[Turkmath:7996] Moderasyon

Timur Karacay tkaracay at baskent.edu.tr
13 Kas 2011 Paz 00:38:09 EET

Sayın Nesin,

Haketmediğim güzel sözleriniz için teşekkür ederim. Bizim
kuşağınyapabileceği tek şey kaldı: yapılan iyi işleri görmek ve
söylemek. Görebildiklerimi söylemeye çalışıyorum. Belki "söylediğimi
duyanlar olabilir", umudumu halâ sürdürüyorum.

NMK'ya davetinize ayrıca teşekkür ediyorum. Ulusal Matemetik
Sempozyumu'nda gelmiş ve çok beğenmiştim. Şimdi daha da iyi olduğuna
eminim. Yakın zamanda gelebilme olanağım yok. İlerdeki zamanlarda
olanaklar doğmasını diliyorum.

Nesin Matematik Köyünü ve MD'yi önemsiyorum. Kocaman devlet kurumlarının
başaramadığı zor bir işi başardınız. Zorlukların bitmediğini ve belki
hiç bitmeyeceğini tahmin edebiliyorum. Çoğumuzda olmayan sabır, kendine
güvenve inançla yola devam ediyorsunuz. Olup bitenleri anlayan (az
sayıdaki) matematikçilerin size hayranlık duyduğuna eminim. Bir gün
gelecek, yetişen genç matematikçilerimiz "NMK'da ders gördüm!"
diyeöğünecekler.

TurkMath e-posta servisine bütün duyurularınızın dolaylı yollardan
girebildiğini izliyorum. Her ne sebeple olursa olsun, hiç bir
matematikçimiz bu sistemden dışlanamamalıdır. Yuttaşlık gibi, bir tür
matematikdaşlık doğal olarak vardır. TurkMath servisinin, herkesin kabul
edebileceği hür kurallarla çalışmasını sağlamak için kurumlaşması
gerekiyor. TMD bu yükü Sayın Akgül'ün omuzundan kaldırıp, kurumsal bir
niteliğe kavuşturabilir.

Sayın Mustafa Akgül'ün yıllardır yürüttüğü TurkMath servisi,
matematikçilerin birbirlerini tanımasına ve iletişim kurmalarına araç
oluyor. O işin zor olduğu ve sürekli yürümesi gerektiğini düşünüyorum.
Anımsadığım kadarıyla, /"moderasyon"/ yapılması nedeni, çok sayıda
matematikçimizin, TurkMath'de matematik dışında tartışmalar yapılmasına
şiddetle karşı çıkmasıydı. Yazık ki, içinde yaşadığımız kültür, her şeyi
yasakla çözüyor. Yasağı ve baskıyı biz istiyoruz. Ona o denli alıştık
ki, onsuz edemiyoruz. Moderasyon'u getiren Sayın Akgül değil, bizleriz.

Sevgi ve saygılarımla,

Timur Karaçay

13.11.2011