[Turkmath:7659] Matematiksel terimler

Asuman Mert asuman.mert at okan.edu.tr
26 Nis 2011 Sal 20:54:38 EEST

Merhaba,

Ben bazı matematiksel terimleri ve ifadeleri Türkçe'ye çevirmekte zorlandım. Türkçe'ye çevirirken anlamsal olarak karşılığı olabilecek bazı ifadeler buldum fakat zaman zaman fakat bir kelimeye çarşı uzun bir tamlama ile karşı karşıya kalıyorum. Dolayısıyla daha düzgün ifade etme yolları arıyorum.  Karşılığında kararsız kaldığın ifadeleri aşağıda yazdım. Bu konularda bilgisi olan, daha önce çalışmış arkadaşlardan yardım bekliyorum.
Not: Lütfen tmd2'yi önermeyin, çünkü orada bulamadım.

smooth (function)
infinitely smooth (transformations of coordinates)
estimate (inequality)
(local) rectification

 Asuman Özer