran'dan 145 kişi toplantı'ya katıldı. Bunlar arasında o üniversitede bulundukları için esas ilgi alanları olmadığı halde bazı konuşmalara katılmış öğrenciler bulunmuş olsa bile diğer kentlerin üniversitelerinde olup da bu konuda çalıştıkları halde gelememiş olan gençlerin de bulunduğu düşünülürse doğrusu beni çok etkileyen bir yüksek lisans ve doktora öğrenci sayısı ortaya çıkıyor.

Başarılı bir konferans olduğunu düşünüyorum, hem organizasyon bakımından hem matematik içerik bakımından. İran'da ciddi bir matematik kültürü, birikimi ve matematikçi kitlesi olduğunu ve bu kitlenin dış dünya ile temas içinde olmak gereğini duyduğunu ve iradeye sahip olduğunu gördüm. Konferans boyunca sürdürülen temalardan biri şimdilik bu toplantıya katılmış olan İran, Türkiye ve Malezya'nın bu konferansa sahip çıkarak iki sene de bir, sırayla kendi ülkelerinde internasyonel katılımlı bir  gruplar teorisi konferansı düzenlemesini ve bu üç ülkeden katılımcılar için katılımı kolaylaştırıcı destek bulunmasını ve mümkün ise ayrıca dünyanın önde gelen uzmanlarının davet edilmesi konusunda bizleri ikna etmekti. Biz Türkiye'den gelenler olarak bu konuda sadece kendi hesabımıza konuşabileceğimizi,  bu konuda memleket namına ,meslektaşlarımız veya üniversitelerimiz namına bir söz verebilecek durumda olmadığımızı fakat bu fikri benimsediğimizi ve destekleyeceğimizi söyledik.

Birincisi 2011 Şubat ayında Malezya'da gerçekleştirilecek olan bu konferansın ikincisinin Türkiye'de 2013 yılında yapılması bekleniyor.

Ben bu mektup ile meseleyi  Türkiye'deki matematik camiasının , ve özellikle Gruplar teorisinde ve ilgili alanlarda çalışan arkadaşların dikkatine sunmak , ve ilgilenir cevap verirlerse fikirlerini almak ve belki de gruplar teorisi ve ilgili alanlarda çalışan veya çalışmayı düşünen arkadaşları tanımak, ve biz kimiz , ne kadarız bilmek istedim. Lutfeder cevap verirseniz kendiniz ve çalışmalarınızı  ve çalışmakta bulunduğunuz kurumu kısaca tanıtacak bir not eklerseniz zannederim bu konudaki bilgileri toparlamak bakımından bana büyük bir yardımda bulunmuş olursunuz.

Şimdiden ilgilenenlere teşekkürlerimi sunuyorum.

This footnote confirms that this email message has been scanned by
PineApp Mail-SeCure for the presence of malicious code, vandals & computer viruses.