[Turkmath:1228] Matematik eğitimi ve müfredatı üzerine Paul Erdös blogunda yeni bir yazı.
Ayhan Dil
adil at akdeniz.edu.tr
Tue Apr 12 14:52:40 UTC 2016
Okullardaki matematik müfredatına ilişkin keyifle okuyacağınızı umduğumuz
bir yazı Paul Erdös blogunda:
Yazıdan kısa bir alıntı:
"Müfredat korkunç bir şekilde terminolojiye ve teknik dile saplantılı hale
gelmiştir. Bu durumun tek faydası, öğrencilerin terminolojiyi öğrenip
öğrenmedikleri hakkında test edilmelerini sağlamaktır. Hiçbir matematikçi,
2 ½ 'ye “tam sayılı kesir” , 5/2 'ye “bileşik kesir” diyelim, şeklinde bir
ayrım yapmaz. Allah aşkına, bu iki kesir birbirine eşittir ! Aynı
özelliklere sahip, aynı şeyi ifade eden, aynı sayılardır bunlar. İlkokul
dördüncü sınıf öğrencileri dışında kime böyle tanımlamalar yapılır ki?"
Bilkent Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Yüksek Lisans Öğrencisi
Boğaç Karçıka'nın Matematik Kafasının akademik blogu Paul Erdös için
hazırladığı
"Matematik, Kültür ve Eğitim III"
adlı güzel yazısını bağlantıdan okuyabilirsiniz.
http://erdos.matkafasi.com/?p=377
Ayhan Dil
-------------- next part --------------
An HTML attachment was scrubbed...
URL: <http://yunus.listweb.bilkent.edu.tr/pipermail/turkmath/attachments/20160412/e659b59b/attachment-0001.html>
-------------- next part --------------
A non-text attachment was scrubbed...
Name: A_Mathematician's_Lament.png
Type: image/png
Size: 388886 bytes
Desc: not available
URL: <http://yunus.listweb.bilkent.edu.tr/pipermail/turkmath/attachments/20160412/e659b59b/attachment-0001.png>
More information about the Turkmath
mailing list