[Turkmath:8958] Re: formasyon

Orcun Yaman yamanorcun at yahoo.com
24 Nis 2013 Çar 20:02:33 EEST


Sayin Hocam,

Gonderdiginiz listeye gore ve dahasi oldugunu biliyorum binlerce "matematikci" alinacak gibi gorunuyor. Eger formasyon alip ogretmen olacaklari dusunmezseniz, size gore Turkiye'nin kac tane "matematikci"ye ihtiyaci vardir?
 
 
Orcun Yaman, PhD
--------------------------------------
http://ohio.academia.edu/OrcunYaman
http://www.twitter.com/OYaman35



________________________________
 From: H <hsevli at yahoo.com>
To: Orcun Yaman <yamanorcun at yahoo.com> 
Cc: "cangul at uludag.edu.tr" <cangul at uludag.edu.tr>; Muhammed Uludag <muhammed.uludag at gmail.com>; "turkmath at listweb.bilkent.edu.tr" <turkmath at listweb.bilkent.edu.tr> 
Sent: Tuesday, April 23, 2013 3:50 PM
Subject: Re: [Turkmath:8948] Re: formasyon
 


Değerli Hocalarım,

ÖSYM 2013 Kontenjan kitapçıkları yayınlanmak üzeredir. LYS sınavından sonra öğrenciler tercih yapacaklar. Öncelikle bölüm kontenjanlarını belirleyen mercilere FEF lerin kontenjanlarının azaltılması gerektigi söylenmelidir. Matematik bölüm kontenjanlarını maksimum 30 kişi ile sınırlandırmak gerekmektedir. Bir çok üniversiteden arkadaşlar sınıfların 80 - 90 kişi olduğunu ve sınıfların matematik dersleri için çok kalabalık olduğunu belirtmektedirler. 
Geçen yılın ÖSYM tercih ve kontenjan kılavuzu incelendiğinde Galatasaray Üniversitesi Matematik bölümü kontenjanı sadece 21 olarak belirlenmişken diğer matematik bölüm kontenjanlarının son üç dört yıl içinde iki kat arttırıldıgını görmekteyiz. Bazı üniversiteletin matematik 
Bölüm kontenjanlarını yazıyorum:
Ankara Üniversitesi : 103 normal + 103 ikili
İstanbul Ü. : 139 normal + 139 ikili
Erciyes : 103 normal + 103 ikili
KATÜ : 98 + 98
Selçuk : 93+ 93
Ege : 118 +  118
Yıldız Teknik mat müh : 103 + 103 
Yıldız teknik mat müh İng: 47 + 47 
Yıldız teknik Matematik : 108 + 108

Saygılarımla
Hamdullah Şevli

iPhone'umdan gönderildi

23 Nis 2013 tarihinde 21:45 saatinde, Orcun Yaman <yamanorcun at yahoo.com> şunları yazdı:


Sayin Hocam,
>
>
>Ogretmen egitiminde doktorami yaptim, halen ayni alanda calisiyorum.
>
>
>Sizin ile ayni kanaati paylasmiyorum. YOK'un yaptiginin mevcut sartlar goz onunde bulunduruldugunda bir haksızlık oldugunu dusunuyorum. Ogretmen egitimi hakkinda cesitli modellerin oldugunu bildigim gibi, FEF'lere formasyon egitimi verilerek ogretmen yapilmasinin yanlisligini da biliyorum. Daha onceki mesaja yazdigim gibi konu uzun ve cok yonlu haliyle ne desem yanlis anlasilirim.
>
>
>Mesajinizda dikkatimi ceken bir iki hususu sormak istiyorum:
>
>
>1. "Türkiye'de temel bilimlerin hakettiği değeri görmesine giden yolun bir başlangıcı olur." demissiniz ama ogretmenlik temel bilimler kapsamina girer mi? Yoksa, sizler temel bilimlerde calisacak arastirmaci yetistirmiyor alsinda ogretmen mi yetistiriyorsunuz? Bir nevi egitim fakultelerinin islevini mi yapiyorsunuz?
>
>
>2. "4+4+4de son dördün bizim mezunlarımız tarafından verilmesinin doğallığını pek tartışan yok" bu kanaate hangi calismalari okuduktan sonra vardiniz? Nasil bir dogalliktir bu?
>
>
>3. "sadece öğretmen yetiştiren fakülteler olmadığını," demissiniz ama butun amaciniz ogretmen yetistirmek gibi yaziyor, konusuyor ve savunuyorsunuz. Kaliteli egitim herkes icin her fakultede olmali degil midir? Bunun icin calismak lazim degil midir?
>
>
>4. "birçoğumuza göre orta kısımı bile eskiden olduğu gibi Fen-Edebiyat mezunları verebilir" demissiniz, daha once son 4'te FEF mezunlari gorevlendirilmeli yazmistiniz. Kisacasi butun orta ogretim ve lise matematik egitimi FEF'lere verilmeli size gore. O zaman universitelerde Egitim Fakulteleri neden var?
>
>
>5. "Son dönemde gerçekten çok sayıda rapor ve gazete haberi hazırlandı konuyu savunan." yazmissiniz. Egitim isi savunulacak bir konu degildir. Arastirma yapilacak bir bilimsel alandir. Bilimsel tartismalar da raporlar ile olmaz arastirmalar ile olur. Bilimsel yayinlari bizler gazetelerden haber olarak iki tane gazeteciden degil, hakemli dergilerden okuruz/okumaliyiz. Kaldi ki 'raporlar'in ne kadar bilimsellik tasidigi da tartisilir. Haberlere hic deginmiyorum bile.
>
>
>Konu hakkinda yazilacak cok sey var. Ogretmenler nasil yetistirilmeli konusuna deginmedim. Sadece Egitim Fakultelerine, orada gorevli ogretim elemanlarina ve ogrencilerine yapilan bir haksızlıgın devam edecek olmasina uzuldum. FEF'teki hocalarima ve arkadaslarima da saygim sonsuz, kaldi ki benim de gecmisimde FEF vardir. Bir tarafi kurtarayim derken diger tarafa buyuk saygisizlik yapiliyor.
>
>
>Kalin saglicakla.
> 
>Orcun Yaman, PhD
>--------------------------------------
>http://ohio.academia.edu/OrcunYaman
>http://www.twitter.com/OYaman35
>
>
>
>________________________________
> From: naci cangul <ncangul at gmail.com>
>To: Muhammed Uludag <muhammed.uludag at gmail.com> 
>Cc: "turkmath at listweb.bilkent.edu.tr" <turkmath at listweb.bilkent.edu.tr> 
>Sent: Sunday, April 21, 2013 4:53 PM
>Subject: [Turkmath:8947] Re: formasyon
> 
>
>
>Sevgili Matematikçiler ve Matematik severler,
> 
>Muhammed'in dediği konuda gerçekten çok kişi çaba harcadı son yıllarda ve sonunda ciddi bir adım atıldı. Umarım bu, Türkiye'de temel bilimlerin hakettiği değeri görmesine giden yolun bir başlangıcı olur. 2009 yılında aslında lisans düzeyinde formasyon alma hakkı tanındı alan fakültelerine ama Eğitimsen denen sendikanın mahkemeye vermesi sonucunda Danıştay 8. Dairesinde, YÖK'ün avukatının konuya hakim olmayışının da sonucu olarak iptal edildi bu uygulama. Sebebi de Eğitim Fakültelerindeki orta öğretimlerin 5 yılda öğretmen yetiştirmesi ve bizim bu işi 4 yılda yapacak olmamızdı. Aslında o uygulamaya geri dönülebilse çok daha iyi olacaktır fakültelerimizin tercih edilmesi adına. 
> 
>Bu esnada yapılacak olan çok şey daha var. Fen-Edebiyat Fakültelerinin sadece öğretmen yetiştiren fakülteler olmadığını, kaliteli eğitimin verildiği fakülteler olduğunun altının çizilmesi, mevcut kontenjanlarla bu eğitimin kalitesinin düşmekte olduğu, azaltılması gerekliliği mutlaka kamuoyuna ve üst kurumlara anlatılmalı. 4+4+4de son dördün bizim mezunlarımız tarafından verilmesinin doğallığını pek tartışan yok, birçoğumuza göre orta kısımı bile eskiden olduğu gibi Fen-Edebiyat mezunları verebilir.
> 
>Son dönemde gerçekten çok sayıda rapor ve gazete haberi hazırlandı konuyu savunan. İsmet Berkan'ın yazısındaki TFD raporunu, Abbas Güçlü'nün yazısını, FEDEK'in bu yılki toplantısının sonuç bildirgesini, üniversitelerin ÜAK'ya yolladıkları raporları ekte ilgililerin dikkatine sunuyorum. Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesinin de ÜAK'ya gönderdiği görüşünü ekliyorum. Aslında YÖK 18inde bu kararı aldı ama daha fazlasını bekliyorum, çünkü ÜAK 19unda iki gündemle toplandı, biri mesleki eğitim, diğeri ise temel bilimler. Bundan sonraki YÖK genel kurullarında da ÜAK dan çıkacak karar neticesinde güzel gelişmeler olacağını düşünüyorum.
> 
>Tüm emeği geçenlere teşekkür ediyor, ülkemize hayırlı olmasını diliyorum ve hepinizi sevgiyle selamlıyorum.
> 
>naci
>
>
>
>21 Nisan 2013 15:28 tarihinde Muhammed Uludag <muhammed.uludag at gmail.com> yazdı:
>
>
>>
>>Değerli Meslektaşlarım, 
>>
>>
>>Bilindiği gibi 2012'de YÖK kararıyla FEF mezunlarına öğretmenlik formasyonunun kaldırılması, bu bölümlerin öğrenci sayılarında, niteliğinde, en önemlisi de öğrenci motivasyonunda çok olumsuz bir etki yaptı.
>>
>>
>>Bu karar geçtiğimiz hafta YÖK tarafından iptal edildi. Ancak bu verilen zararı telafi etmek için yeterli değildir. Aşağıdaki gibi önlemlerle desteklenmelidir.
>>
>>
>>* Lise matematik eğitimi vermek için FEF mezunu olma şartı getirilmesi
>>* Matematik doktorası olanlara iyi şartlarda öğretmenlik yapma yolunun açılması
>>* Devlet kurumları ve özel şirketlerin matematik bölümü istihdam etmesinin sağlanması
>>
>>
>>Ülkemizde araştırma ve teknolojinin öne çıktığı bir dönemdeyiz. Ancak karar mercileri, matematiğin araştırma ve teknolojideki insan altyapısını hazırlama rolünü görememekte, daha somut, kısa vadeli ve çabuk sonuç alınan projelere yönelmektedirler.
>>
>>
>>Maalesef bizim de bu konuyu gerektiği gibi anlatabildiğimiz söylenemez...  Aşağıda Güven Sak'ın makalesine bağlantı ve İsmet Berkan'ın konu hakkında yazdığı makalesi bulunmaktadır.
>>
>>
>>Hürmetler 
>>--
>>A. M. Uludag
>>
>>
>>
>>
>>
>>
>>Güven Sak - Radikal
>>
>>İsmet BERKAN 
>>iberkan at hurriyet.com.tr
>>
>>
>>
>>Temel bilimlerden kaçış bu hızla sürerse 2023 hedefleri zor tutar
>>
>>SÖYLEYE söyleye dilimde tüy biten basit ama derin ilişkiyi bir kez daha tekrar edeyim:
>_______________________________________________
>Turkmath mailing list
>Turkmath at listweb.bilkent.edu.tr
>http://yunus.listweb.bilkent.edu.tr/cgi-bin/mailman/listinfo/turkmath
>
-------------- sonraki bölüm --------------
Bir HTML eklentisi temizlendi...
URL: <http://yunus.listweb.bilkent.edu.tr/cgi-bin/mailman/private/turkmath/attachments/20130424/b83cd5c1/attachment-0001.html>


Turkmath mesaj listesiyle ilgili daha fazla bilgi