[Turkmath:7754] Re: Steven G. Krantz Yeni Kitabından

Ergun Yalcin yalcine at fen.bilkent.edu.tr
31 Mayıs 2011 Sal 11:19:18 EEST

Sayin Cahit bey,
Ben konunun uzmani degilim ama bildigim kadariyla
dort renk probleminin bilgisayar destegi gerektirmeyen
bir ispatinin bulunmasi matematigin onemli problemlerinden
biridir. Boyle bir ispat matematigin en buyuk uc dergisinden
birinde, mesela Journal American Mathematical Sociey (JAMS)'de
yayinlanmaya layik olur. Matematikte birseyi ispatladiginizi
kayda gecirmenin de en iyi yolu da budur. Iyi bir dergide yayinlamak.
Siz ispatiniz icin bu yolu denediginizde ne tur sonuclar aliyorsunuz?
Ispatinizi yayinlatmaya hala calisiyor musunuz? Son durum nedir?
Bizi bu konularda bilgilendirebilirseniz sevinirim. Matematikte asil olan
yayindir. Kitaptaki cumle bu konuda sizin bir fikriniz (approach) oldugunu
soyluyor ama dogrusu bir ispatiniz oldugunu ancak bu konuda bir yayininiz
oldugunda kanitlamis olursunuz (bazen yayinlandigi halde yanlis cikabiliyor
ama o ayri bir konu). Bu konuda makalenin durumunu o yuzden ozellikle
merak ediyorum.

Saygilarimla,
Ergun Yalcin