[Turkmath] Zafer Ercan bir intihalci dir!

yilmaz akyildiz yilmaz.akyildiz at gmail.com
Fri Dec 5 12:00:07 UTC 2014

Teorem: Zafer Ercan bir intihalci dir.

İspat: ilişikdeki birinci resim

Gerçek: bahsi geçen kitap 1980 lerin başında değişik bölümleri o zamanki
GENÇ  odtü hocaları arasında paylaşılarak, birbirlrinden tamamen bağımsız
bir şekilde yazılmıştır. ilerki yıllarda değişik format ve yazarlar altında
yeni baskıları yapılmış olsa da orijinal ruhunu kaybetmemiş, ama artık o da
biz yazarları gib zamana yenik düşmüş  olup  "az bulunur kitaplar"
listesinde yerini tam almışken aniden vuran bir piyango ile *Zafer Ercan*
ın elinde yeniden dirilince  hepimizi tekrar heyecanlandırmıştır. İşde
bu "ölüyü
diriltmek" e en güzel bir örnektir. Böyle bir dirilişi ancak Zafer Ercan
yapabilirdi. Kendisine olan minnettarlığımı facebook da şöyle ifade
etmiştirim:

"Hooop hop! Resimdeki bu Kırmızı Kitap bizim o orijinalindeki Mavi Kitapsa,
(resim 1), Laplace kısmını 1980 de taaaaa Libya Çöllerinden ben
yazmıştırım. Laplace a söz söyletmem arkadaşlar! Zorrr soruların
sonuçlarını bile eklemiştim. Dün gece rüyamda hep Benghazi şehrinde
dolastim durdum, yerle bir edilmişti. Demek ki Zafer Ercan
<https://www.facebook.com/zafer.ercan.140?fref=photo> 'ın Kırmızı Kitaba el
atması, derler ya, ​’ayan olmuş​'​ bana. Hatırlatayım: Fellini ' *rüyalarımız
gerçek hayatımızdır '* demiştir. Şehrin merkezindeki italyanlardan kalma
eski üniversite binasının harap olduğunu TV de görmüştüm, dün gece rüyamda
acaba şehir dışındaki alaman yapımı üniversite binasına ne oldu diye
meraklanıyordum. Libyayi mahvettiler. Şu an Suriye ye sahip çıkan Putin,
zamanında  Libya ya sahip çıkmadı, Putin e çok kızgınım. Kahrolsun eski
 goministler! ".

Devamla:

" O kitabın systems of diff equations kısmını ben de anlamamıştırım... Bazı
arkadaşlar Boyce & Diprima yı bizim şah-eserimize tercih ettiklerini
yazmışlar. Hop dedik!. B & D pek teorik olmayıp, yani matematikçiler için
iyi değildir, ama fizikçi ve mühendislere iyi gelebilir. Bizim Kırmızı
Kitabın Systems kısmı o kadar teoriktir ki, yazarı o kısımdan yola çıkarak
hızını alamayıp orijinal bir makale bile yazıp bastırdı, eyimi?!.. Rahmetli
Cemal Koç bir defasında bu Kırmızı Kitap tan övgüyle bahsedince ben de
şaşırmıştım. Sonradan "Laplace dan dolayı olmalı"  dedim, elbette...Bence
eskidi o kırmızı kitap. Rafa kaldırılmalı. Son modelini Zafer Ercan hoca
yazmalı. Öyle bir durumda ben Laplace ve BVP kısmını daha modernce yazmaya
yardıma hazır ve vezirim. İstenirse Seris Solutions kısmını da
yazabilirim,​ para ​mara da istemem hani​, ismim de yazılmasa

olur,​  yeterki türk matematiğine bir katkımız olsun, ama türkçe olsun."

Son olarak:

Önsöz deki orhan gencebay dan  "hatasız kul olmaz, hatamla sev beni"
 ilavesi albert erkip tarafından ​akıl edilmiş olup kitabımızı sempatik ve
kalender göstermeye yönelikse de 1980 lerden beri memleketimizin kültürel,
entellektüel, sosyal ve politik değişmelerine de bir belge teşkil
ettiğinden lütfen bu kitaba sadece bir matematik kitabı olarak bakmayınız!
Şayet s​adece öyle olsaydı bugün Zafer Ercan ın elinde bir diriliş
yaşayamazdı. Demekki güzel şeyler kaybolmazlar!...

​​

Dikkat Dikkat!:

Bendeki orijinal ilk baskıyı, (2. resim), Collector's item, Rare Books
olarak açık artırmaya çıkartıyorum. (Ancak belki bu şekilde bu kitaptan
5-10 krş kazanabilecegim). İlk açılış fiyat teklifini Zafer hocadan
bekliyorum. Yeni baskıların aksine orijinal olanın sayfaları Nazım ın “saman
sarısı” dediği renkde ilaçsız yapraklardan müteşekkil olup o eski
kitapların dışa verdiği nahoş kokular salmaktadır. Azizim, bugün postadan
ODTÜ mejmuası çıktı,bir açtım acaip kimyasal kokuyor, bir tinercinin eline
geçse eminim sayfalarını yalayıp yutar. Bizim kitap ise sanki samanlık
kokuyor.

Açık artırmayı kızıştırmak için Laplace Kısmını yazarken yaşadığım Libya
Çölleri Hatıratlarımı (ilişikde) imzalı olarak kitabın yanında hediye
edeceğimi de burada  taahüt ediyorum!  (nasıl ama osmanlıcam, gelecek
nesillere hazırlık yapıyorum da…)

​y.a.​