[Turkmath:9210] Veritabanları hakkında

Yard.Doç.Dr. Özkan Değer ozdeger at istanbul.edu.tr
12 Eyl 2013 Per 17:59:33 EEST

Sayın Ünal Hocam,

İlginize çok teşekkür ederim.

İzin verirseniz bir yanlış anlamayı düzeltmek isterim, bu tablolar TMD nin www.tmd.org.tr sayfasında yayınlanmamıştır, www.turkmath.org sitesinde yayınlanmıştır, tamamen ayrı sitelerdir. Böylece bu tabloların yayınlanmasındaki temel itirazınızı giderir umarım.

Sitede Hakkımızda kısmında Uyarı olarak söylendiği gibi verilerin hiçbir bağlayıcılığı yoktur, ayrıca herkes bu verilere www.webofknowledge.com sitesinden ulaşabilir. Ben sadece derledim. Ben derlemesem de varlar.

Bu veritabanlarının gerçeği yansıtmadığı konusunda haklı olabilirsiniz, ama bu verileri derleyeceğim bu kadar kapsamlı başka bir veritabanını ben bilmiyorum, önereceğiniz güvenli bir veri tabanından da derleme yapabilirim.

Kendi ulusal veritabanımızı ve indeksleme sistemimizi kurmak önerirseniz eğer geniş katılımlı bir ekip ile birlikte yapabiliriz. İyi bir planlama ve ekip çalışması ile zor olmadığını düşünüyorum.

Öte yandan izin verirseniz ekte gönderdiğiniz çalışmanızı ya da konu ile ilgili farklı çalışmaları, raporları www.turkmath.org sitesinde yayınlamak isterim.

Not: Lütfen olaya faydalı bir iş yapmak amacımda olduğum penceresinden bakınız, eksikler hatta yanlışlar olabilir, birlikte düzeltebiliriz tavsiye ve önerilerinize her zaman açığım. Destek verirseniz iyi sonuçlar alabiliriz.

Vakit ayırıp yorum yazdığınız için ayrıca teşekkür eder, iyi çalışmalar dilerim.

Özkan Değer
www.turkmath.org

TMD adina Ozkan'in calismasi icin tesekur etmek gerekiyor ama boylesi bir calismayi web'e koymadan once uzerinden biraz dusunmek gerekirdi sanirim:

1) http://citationculture.wordpress.com/2013/07/04/may-university-rankings-help-uncover-problematic-or-fraudulent-research/

link'deki yazdi okundugunda sanirim birinci nedenlerimden birini vermis oluyorum.

2)Thomsan'in firmasinin piyasaya surdugu yada surmek uzere oldugu bu tur ici bos istatistiklere dair oldukca pahali bir urun'un pazarlamasina destek oluyoruz gibi.

3) Eminim bu istede yer alan bir cok uygulamali matematikci meslektasimin web of science da taranan onlarca yayini olmasina karsin sozkonusu veri tablolarinda isimlerini gormemiyeceklerdir. Fakat Web of science da tarama yaptiklarinda listenin icine girecek kadar yayinlari oldugunu da gorülecektir. Bu da ilgili firmanin bu tur taramalarda ne kadar guvenilir oldugunu gostermeye yeter artar bile. Fakat tutarliligi sakat olan bu tablolar sayesinde gerek meslektaslariniz, gerekse kurumlar hakkinda yanlis bilgi vererek insanlari yaniltmis olmuyor musunuz?

Bu konuda Istanbul Kultur Univ. nin gecen yil Foca da duzenlelen MMF 2012-Universitelerimiz konferansinda sunmus oldugum ve konferans kitabinda basili olan bildirim ektedir. Her turlu yorum ve tartismaya acik bir metindir.

Ama temel itirazim guvenirliligi cok zayif olan, ve yaniltici olan bu tur tablolarin TMD nin sayfasinda yer almasini benim dogru bulmadim dogrusu...

Dostlukla

Unal Ufuktepe

Bu elektronik posta ve beraberinde iletilen butun dosyalar sadece gondericisi tarafindan alinmasi amaclanan yetkili gercek ya da tuzel kisinin kullanimi icindir.Eger soz konusu yetkili alici degilseniz bu elektronik postanin icerigini aciklamaniz, kopyalamaniz, yonlendirmeniz ve kullanmaniz kesinlikle yasaktir ve bu elektronik postayi derhal silmeniz gerekmektedir. ISTANBUL UNIVERSITESI bu mesajin icerdigi bilgilerin dogrulugu veya eksiksiz oldugu konusunda herhangi bir garanti vermemektedir. Bu nedenle bu bilgilerin ne sekilde olursa olsun iceriginden, iletilmesinden, alinmasindan ve saklanmasindan sorumlu degildir. Bu mesajdaki gorusler yalnizca gonderen kisiye aittir ve ISTANBUL UNIVERSITESI'nin goruslerini yansitmayabilir. ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- This e-mail and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you are not the intended recipient you are hereby notified that any dissemination, forwarding, copying or use of any of the information is strictly prohibited, and the e-mail should immediately be deleted. ISTANBUL UNIVERSITY makes no warranty as to the accuracy or completeness of any information contained in this message and hereby excludes any liability of any kind for the information contained therein or for the information transmission, reception, storage or use of such in any way whatsoever.The opinions expressed in this message may belong to sender alone and may not necessarily reflect the opinions of ISTANBUL UNIVERSITY.