[Turkmath:7931] Selma Soysal

yilmaz akyildiz yilmaz.akyildiz at gmail.com
9 Eki 2011 Paz 19:31:48 EEST

1964 girişli biz itü inşaat öğrencileri
o zamanlar doçent olan, Parisden yeni dönmüş
Selma Soysal hocamızdan Yüksek Matematik I & II derslerini Taşkışla 111 Nolu
Anfide almmıştık.
Yarın O nu aynı binadan sonsuzluğa yolcu edeceğiz.

Cahit Arf dan doktorasını almış, heyecan doluydu, ders anlatırken bile
aklında araştırma konusunun olduğu seziliyordu, çünkü "uçuk"tu. Lise
matematiğinden çok farklı bir  durumla karşı karşıyaydık, çoklarımız
kaybolmuştuk. Daha ilk haftamızda Dedekind kesimlerini anlatıyor ve biz hiç
bir şey anlamıyorduk. (Mühendis için gerçel sayıların inşaasına ne gerek
vardı?... (*)

Ardından matrislere başlamıştık. Daha sonra Taylor Serilerini yaptık.

O zamanların Türkiyesi çok değişikdi. Anadoludan gelenlerimiz İstanbul gibi
bambaşka bir dünyada kendi hemşehrilerine daha bir yakın dururduk.
Hatırlıyorum bir ileri sınıfımızdan Şebin Karahisarli Harun Karadeniz bizim
takıma "Selma Hoca finalde mutlaka Taylor sorar" demiş ve doğru çıkmıştı...

Selma Hocayı son gördüğümde bana iki şey söylemişti:

- Ben matematik uğruna gül gibi kocamdan oldum, ardından (İzmire) gitmedim.

- Kardeşim Mümtaz ın kitabını yazacağım.

Nur içinde yatsınlar. Unutulmayacaklar!

y.a.

(*)
http://cs.bilgi.edu.tr/~dendemircan/files/maths/realnumbers/106_nasil.pdf