[Turkmath:7891] squarefree

Abdullah HARMANCI harmanci at hacettepe.edu.tr
20 Eyl 2011 Sal 22:49:34 EEST

Sayın Ülküdaş,

square free sayısını için aşağıdaki tanımı yazmıştım.

"""""""""""""""""""""""""""""""""""""
square free den anladığım sayı: asal çarpanlarına ayrıldığında asalları tekrar edilmeyen sayı olarak hatırlıyorum.
""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
Bu tanımı tekrar kontrol ettim. Bu tanımı doğru hatırlamışım.Basit bir tanım adı üzerinde.Bunun için bu kadar laf edilmez.Bu tanımın ingilizcesini ve bunun eşdeğerini de yazıyorum:

a square-free number is one divisible by no perfect square, except 1.

The positive integer n is square-free if and only if in the prime factorization of n, no prime number occurs more than once.

Gelelim senin square free tanımına ve yazdıklarına:

Sayın U.YılmaztürkPek tutarlı bir karşılık değil,hatta yanlış, hepten yanlış ...square-free number bir tam kare ile kalansız bölünebilensayılara denir.Mesela 18 = 2 * 9 + 09 = 3^2Oysa 19 square-free değil19 = 2 * 9 + 1,matematik terimlerinde takıldığınızhususları bana so  rabilirsiniz.MEÜ.
İİİİİİİİİİİİİİİİİİİİİİİİİİİİİİİİİİİ
Sayın Abdullah HarmancıAnımsadığınız doğru bir tanım değil,saygılar sunarak  düzeltiyorum.-square-free number bir tam kare ile kalansız bölünebilensayılara denir.Mesela 18 = 2 * 9 + 09 = 3^2Oysa 19 square-free değil19 = 2 * 9 + 1,matematik terimlerinde takıldığınızhususları bana sorabilirsiniz.
İİİİİİİİİİİİİİİİİİİİİİİİİİİİİİİİİ

Mehmet şimde senin yapman gereken bir şeyler var :  18 ile 19 sayılarını tekrar yorumla. Sonra yazdıkların için benden ve Yılmaztürk den de özür dilemen.

İyi çalışmalar

P.S...Support  www.ieja.net by publishing  papers.

 Prof.Dr.Abdullah Harmancı

Hacettepe Üniversitesi