[Turkmath:8388] Re: Fazıl Say dan matematiksel ve astrofiziksel twitler

yilmaz akyildiz yilmaz.akyildiz at gmail.com
17 Mayıs 2012 Per 09:29:31 EEST

Sevgili Orcun Bey:

Bir yerden başlamak lazım....
Bir de bizim buralarda "kervan yolda düzülür" sözü vardır. Şimdi devam
edersek:
-  Bir meslektaşımızın (I.I.) eşi Müzik dalında Şikago da Doktora yapıyor.
 Kendisinde şu kitabı  görünce çok şaşırmıştım:

The Topos of Music: Geometric Logic of Concepts, Theory, and Performance
Guerino Mazzola<http://www.amazon.com/s/ref=ntt_athr_dp_sr_1?_encoding=UTF8&sort=relevancerank&search-alias=books&ie=UTF8&field-author=Guerino%20Mazzola>

Topoz Grothendieck in matematiği bırakmadan önce yarattığı en son, en soyut
diyebileceğimiz bir konu. Bu kitabın içi Motif dolu...

Amazon.com da Kitabın resmi üzerinde farenizi dolaştırıp  Contents ine
bakarmısınız:
http://www.amazon.com/The-Topos-Music-Geometric-Performance/dp/3764357312/ref=sr_1_2?ie=UTF8&qid=1337235267&sr=8-2

- Aşağıdaki link için de İrem Portakal a teşekkürlerimle:
Société Math de France'ın Journée annuelle'lerinden biri, matematik ve
müziğe ayrılmış.

http://smf4.emath.fr/VieSociete/JourneeAnnuelle/2008/

- Bir de unutmayalım: "Dahi" ise bir kişi, ondan sürprizler beklenir. Yoksa
zaten O dahi değildir.

Müzikli matematikler, matematikli müzükler dileklerimle.

y.a.