[Turkmath:9738] Saygın Bilim İnsanları İYTE'de! ICTP-ECAR Açılış Konferansı, 5-7 Mayıs 2014

Tina Beseri Sevim tinabeseri at iyte.edu.tr
20 Nis 2014 Paz 08:34:40 EEST

---------- Yönlendirilen ileti ----------
Gönderen: "ICTP-ECAR" <ictp-ecar at iyte.edu.tr>
Tarih:20 Nis 2014 03:52
Konu: [Akademik] Saygın Bilim İnsanları İYTE'de! ICTP-ECAR Açılış
Konferansı, 5-7 Mayıs 2014
Alıcı: <akademik at iyte.edu.tr>

http://ictp-ecar.org/events/inauguration-conference

*"Canlı" madde tasarlamaya ne kadar yakınız?*

*Biyomimetik - Doğadan esinlenen teknoloji!*

*Paris'teki "standart kilogram" artık emekli oluyor: 1 kg kaç Planck
sabitidir?*

*Küresel enerji krizinin çözümü Güneş mi? *

*Daha incesi yok: Tek atom kalınlığında malzemeler!*

*Kuantum fiziğiyle çalışacak bilgisayarlar... Hedef büyük, yol uzun!*

*Topolojik süperiletkenler.*

*Einstein'ın genel görelilik kuramı 99 yaşında!*

*Nötrino fiziği açıklıyor: Kimyasal elementlerin kökeninden, süpernova
patlamalarına.*
*CERN: Dünyanın en büyük laboratuvarında parçacık fiziği.*

Tümü, dünyaca ünlü uzmanların sunumlarıyla ICTP-ECAR Açılış Konferansında.

Yer: *Kütüphane Gösteri Merkezi*
5 Mayıs, Pazartesi, *15:00 Açılış Töreni*
6 Mayıs, Salı,          *09:30 Sunumlar*
7 Mayıs, Çarşamba, *09:30 Sunumlar*

*Davetli Konuşmacılar:*
*Klaus v. Klitzing* (Max-Planck Inst.) - Nobel Fizik Ödülü Sahibi
*Ignatios Antoniadis* (CERN) - CERN Teori Birimi Başkanı
*Gabriel Aeppli* (London Centre for Nanotecnology) - ICTP-ECAR Bilim Kurulu
Başkanı
*Efthimios Kaxiras* (Harvard University) - ICTP-ECAR Yönetim Kurulu Üyesi
*N. Serdar Sarıçiftçi* (Johannes Kepler University) - ICTP-ECAR Yönetim
Kurulu Üyesi
*Mehmet Sarıkaya* (University of Washington) - ICTP-ECAR Bilim Kurulu Üyesi
*Ramin Golestanian* (University of Oxford) - ICTP-ECAR Bilim Kurulu Üyesi
*Manfred Sigrist* (ETH Zurich) - ICTP-ECAR Bilim Kurulu Üyesi
*Rahmi Güven* (Bogazici University) - ICTP-ECAR Bilim Kurulu Üyesi
*Baha Balantekin* (University of Wisconsin-Madison) - ICTP-ECAR Bilim
Kurulu Üyesi
*Allan MacDonald* (University of Texas at Austin)
*Vahid Karimipour* (Sharif University of Technology)

*Ayrıntılı Program:* http://ictp-ecar.org/events/inauguration-conference

*Bilgi için:*
ICTP-Eurasian Centre for Advanced Research
Tel: 7787
ictp-ecar at iyte.edu.tr
http://ictp-ecar.org

*Tüm İYTE'liler içtenlikle davetlidir.*