[Turkmath:8505] Re: YNT: Tesvike Deger Matematikci Yok mu?
ERDAL KARAPINAR
karapinarerdal at yahoo.com
24 Tem 2012 Sal 20:33:51 EEST
Değerli Liste Üyeleri,
Aşağıdaki gazete haberine göre, "Matematik"te durumumuz oldukça iyiymiş(!);
Meksika'dan öndeymişiz...
Demek ki,herşey yolundaymış... Demek ki teşvike gerek de yokmuş (!)
http://haber.gazetevatan.com/0/87276/1/Haber
Neden sınıfta kaldık?
Türkiye’de öğrenciler OECD ortalamasının üzerinde ders görüyor ama eğitim performansında standartların altında kalıyor. Matematik bilgileri sadece Meksikalılar’ı geride bırakıyor
Ekonomik Kalkınma ve İşbirliği Teşkilatı’nın (OECD) geleneksel “Bir Bakışta Eğitim” raporunda Türkiye sınıfta kaldı. 30 OECD üyesi ülkede yapılan araştırmalara dayanılarak hazırlanan raporda, öğrencilerin eğitim performansı, eğitim için ayrılan bütçe ve eğitim sisteminin genel kalitesi masaya yatırıldı. Türkiye’de neredeyse tüm kriterlerde en son sıralarda yer aldı. Rapora göre, Türk öğrencilerin aldığı ders saatleri OECD standartlarının üzerinde olmasına rağmen alınan notlar ortalamanın altında kalıyor. Öğrencilere yönelik harcalamalarda Türkiye yine sonuncu olurken, işsiz gençlerin büyük bir bölümünü de üniversite mezunları oluşturuyor. Gelecek için karamsar bir tablo çizen OECD raporunun çarpıcı bölümleri şöyle:
OECD ülkelerinde öğrenciler 7 yaşından 14 yaşına kadar, yani ilköğretim süreçleri boyunca ortalama 6487 saat ders görüyor. Türk öğrenciler ise 7050 saat ders alıyor. Türkiye’nin İngiltere, Hollanda ve Avusturya gibi ülkeler bulunuyor.
Ders saati olarak ortalamanın üzerinde eğitim almalarına rağmen Türk öğrenciler, 15 yaşına geldiklerine başarısız bir performans gösteriyor. OECD’nin belirlediği matematik bilgisi ölçeği PISA uyarınca yapılan sıralamada Türk öğrenciler sondan ikinci olabildi. 30 ülkenin bulunduğu listede Türkiye, sadece Meksika’yı geride bırakabildi. Türk öğrencilerin yüzde 27’si çarpım tablosu, denklemler ve havuz problemleri gibi temel matematik bilgisinden yoksun...
Eğitimde uçurum 2 kat büyük
* OECD ülkelerinde eğitim harcamaları GSYİH’nin ortalama yüzde 5.9’unu buluyor. Sonuncu olan Türkiye’de ise bu oran sadece yüzde 3.7. OECD ülkelerinde eğitim öğrenci başına yapılan harcama ilköğretim düzeyinde yılda 5 bin 450 dolar, ortaöğretimde 6 bin 962 dolar, yükseköğretimde 11 bin 254 dolardır.Türkiye’de ise sadece 1200 dolar...
* Öğrencilerin performansına bakıldığında Türkiye’de eğitim uçurumu göze çarpıyor. Sosyo-ekonomik düzeyin yüksek olduğu bölgelerdeki öğrenciler, ekonomik düzeyin düşük olduğu bölgelere göre yüzde 70 oranında daha yüksek performans gösteriyor. OECD ortalaması ise sadece yüzde 33.6
* Türk öğrencilere ders yüklemesi yapılmasına rağmen öğrenim hayatları ise kısa sürüyor. Yaşları 25 ila 64 arasında değişen Türk vatandaşları üzerinde yapılan ankette öğrenim hayatlarının ortalama 8.9 yıl olduğu ortaya çıktı. Türkiye bu kriterde Portekiz ve Meksika’nın ardından sondan üçüncü oldu. OECD ülkelerindeki ortalaması ise 11.9 yıl... Bu veriler, Türk öğrencilerin önemli bir bölümünün ilköğrenimden sonra eğitime devam etmediğini gösteriyor.
Çelik: Artık af defterini kapattık
Milli Eğitim Bakanlığı, bu sene tavrını değiştirdi. Lise birinci sınıfta okuyan yaklaşık 175 bin öğrenci (yüzde 30) sınıfta kaldı. Veliler ve öğrencilerden gelen af taleplerini geri çeviren Milli Eğitim Bakanı Hüseyin Çelik şöyle bir açıklama yaptı: “Her sene yapılan bir yanlışı tekrarlamamız isteniyor. Biz bu yanlışı yapmayacağız. Af defterini kapattık. Aflar eğitim sistemini yozlaştırıyor.”
Köy Enstitüsü esintili yeni karne dönemi
İlköğretim ve ortaöğretim okullarında okuyan yaklaşık 14 milyon öğrenci, 3 aylık yaz tatilinin ardından 18 Eylül Pazartesi günü dersbaşı yapacak. Milli Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanı İrfan Erdoğan, yeni eğitim-öğretim yılında ve daha sonraki dönemi kapsayacak projeleri hakkında bilgi verdi. İşte Erdoğan’ın anlattığı değişiklikler:
ESKİ NOTLAR DA OLACAK: İlköğretim 4. sınıfından itibaren, öğrencinin her yıl önceki yılların dönem notlarını karnesinde görebilecek. Burada esas olan model, öğrencinin, velisinin ve öğretmenin; ortaöğretimi bitirdikten sonra öğrenci piyasaya, çalışma hayatına atılırsa çalışma ortamının, öğrenci hakkında daha geniş bir bilgiye sahip olmasını sağlayacak bir karne modelidir. Karnelerdeki eski genel yapı devam edecek.
NOT SİSTEMİ DEĞİŞECEK: Ortaöğretimde 100 üzerinden verilen puanlar 5’lik sisteme dönüştürülmesiyle kayda değer haksızlıkların, fazla veya eksik puanlamanın ortaya çıktığını düşünüyoruz. Bunu ortadan kaldırmanın yolu da 100 üzerinden verilen notun verildiği haliyle kalmasıyla gerçekleşebilir. 100 üzerinden verilen bir puan sisteminde öğrencinin gelişimini izlemek daha kolay olacak. Diplomalara da notlar bu şekilde yansıyacak.
KİTAP OKUMALARI SAĞLANACAK: İlköğretim 4. sınıftan başlamak üzere her yıl öğrencilerin 10 kitap okumasını garantileyecek bir model üzerinde duruyoruz. Bir öğrenci lise son sınıfı bitirdiğinde toplam 90 kitap okumuş olacak. Projeye bu yüzden “9x10” ismini verdik. Öğrenciler okuyacağı kitabı serbestçe seçebilecek. Bu projeyle, hem öğrencilerin okuma konusunda birikim kazanacak, hem de okunan kitaplar karneye eklenerek öğrencinin ilgi alanları konusunda profil çıkarılacak.
MODEL KÖY ENSTİTÜSÜ: Köy enstitülerinde öğrenciler yılda 25 kitap okuyordu. 10 kitap makul. 10 kitabı günümüzde öğrencilerin çoğu okuyor zaten. Eğitim adına ileri sürdüğümüz birçok modelin esin kaynağı olabilecek bir birikimdir köy enstitüleri. Bu açıdan köy enstitüleri birçok konuda bizim esin kaynağımız olabilir.
“HAFİF ÇANTA” PROJESİ: İlköğretimin ilk üç sınıfına giden öğrencilerin çantaları hafifletmek amacıyla çalışma başlattık. Bu nedenle ders kitapları fasikül halinde basılacak.
SAYGILARIMLA / Best Regards
Erdal KARAPINAR
NOT: Karakterlerde bozukluk olursa; "view" den "encoding"i secip;
Unicode (UTF-8)" veya "Turkish (Windows -1254)" ya da "Turkish (ISO-8859-9) u deneyin.
________________________________
From: İlhan İkeda <ilhan.ikeda at yeditepe.edu.tr>
To: cesur akar <cesurakar at gmail.com>; turkmath <turkmath at listweb.bilkent.edu.tr>
Cc: "bilimkuruluofisi at tubitak.gov.tr" <bilimkuruluofisi at tubitak.gov.tr>
Sent: Tuesday, July 24, 2012 10:08 AM
Subject: [Turkmath:8503] YNT: Tesvike Deger Matematikci Yok mu?
Sevgili Cesur,
Çok önemli bir nokyatı vurguladınız .
TUBITAK Temel Bilimler Enstitüsü (=FGE)'nü etkisiz hale getirip neredeyse kapanma durumuna getiriyor.
Hal böyleyken "Teşvike değer matematikçi yok mu ?" diye dertlenmemiz boşuna galiba ...
Sevgilerimle,
ilhan
K. Ilhan Ikeda
Matematik Bölümü
Yeditepe Üniversitesi
26 Ağustos Yerleşimi
Inönü Mah., Kayışdağı Cad.
34755 Kayışdağı, Kadıköy
Istanbul, TURKEY
Office Tel. +90-216-578-1782
Dept. web <http://math.yeditepe.edu.tr>
________________________________________
Kimden: turkmath-bounces at listweb.bilkent.edu.tr [turkmath-bounces at listweb.bilkent.edu.tr], cesur akar [cesurakar at gmail.com] Adına
Tarih: 24 Temmuz 2012 Salı 09:56
Kime: turkmath
Bilgi: bilimkuruluofisi at tubitak.gov.tr
Konu: [Turkmath:8502] Tesvike Deger Matematikci Yok mu?
Merhabalar,
TUBITAK, odul alanlari acikladi:
http://oduller.tubitak.gov.tr/2012odulalanlar.htm
Bu yil da odul alanlarin arasinda "matematikci" yok...
Dogal olarak, su sonuca varabiliriz sanirim:
"ulkemizde tesvike deger bir matematikci bulunamamistir..."
Saygilar
CA
http://oduller.tubitak.gov.tr/2012odulalanlar.htm
2012 Yılı TÜBİTAK Bilim, Özel ve Teşvik Ödüllerini Kazanan Bilim İnsanları
BİLİM ÖDÜLÜ
Mühendislik Bilimleri
* Prof. Dr. Z. Özlem KESKİN ÖZKAYA<http://oduller.tubitak.gov.tr/2012/ZOKeskinOzkaya.htm>
Sağlık Bilimleri
* Prof. Dr. Hasan Tayfun ÖZÇELİK
<http://oduller.tubitak.gov.tr/2012/HTOzcelik.htm>
Sosyal Bilimler
* Prof. Dr. Şakir Ziya ÖNİŞ
<http://oduller.tubitak.gov.tr/2012/SZOnis.htm>
ÖZEL ÖDÜL
Mühendislik Bilimleri
* Prof. Dr. A. Galip ULSOY<http://oduller.tubitak.gov.tr/2012/AGUlusoy.htm>
TEŞVİK ÖDÜLÜ
Temel Bilimler
* Yrd. Doç. Dr. Menderes IŞKIN<http://oduller.tubitak.gov.tr/2012/MIskin.htm>
* Prof. Dr. Ahmet SARI<http://oduller.tubitak.gov.tr/2012/ASari.htm>
Mühendislik Bilimleri
* Yrd. Doç. Dr. Mehmet Atilla TAŞDELEN<http://oduller.tubitak.gov.tr/2012/MATasdelen.htm>
* Doç. Dr. Ömer CİVALEK<http://oduller.tubitak.gov.tr/2012/OCivalek.htm>
* Doç. Dr. Ali KOŞAR
<http://oduller.tubitak.gov.tr/2012/AKosar.htm>
Sağlık Bilimleri
* Prof. Dr. Muşturay KARÇAALTINCABA<http://oduller.tubitak.gov.tr/2012/MKarcaaltincaba.htm>
* Doç. Dr. Fatih TANRIVERDİ <http://oduller.tubitak.gov.tr/2012/FTanriverdi.htm>
* Doç. Dr. Mehmet Birhan YILMAZ <http://oduller.tubitak.gov.tr/2012/MBYilmaz.htm>
Sosyal Bilimler
* Prof. Dr. Ali Ekber AKGÜN<http://oduller.tubitak.gov.tr/2012/AEAkgun.htm>
* Prof. Dr. Ümit ÖZLALE<http://oduller.tubitak.gov.tr/2012/UOzlale.htm>
* Yrd. Doç. Dr. Katja DOERSCHNER<http://oduller.tubitak.gov.tr/2012/KDoerschner.htm>
"Bu mesaj (ve ekleri) gizli bilgi içermektedir ve sadece gönderilen kişiye yöneliktir. Bu e-mailin muhatabı değilseniz veya içeriği ile ilginiz yoksa, Yeditepe Üniversitesinin onayı olmaksızın bu mesajın okunması, değiştirilmesi, kopyalanması, üçüncü kişilere açıklanması, yayınlanması, ifşa edilmesi veya iletilmesi yasaktır. Bu mesajın gönderilmek istendiği kişi değilseniz (ya da bu e-posta'yı yanlışlıkla aldıysanız), lütfen yollayan kişiyi hemen haberdar ediniz ve mesajı sisteminizden derhal siliniz. E-mail iletiminin güvenli veya hatasız olduğunun garantisi olmadığından geç veya eksik iletim veya içerik ve bilgilerde eksiklik, kayıp, değişiklik veya virüs olabilir. Bu nedenle, bu mesajın iletiminden dolayı, Yeditepe Üniversitesi , içerikteki hata, eksiklik, doğruluğun ve gizliliğin ihlalinden veya bu yolla bilgi paylaşımı, iletimi, depolanması gibi herhangi bir kullanımından hiçbir
şekilde sorumlu değildir. Bu mesajın içeriği yazarına ait olup, Üniversitemizin görüşlerini içermeyebilir.
Bu mesajın içeriğinde geçen Üniversitemizin ad veya nanıma yaratılan fikri ve sınai haklar Üniversitemize ait olup, maddi ve manevi tüm hakları saklıdır.”
“This Message (including any attachments) contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named adressee or not related with the content of this Message, you are forbidden to read, disseminate, distribute, copy, reproduce or modify this mail by Yeditepe University. Please notfy the sender immediately if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. E-mail transmisson can not be guaranteed to be secure or error-free as the mail may arrive late or incomplete or the information could be intercepted, corrupted, lost, destroyed, amended, , or contain viruses. Yeditepe University therefore does not accept liability for any errors, loss of integrity or confidentiality or ommissions in the contents of this Message or for the information transmission, reception, storage of use of such in any way whatsoever, which arise as a result of e-mail transmission. Any opinions
expressed in this message are those of the author and may not necessarily reflect the opinions of Our University.
Copyright in documents created by or on behalf of our University remains vested in us, and we assert all of our moral and intellectual property rights.”
_______________________________________________
Turkmath mailing list
Turkmath at listweb.bilkent.edu.tr
http://yunus.listweb.bilkent.edu.tr/cgi-bin/mailman/listinfo/turkmath
-------------- sonraki bölüm --------------
Bir HTML eklentisi temizlendi...
URL: <http://yunus.listweb.bilkent.edu.tr/cgi-bin/mailman/private/turkmath/attachments/20120724/8376c2c1/attachment-0001.html>
Turkmath mesaj listesiyle ilgili
daha fazla bilgi