[Turkmath:8761] yeni yayin

Ulug Capar ucapar at sabanciuniv.edu
2 Şub 2013 Cmt 18:05:52 EET

Değerli Liste Üyeleri

O.D.T.Ü. Yayıncılık A.Ş. tarafından basılan aşağıdaki kitabı
konuyla ilgili olanların dikkatine sunmak istedim:

*Uluğ Çapar : Ölçü Kuramsal  Olasılık ve Stokastik Kalkülüse Giriş
*(Finans Uygulamaları İle)  (Ocak 2013,  410 sayfa)

Kitabın hitabettiği okuyucu kitlesi : İlk olasılık dersini almış 3 cü veya
4cü sınıf matematik , mühendislik, istatistik ve ekonomi bölümleri lisans
öğrencileri..

Oldukça kapsamlı tuttuğum Ölçü Kuramsal Olasılık  Bölümü (241 sayfa)
lisans-üstü bir olasılık dersinin de ders kitabı olabilir.

Kitapta mümkün mertebe analiz ve ölçü kuramı diline bağlı kalmağa
çalıştım.

Kitrabın kapak sayfası ve İÇİNDEKİLER kısmını ekte bulabilirsiniz.
Üçüncü bölümde  son birkaç on yılın yükselen yıldızı "finans matematiği"ne
stokastik diferansiyel denklemlerin uygulaması olarak yer verdim.

Yanılmıyorsam kitap  en azından üç temel konuyu  (olasılık, stokastik
süreçler ve stokastik analiz) tek bir çatı altında toplayan telif veya
çeviri ilk Türkçe yayın olacak..

Saygılarımla,

Uluğ ÇAPAR