[Turkmath:9121] Re: Gezi parki

Ulug Capar ucapar at sabanciuniv.edu
18 Haz 2013 Sal 20:23:45 EEST

Değerli Liste Üyeleri

Sanırım Türkmath listesinin en yaşlı üyelerinden biriyim.  Bu
tartışmalara katılmayı
arzu etmiyorum, sadece bazı gerçeklerin altını  çizmek istedim.

1) Gezi Parkı direnişi süresince izlediğim yandaş, göreceli yansız ve
muhalif TV  kanallarının
hiçbirinde gençlerin , CHP lehinde veya CHP iktidarını öneren bir
pankart taşıdıklarını
görmedim. Siz gördünüz mü ?  Aksine ilk günlerde taşıdıkları  bir pankartta
HİÇ  BİR SİYASİ PARTİYE  BAĞLI DEĞİLİZ, HİÇBİR SİYASİ PARTİNİN BU HAREKETİ
ÜSTELENMESİNE DE İZİN VERMEYECEĞİZ yazılı idi. Bir Üniversitece
yürütülen ve 3000
  yanıt alınan bir ankette de katılımcıların %70 i hiç bir siyasi
partiye yakınlık duymadıklarını
belirttiler. (%30 un eğilimleri ise belli değil).

2) Bir meydandaki kalabalığın sayısının tahmini bir uzmanlık işidir.
Kazlıçeşmedeki
alanın yüzölçümü belli. Bu meydanın tamamının yoğun olarak doldurulması
halinde istiabının 500,000 olduğunu bir Üniversitemizdeki uzmanlar hesap
ettiler.
Yani matematik dili ile üst sınır (upper bound) 500,000 dir.  Kaldı ki
aynı uzmanlar miting sırasındaki  çeşitli fotoğrafları, hava
fotoğraflarını inceleyerek  miting
alanını çok yoğun, yoğun ve az yoğun olarak bölüp  katılımcı sayısını
milyon veya milyonlar
değil 295,000 olarak buldular. Ona karşın Taksim alanına günler boyunca
gelen
katılımcıların toplam sayısı herhalde milyonları geçer. Bir başbakan
yardımcısı da dün
yurt çapında direnişlere katılanların milyonları bulduğunu söyledi.

3) Demokrasilerde tabii ki oy verme hakkı olan herkesin oyu aynı
değerde.. Bir oyuncunun
geçenlerde "dağdaki çoban ile benim oyum nasıl aynı olur" şeklindeki
değerlendirmesini elbette
  ki reddediyoruz. Çok elitist bir düşünce.
Yanlız şu da bir gerçek ki bizim gibi gelişmekte olan ülkelerin
yönlendirilmesinde
intelligentianın (eğitimli , üst kültür düzeyindeki kitle) etkisi çok
daha büyük. Geçmişteki bütün
toplumsal olaylarda ve gelişmelerde bu olguyu hep gözledik.

Gene  bir Üniversitemizin yürüttüğü araştırmada  Gezi Parkındaki
kitlenin ağırlıklı
olarak üniversite mezunu veya öğrencisi olduğu, hatta içlerinde %10 a
varan oranda
lisans-üstü eğitimi olan veya yapmakta olanların bulunduğu ortaya çıktı.

"Yol ver gidelim, Taksimi ezelim" diyen ,  bıçak ve sopalarla direnişçi
çadırı
basanların, miting alanlarındaki bindirilmiş kitlelerin eğitim düzeylerini
tahmin etmeği tamamı Üniversite hocası veya okutmanı olan değerli liste
üyelerine bırakıyorum.

Saygılarımla,

Uluğ Çapar