[Turkmath:7179] Re: TMD ve askerlik

Mesut Şahin mesutsahin at gmail.com
2 Eyl 2010 Per 13:16:30 EEST

Sayin M. Ersen Ulkudas,

kendimi galiba iyi ifade edemedigim icin olsa gerek tam
anlasilamadigimi goruyorum. Ben 6 ay bilimden uzak kalmadim, askerde
de temel egitimden sonra internet kafede gorev yapip bilgisayarima
latex kurup makale bile yazdim. Mesele ben degilim, ulkenin durumu.
Ulkemizin guclu bir ordusunun olmasi icin bu hantal yapi yerine en iyi
askerlerin secilerek alindigi prefesyonel bir orduya gecis benim
birinci onceligim. Bu yapilamazsa ve mecburi hizmet uygulamasi
surecekse sureyi kisa tutup tecil imkani vermeden insanlar gencken
kisa bir sureligine (2-3 ay) temel egitim almalari, uzun surecekse de
uygun gorulen meslekler (akademisyen, polis gibi) muaf tutulmasi
seklindedir. Temelde insanlarin esit haklara sahip olmalari
gerektigini ama asla esit olamayacaklarini dusunuyorum. Mesela esit
egitim kalitesine sahip olmalari ama egitim surecinin sonucundaki
basari durumuna gore esitsizlenmeleri gibi. Ama bu esitsizlik
probleminin cozumu matematikteki kadar kolay degil :) Insanlar en iyi
askerde esitlenir o yuzden mecburi askerlik iyidir mantigi hatali,
insanlar mezarda da esitlenir, camide de ama zorla oralara goturmek
abes olur degil mi? Askere orduya faydasi olacaklar alinmali, esitlik
problemi baska zeminlerde cozulmeli.

Anladigim kadariyla askerlikle ilgili TMD nin bir sey yaptigi/yapacagi
yok, belki yapmasi da gerekmiyor, o yuzden bu konuda bir daha mesaj
yazmayacagim.

Herkese iyi calismalar.
saygilar..

Mesut Sahin