[Turkmath:8964] Re: Fw: Re: Re: formasyon

H. Turgay Kaptanoglu kaptan at fen.bilkent.edu.tr
25 Nis 2013 Per 20:23:26 EEST


1990'li yillarda da gene Temel Bilimler (veya Fen) fakulteleri mezunlarinin
ogretmenlik yapmalari yasaklanmis, ama sonra bu yasak itirazlar sonucu
kalkmisti.  Amerika'yi tekrar kesfediyoruz demek ki.

Egitim Fakultelerinde matematik ogretmeni olmak icin okuyanlar hangi
matematik derslerini aliyorlar?  Bu fakultelerde olan birisi listeye
yazabilir mi?  Mesela en az hangi dersleri almalari gerekir, ortalama nedir,
universiteden universiteye ne kadar degisir?

H. Turgay Kaptanoglu




On Thu, April 25, 2013 15:36, Ali Sirma wrote:
>
>
> --- On Thu, 4/25/13, Ali Sirma <alisirma01 at yahoo.com> wrote:
>
>
> From: Ali Sirma <alisirma01 at yahoo.com>
> Subject: Re: [Turkmath:8962] Re: formasyon
> To: "Tuncay Baskaya" <tbaskaya at atilim.edu.tr>
> Date: Thursday, April 25, 2013, 5:33 AM
>
>
>
>
>
>
>
> Başka bölümler için bu kontejyan arttırımı belki anlamlı olabilir. Fakat
> matematik ve fizik gibi temel bilimler için çok doğru olduğunu
> zannetmiyorum. 3 matematik netiyle matematik bölümüne gelen öğrenciye ne
> kadar matematik öğretebilirsiniz. Sadece boş bir ümit satılarak bu gencin
> 4 yılı çalınmış ve derse giren hocanın vakti zayi edilmiş oluyor.
>  Bence burada temel problem yaklaşık 200 üniversiteyi tek merkezden, aynı
> kanunla idare etmeye çalışmaktan kaynaklanıyor. Boğaziçi, ODTÜ, İTÜ gibi
> köklü üniversitelerle yeterli birikim ve kadroya sahip olmayan bazı
> üniversiteleri tek merkezden idareye çalışmak üniversitelerimize sadece
> zarar verir. Her üniversitenin senatosunun kendi üniversitesinin
> ihtiyacını ve artılarını belirleyip ona göre karar almada çok daha
> isabetli olacağı kanaatindeyim.
> Saygılarımla
> Ali Sırma
> Not: Bu "formasyon"  olayında tekrar geriye dönülmesini bir acizlik olarak
> görüyorum. Niçin kaldırıldı ki? Niçin geri dönülüyor?
>
> --- On Thu, 4/25/13, Tuncay Baskaya <tbaskaya at atilim.edu.tr> wrote:
>
>
> From: Tuncay Baskaya <tbaskaya at atilim.edu.tr>
> Subject: [Turkmath:8962] Re: formasyon
> To: "'Nurettin Caliskan'" <caliskan_n at yahoo.com>, "'Fatma Senguler
> Ciftci'" <fatmasengulerciftci at gmail.com>
> Cc: turkmath at listweb.bilkent.edu.tr
> Date: Thursday, April 25, 2013, 3:36 AM
>
>
>
>
>
>
>
> Ben yine de politik ve sosyal değerlendirmelerin yanında toplumdaki
> üniversite (ama üniversite) eğitimi almış insanların sayısal olarak
> artmasının toplumun kültürel ve sosyal gelişimini olumlu etkileyeceğini
> düşünüyorum. Kontenjanların artırılmasından çok bu kontenjanlara alınacak
> öğrencilerin eğitimini tartışmak daha doğru olmaz mı?
> Tuncay Başkaya
>  
>
>
> From: Nurettin Caliskan [mailto:caliskan_n at yahoo.com]
> Sent: Thursday, April 25, 2013 1:12 PM
> To: Fatma Senguler Ciftci; Tuncay Baskaya
> Cc: turkmath at listweb.bilkent.edu.tr
> Subject: Re: [Turkmath:8960] Re: formasyon
>  
>
>
> Yalnızca işsizlik oranını düşürmüyor, gençleri daha kolay gözetim altında
> tutuyor, takip ediyor...
>
>  
>
>
>
> From: Fatma Senguler Ciftci <fatmasengulerciftci at gmail.com>
> To: Tuncay Baskaya <tbaskaya at atilim.edu.tr>
> Cc: turkmath at listweb.bilkent.edu.tr
> Sent: Thursday, April 25, 2013 11:48 AM
> Subject: [Turkmath:8960] Re: formasyon
>
>
>
> Kontenjan artirımı Türkiye'de işsizlik oranını düşürmek için yapıldığı çok
> açık. 
>
>  
>
> Fatma
>
>
> 2013/4/25 Tuncay Baskaya <tbaskaya at atilim.edu.tr>
>
>
>
> Sanırım belirtilmek istenen Üniversite kontenjanları ülkenin ihtiyaç
> duyduğu insan sayısı kadar olmalı.
>
> Üniversite eğitiminin-kültürünün, bilginin, düşünsel kültürün,
> gelişmişliğin ve benzeri güzelliklerin kontenjan belirlenirken göz önünde
> tutulmaması gerekir.
>
>  
>
> Tuncay Başkaya
>
>  
>
>
>
> From: turkmath-bounces at listweb.bilkent.edu.tr
> [mailto:turkmath-bounces at listweb.bilkent.edu.tr] On Behalf Of Orcun Yaman
> Sent: Wednesday, April 24, 2013 8:03 PM
> To: H
> Cc: turkmath at listweb.bilkent.edu.tr
> Subject: [Turkmath:8958] Re: formasyon
>
>  
>
>
>
>
> Sayin Hocam,
>
>
>  
>
>
> Gonderdiginiz listeye gore ve dahasi oldugunu biliyorum binlerce
> "matematikci" alinacak gibi gorunuyor. Eger formasyon alip ogretmen
> olacaklari dusunmezseniz, size gore Turkiye'nin kac tane "matematikci"ye
> ihtiyaci vardir?
>
>
>  
>
>
>  
>
>
> Orcun Yaman, PhD
> --------------------------------------
> http://ohio.academia.edu/OrcunYaman
> http://www.twitter.com/OYaman35
>
>
>
>
> From: H <hsevli at yahoo.com>
> To: Orcun Yaman <yamanorcun at yahoo.com>
> Cc: "cangul at uludag.edu.tr" <cangul at uludag.edu.tr>; Muhammed Uludag
> <muhammed.uludag at gmail.com>; "turkmath at listweb.bilkent.edu.tr"
> <turkmath at listweb.bilkent.edu.tr>
> Sent: Tuesday, April 23, 2013 3:50 PM
> Subject: Re: [Turkmath:8948] Re: formasyon
>
>
>  
>
>
>
>
>
> Değerli Hocalarım,
>
>
>  
>
>
> ÖSYM 2013 Kontenjan kitapçıkları yayınlanmak üzeredir. LYS sınavından
> sonra öğrenciler tercih yapacaklar. Öncelikle bölüm kontenjanlarını
> belirleyen mercilere FEF lerin kontenjanlarının azaltılması gerektigi
> söylenmelidir. Matematik bölüm kontenjanlarını maksimum 30 kişi ile
> sınırlandırmak gerekmektedir. Bir çok üniversiteden arkadaşlar sınıfların
> 80 - 90 kişi olduğunu ve sınıfların matematik dersleri için çok kalabalık
> olduğunu belirtmektedirler. 
>
>
> Geçen yılın ÖSYM tercih ve kontenjan kılavuzu incelendiğinde Galatasaray
> Üniversitesi Matematik bölümü kontenjanı sadece 21 olarak belirlenmişken
> diğer matematik bölüm kontenjanlarının son üç dört yıl içinde iki kat
> arttırıldıgını görmekteyiz. Bazı üniversiteletin matematik 
>
>
> Bölüm kontenjanlarını yazıyorum:
>
>
> Ankara Üniversitesi : 103 normal + 103 ikili
>
>
> İstanbul Ü. : 139 normal + 139 ikili
>
>
> Erciyes : 103 normal + 103 ikili
>
>
> KATÜ : 98 + 98
>
>
> Selçuk : 93+ 93
>
>
> Ege : 118 +  118
>
>
> Yıldız Teknik mat müh : 103 + 103 
>
>
> Yıldız teknik mat müh İng: 47 + 47 
>
>
> Yıldız teknik Matematik : 108 + 108
>
>
>  
>
>
> Saygılarımla
>
>
> Hamdullah Şevli
>
> iPhone'umdan gönderildi
>
>
>
> 23 Nis 2013 tarihinde 21:45 saatinde, Orcun Yaman <yamanorcun at yahoo.com>
> şunları yazdı:
>
>
>
>
>
> Sayin Hocam,
>
>
>  
>
>
> Ogretmen egitiminde doktorami yaptim, halen ayni alanda calisiyorum.
>
>
>  
>
>
> Sizin ile ayni kanaati paylasmiyorum. YOK'un yaptiginin mevcut sartlar goz
> onunde bulunduruldugunda bir haksızlık oldugunu dusunuyorum. Ogretmen
> egitimi hakkinda cesitli modellerin oldugunu bildigim gibi, FEF'lere
> formasyon egitimi verilerek ogretmen yapilmasinin yanlisligini da
> biliyorum. Daha onceki mesaja yazdigim gibi konu uzun ve cok yonlu haliyle
> ne desem yanlis anlasilirim.
>
>
>  
>
>
> Mesajinizda dikkatimi ceken bir iki hususu sormak istiyorum:
>
>
>  
>
>
> 1. "Türkiye'de temel bilimlerin hakettiği değeri görmesine giden yolun bir
> başlangıcı olur." demissiniz ama ogretmenlik temel bilimler kapsamina
> girer mi? Yoksa, sizler temel bilimlerde calisacak arastirmaci
> yetistirmiyor alsinda ogretmen mi yetistiriyorsunuz? Bir nevi egitim
> fakultelerinin islevini mi yapiyorsunuz?
>
>
>  
>
>
> 2. "4+4+4de son dördün bizim mezunlarımız tarafından verilmesinin
> doğallığını pek tartışan yok" bu kanaate hangi calismalari okuduktan sonra
> vardiniz? Nasil bir dogalliktir bu?
>
>
>  
>
>
> 3. "sadece öğretmen yetiştiren fakülteler olmadığını," demissiniz ama
> butun amaciniz ogretmen yetistirmek gibi yaziyor, konusuyor ve
> savunuyorsunuz. Kaliteli egitim herkes icin her fakultede olmali degil
> midir? Bunun icin calismak lazim degil midir?
>
>
>  
>
>
> 4. "birçoğumuza göre orta kısımı bile eskiden olduğu gibi Fen-Edebiyat
> mezunları verebilir" demissiniz, daha once son 4'te FEF mezunlari
> gorevlendirilmeli yazmistiniz. Kisacasi butun orta ogretim ve lise
> matematik egitimi FEF'lere verilmeli size gore. O zaman universitelerde
> Egitim Fakulteleri neden var?
>
>
>  
>
>
> 5. "Son dönemde gerçekten çok sayıda rapor ve gazete haberi hazırlandı
> konuyu savunan." yazmissiniz. Egitim isi savunulacak bir konu degildir.
> Arastirma yapilacak bir bilimsel alandir. Bilimsel tartismalar da raporlar
> ile olmaz arastirmalar ile olur. Bilimsel yayinlari bizler gazetelerden
> haber olarak iki tane gazeteciden degil, hakemli dergilerden
> okuruz/okumaliyiz. Kaldi ki 'raporlar'in ne kadar bilimsellik tasidigi da
> tartisilir. Haberlere hic deginmiyorum bile.
>
>
>  
>
>
> Konu hakkinda yazilacak cok sey var. Ogretmenler nasil yetistirilmeli
> konusuna deginmedim. Sadece Egitim Fakultelerine, orada gorevli ogretim
> elemanlarina ve ogrencilerine yapilan bir haksızlıgın devam edecek
> olmasina uzuldum. FEF'teki hocalarima ve arkadaslarima da saygim sonsuz,
> kaldi ki benim de gecmisimde FEF vardir. Bir tarafi kurtarayim derken
> diger tarafa buyuk saygisizlik yapiliyor.
>
>
>  
>
>
> Kalin saglicakla.
>
>
>  
>
>
> Orcun Yaman, PhD
> --------------------------------------
> http://ohio.academia.edu/OrcunYaman
> http://www.twitter.com/OYaman35
>
>
>
>
> From: naci cangul <ncangul at gmail.com>
> To: Muhammed Uludag <muhammed.uludag at gmail.com>
> Cc: "turkmath at listweb.bilkent.edu.tr" <turkmath at listweb.bilkent.edu.tr>
> Sent: Sunday, April 21, 2013 4:53 PM
> Subject: [Turkmath:8947] Re: formasyon
>
>
>  
>
>
>
>
> Sevgili Matematikçiler ve Matematik severler,
>
>
>  
>
>
> Muhammed'in dediği konuda gerçekten çok kişi çaba harcadı son yıllarda ve
> sonunda ciddi bir adım atıldı. Umarım bu, Türkiye'de temel bilimlerin
> hakettiği değeri görmesine giden yolun bir başlangıcı olur. 2009 yılında
> aslında lisans düzeyinde formasyon alma hakkı tanındı alan fakültelerine
> ama Eğitimsen denen sendikanın mahkemeye vermesi sonucunda Danıştay 8.
> Dairesinde, YÖK'ün avukatının konuya hakim olmayışının da sonucu olarak
> iptal edildi bu uygulama. Sebebi de Eğitim Fakültelerindeki orta
> öğretimlerin 5 yılda öğretmen yetiştirmesi ve bizim bu işi 4 yılda yapacak
> olmamızdı. Aslında o uygulamaya geri dönülebilse çok daha iyi olacaktır
> fakültelerimizin tercih edilmesi adına.
>
>
>  
>
>
> Bu esnada yapılacak olan çok şey daha var. Fen-Edebiyat Fakültelerinin
> sadece öğretmen yetiştiren fakülteler olmadığını, kaliteli eğitimin
> verildiği fakülteler olduğunun altının çizilmesi, mevcut kontenjanlarla bu
> eğitimin kalitesinin düşmekte olduğu, azaltılması gerekliliği mutlaka
> kamuoyuna ve üst kurumlara anlatılmalı. 4+4+4de son dördün bizim
> mezunlarımız tarafından verilmesinin doğallığını pek tartışan yok,
> birçoğumuza göre orta kısımı bile eskiden olduğu gibi Fen-Edebiyat
> mezunları verebilir.
>
>
>  
>
>
> Son dönemde gerçekten çok sayıda rapor ve gazete haberi hazırlandı konuyu
> savunan. İsmet Berkan'ın yazısındaki TFD raporunu, Abbas Güçlü'nün
> yazısını, FEDEK'in bu yılki toplantısının sonuç bildirgesini,
> üniversitelerin ÜAK'ya yolladıkları raporları ekte ilgililerin dikkatine
> sunuyorum. Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesinin de ÜAK'ya
> gönderdiği görüşünü ekliyorum. Aslında YÖK 18inde bu kararı aldı ama daha
> fazlasını bekliyorum, çünkü ÜAK 19unda iki gündemle toplandı, biri mesleki
> eğitim, diğeri ise temel bilimler. Bundan sonraki YÖK genel kurullarında
> da ÜAK dan çıkacak karar neticesinde güzel gelişmeler olacağını
> düşünüyorum.
>
>
>  
>
>
> Tüm emeği geçenlere teşekkür ediyor, ülkemize hayırlı olmasını diliyorum
> ve hepinizi sevgiyle selamlıyorum.
>
>
>  
>
>
> naci
>
>
>  
>
>
> 21 Nisan 2013 15:28 tarihinde Muhammed Uludag <muhammed.uludag at gmail.com>
> yazdı:
>
>
>
>  
>
>
> Değerli Meslektaşlarım, 
>
>
>  
>
>
> Bilindiği gibi 2012'de YÖK kararıyla FEF mezunlarına öğretmenlik
> formasyonunun kaldırılması, bu bölümlerin öğrenci sayılarında,
> niteliğinde, en önemlisi de öğrenci motivasyonunda çok olumsuz bir etki
> yaptı.
>
>
>  
>
>
> Bu karar geçtiğimiz hafta YÖK tarafından iptal edildi. Ancak bu verilen
> zararı telafi etmek için yeterli değildir. Aşağıdaki gibi önlemlerle
> desteklenmelidir.
>
>
>  
>
>
>
> * Lise matematik eğitimi vermek için FEF mezunu olma şartı getirilmesi
>
>
> * Matematik doktorası olanlara iyi şartlarda öğretmenlik yapma yolunun
> açılması
>
>
> * Devlet kurumları ve özel şirketlerin matematik bölümü istihdam etmesinin
> sağlanması
>
>
>  
>
>
> Ülkemizde araştırma ve teknolojinin öne çıktığı bir dönemdeyiz. Ancak
> karar mercileri, matematiğin araştırma ve teknolojideki insan altyapısını
> hazırlama rolünü görememekte, daha somut, kısa vadeli ve çabuk sonuç
> alınan projelere yönelmektedirler.
>
>
>  
>
>
> Maalesef bizim de bu konuyu gerektiği gibi anlatabildiğimiz söylenemez...
>  Aşağıda Güven Sak'ın makalesine bağlantı ve İsmet Berkan'ın konu hakkında
> yazdığı makalesi bulunmaktadır.
>
>
>  
>
>
> Hürmetler 
>
>
> --
>
>
> A. M. Uludag
>
>
>  
>
>
>  
>
>
>  
>
>
> Güven Sak - Radikal
>
>
>  
>
> İsmet BERKAN 
> iberkan at hurriyet.com.tr
>
>
>  
>
>
> Temel bilimlerden kaçış bu hızla sürerse 2023 hedefleri zor tutar
>
> SÖYLEYE söyleye dilimde tüy biten basit ama derin ilişkiyi bir kez daha
> tekrar edeyim:
>
>
> _______________________________________________
> Turkmath mailing list
> Turkmath at listweb.bilkent.edu.tr
> http://yunus.listweb.bilkent.edu.tr/cgi-bin/mailman/listinfo/turkmath
>
>  
>
> _______________________________________________
> Turkmath mailing list
> Turkmath at listweb.bilkent.edu.tr
> http://yunus.listweb.bilkent.edu.tr/cgi-bin/mailman/listinfo/turkmath
>
>  
> --
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>  http://fatmasengulerciftci.weebly.com/
> _______________________________________________Turkmath mailing
> listTurkmath at listweb.bilkent.edu.trhttp://yunus.listweb.bilkent.edu.tr/cgi-bin/mailman/listinfo/turkmath
> -----Inline Attachment Follows-----
>
>
> _______________________________________________
> Turkmath mailing list
> Turkmath at listweb.bilkent.edu.tr
> http://yunus.listweb.bilkent.edu.tr/cgi-bin/mailman/listinfo/turkmath
> _______________________________________________
> Turkmath mailing list
> Turkmath at listweb.bilkent.edu.tr
> http://yunus.listweb.bilkent.edu.tr/cgi-bin/mailman/listinfo/turkmath
>




Turkmath mesaj listesiyle ilgili daha fazla bilgi