[Turkmath:7881] squarefree number

MEHMET ERŞEN ÜLKÜDAŞ meulkudas at hotmail.com
18 Eyl 2011 Paz 21:50:07 EEST

Bir doktora öğrencisisquarefree-number terimi içinTürkçe karşılık olup olmadığını sordu.-Gerçekten araştırılmağa değer bir konu,yerleşmiş bir Türkçe karşılık var mı ben bilemiyorum. Deneme niteliğinde olarak önerebileceğimşu terimleri siz matematikçi arkadaşların görüşlerine arz ediyorum. -1> karesiz, kareden azâde, karelerden azâde2> dördülsüz,dördül yoksunu, dördülden yoksun, dördüllerden yoksun3> murabbâsız, murabbâdan azâde, murabbâlardan azâde-Mehmet Erşen Ülküdaş