[Turkmath] hoca kimdir kim değildir

Zafer Ercan zercan at ibu.edu.tr
Mon Dec 1 18:14:04 UTC 2014

Devam Ediyorum ve aradaki iki dekan arasındaki farkı bulmaya davet ediyorum. Benim bulduğum farklardan biri, birinin tabancasının utuk olmasıdır.

İki türlü dekan vardır:

Birincisi şöyle davranır: (Ali Nesin'den) '' Rahmetli Prof. Yavuz Nutku ya ODTÜ'de ya Boğaziçi'de dekanlık yapıyor. Yapıyor ama dünya kadar da kaliteli fizik makalesi yayımlıyor. Bir gün ona soruyorlar, "Yahu hem dekanlık, hem araştırma, nasıl yapıyorsun bunca işi?" Yavuz Nutku çöp kutusunu gösterip "İşte bu sayede" diyor. Çöp kutusuna bakıyorlar: Rektörlükten gelen tüm yazıları zarflarından açılmadan çöp kutusuna atmış Yavuz Hoca''

İkincisi: Ekibini toplar, iştişare eder ve çok saygılıdır.  Şiddetle kınamasını ''saygısıyla sunar'' ve şöyle yazar:

''Değerli Liste Üyeleri,

Mensubu olduğumuz Üniversitemizin Rektörü ve dolayısıyla O’nun
şahsında Üniversitemizi hedef alan aşağıdaki mesajı bizler gibi
sizler de okumuşsunuzdur. Her türlü ifade özgürlüğünün ötesinde,
sadece hakaret içeren bu gibi mesajların listemizin amaçlarıyla
hiç bir şekilde bağdaşmadığı açıktır.

Bu nedenle bu listenin de üyeleri olan bizler; başta bu mesaj
olmak üzere daha önce de listemizde örnekleri görülen benzer
mesajları şiddetle kınıyoruz.

Ayrıca bu tür mesajların listemizde yer alabilmesini de
düşündürücü buluyoruz.

Durumu bilgilerinize saygılarımızla sunarız.

Prof. Dr. Ersan Akyıldız (ODTÜ Fen Edebiyat Fakültesi Dekanı)

Prof. Dr. Mustafa Korkmaz (ODTÜ Matematik Bölümü Başkanı)

Prof. Dr. Bülent Karasözen (ODTÜ Uygulamalı Matematik Enstitüsü Müdürü)''