[Turkmath] Zafer Ercan ''hain''liğe devam ediyor

Zafer Ercan zercan at ibu.edu.tr
Thu Dec 4 09:58:24 UTC 2014

Türkiye matematik tarihi sadece matematiğe teknik anlamda yapılan katkılarla belirlenemez. Matematikcilerin toplumsal
duyarlılıklarının biçimi de önemlidir. Bu nedenle aşağıdaki kısa yazıyı yazıyorum:

Aşağıdaki iki farklı isim gurubu size neyi çağrıştırıyor?

                                              Mahir Hüseyin Ulaş

                                              Ersan Bülent Mustafa

Birinci gurupta olanların düşünceleri, inançları, toplumsal duyarlılıkları vardı. Ne ünvanları ne de makamları vardı. Türkiye'de
''hocam''ı inşa etmişlerdi. Deniz Gezmiş, Yusuf Aslan ve Hüseyin İnan'ın idamlarını engellemek için çatışmaya girmişlerdi.
Adlarını ünvan ve makamlarının aralarına saklamışlardı.

İkinci gruptakiler ise solda makamları, sağda ünvanları olacak şekilde adlarını ünvan ve makalmlarının  aralarına saklamaktadırlar. Bu isim
saklayıcıları ''rektörümüze nasıl hocam demezsin'' diye  beni ''şiddetle kınıyorlar.'' Mahirlerin, Hüseyinlerin, Ulaşların inşa
ettiği, tanımladığı ''hocam'' kelimesine zerre kadar uymayan ODTÜ rektörü Ahmet Acar'a
nasıl hocam diyebilirim ki? İkinci gurupta bulunan üç ismin  ''Ahmet Acar'a hocam diyeceksin'' diye benimle çatışmaya
girmelerini, tüccar-işletmeci rektör Ahmet Acar'ın önüne yatmalarını (yani siper olmalarını) aklınız, mantığınız alıyor mu? Bir menfaat ilişkisi olabilir mi?

Bir katkı:

''Kimlere hocam diyemem'' teorimi genişletiyor ve şu katkıyı sunuyorum:  At hırsızına hocam diyebilirim. Ama ODTÜ Dekanı Ersan Akyıldız'a hocam diyemem.

Zafer Ercan

(Moderatöre: Bazı kişiler kulis ve nufus kullanarak iletilerimi engelleme girişiminde bulunabilirler. Lütfen onlara papuç bırakmayın.)