[Turkmath:7272] İtü Seminer!!

Burhaneddin Izgi burhan86 at gmail.com
21 Eki 2010 Per 09:00:47 EEST

Değerli liste üyeleri,

Istanbul Teknik Universitesi Matematik Mühendisliği Bölümü'nün düzenlemiş
olduğu seminerle ilgili bilgiler ektedir. Bilgilerinize sunulur.

Başlık :  *BİR CEBİRİN KUANTUM DEĞİŞMEZLİK GRUBU ve HOPF CEBİRLERİ*

Konuşmacı :* **Prof.Dr.Metin Arık*, Boğaziçi Üniversitesi**

Özet : Bir A cebirini sağ modül olarak kabul eden bir H Hopf cebri gözönüne
alalım, öyle ki A'dan H ile A'nın tensör çarpımı olan cebire bir
homomorfizma yazılabilsin. Bu durumda H, A cebirinin kuantum değişmezlik
grubu olarak tanımlanır. Kuantum Fiziği açısından önemli olan d-boyutlu
fermiyon cebrinin kuantum değişmezlik grubu FIO(d) ve d-boyutlu bozon
cebirinin kuantum değişmezlik grubu BISp(d) tanımlanacak, bunların alt
quantum grupları inşa edilecektir. Bu kuantum değişmezlik gruplarının süper
cebirlere ve q-deformasyonlara genellemesiyle ilgili örnekler
tartışılacaktır.

Tarih

22 Ekim Cuma, 2010

 Zaman

15:30-16:30

 Yer

ITU,Fen-Edebiyat Fakültesi Matematik Mühendisliği Bölümü B-326 nolu
seminer salonu

 Burhaneddin Izgi

Bakınız : http://www.mat.itu.edu.tr/izgi/seminer_2010-2011.html