[Turkmath:1431] ilaveli yeni versiyon: "hiç bir şeye inanmayan adam"... o benim işde:

yilmaz akyildiz yilmaz.akyildiz at gmail.com
Mon Jul 18 04:50:24 UTC 2016

anılar dosyamın bir parçasından kopyalanmış yazımın ilk versiyonuna şu
kısım  girmemiş. Müsadenizle bazı ekleme  ve düzeltmelerle tekrar
gönderiyorum:

1980 de başlayan ve daha sonra devam eden Libya - Abd: kaddafi-bush
gerilimi o sene Benghazi de bulunan biz türk hocalarını (rahmetli yurdakul
ceyhun, hasan tan (!), osman demircan ve y.a.) çok endişelendirmişti.
adamlar resmen tepemizde tepişecekler  ve savaşacaklar havası yarattılar.
nasıl koktuk anlatamam... hatırlıyorsunuz, daha sonra abd kaddafi' nin
çadırını güya  vurdu(!) ama tabiki kaddafi ye hiç bir şey olmadı, ardından
kaddafi kucağında gariban bir çocuk ölüsü, "bush manevi kızımı öldürdü"
diye yıkılmış çadırının önünde boy boy pozlar verip  çektirdiği resimleri
bütün  dünyaya servis yaptı. hepimiz de bunu yuttuk!

Tiyatronun devamını, Libya' nın ve kaddafi' nin sonunu hepimiz biliyoruz:
Fransada devlet sarayının bahçesinde kurulan bedevi çadırı, Berlesconi'nin
çıplak mankenlerine Kur'an içinde dağıtılan milyonlarca avrolar ve cıbıldak
kızları islama davet, Fransa ya aktarılan milyarlarca seçim desteği
paralar, ve neticede Libyayayı bombalayan ilk ülke Fransa oluyordu,
ardından "nato' nun ne işi var orda?" diyen Türkiye... Kaddafiyi çadırında
vuramayan aynı enternasyonel mafya bu defa kaçak Muammeri eliyle koymuş
gibi yakalayıp canlı kamera önünde  kazığa dikti... kaddafi nin son
sözlerini unutamam: "evlatlarım, ben sizin babanızım, bunu bana nasıl
yaparsınız...". işde böyleydi halkı için çok şeyler yapış bir diktatörün
sonu... bu dünya kalleştir, atalarımızca "gavanoz götlü dünya" lafı  boşuna
denmemiştir!

hayatında bunları yaşamış ben birisinden, siz şimdi gelin de bir şeye
inanmasını bekleyin... yemezler abiler!

"hiç bir şeye inanmayan adam"... o benim işde:

1980 ilk baharı. havalar ısınmış, Libya nın çöllerinde beni bir kasvet
basmış ki hiç sormayın,  yâr hasreti bir taraftan, ama ille de vatan
hasreti  çekmek o çöllerde  çok zordur...

günlerden cuma olmalı, uzun bir yürüyüşe çıktım deniz kenarı boyunca. efkar
dağıtacağım.  kampusdan bir saat kadar uzaklaşmış olmalıyım. Bir anda
ufukta oynaşan hareketler gördüm. hayaletler gibiydiler. sanki hülüsinasyon
görüyordum. "serap" (miraj) deriz dimi türkçe de buna biz.  yaklaştım,
yaklaştıkça daha bir belirdi insanlar. daha da yakına geldiğimde
kulaklarıma inanamadım: duyduklarım teksas ingilizcesiydi, (ilk kız
arkadaşım Texas lı Cindy den kapmıştım o lehçeyi.. kayda değerdir: hem
anamın ölümünde hem de dünkü "darbe" haberinde benimle temas  kuran ilk
Cindy olmuştur. Resim 1: 1970 San Antonio -Texas. Resim 2: 1971 Küçükesat -
Ankara. Vefa derim ben buna. Bill başkan iken Texas da aile işlerinden
sorumlu hakim olan  Cindy, Hillary den sonra amerikanın en kuvvetli kadını
olarak anıldı, sanırım şimdi o vasfı matematikçi "dost" umuz Maria
Margaretta Klawe üzerinde taşıyor..). Hikayemize geri dönersek, o akşam
üstü  deniz  kenarında çölde erkekli kızlı genç bir gurup  voleybol
oynuyordu. kızlar sarışın, erkekler besili. bildiğimiz coni ler yani.
dona kaldım o sıcakta. olacak bu ya, bir ara top benim tarafa kaçınca ben
de topa koştum geri atmak için ve sarışın bir dilber topu almaya koşunca
burun buruna geldik: "sizler kimsiniz, buraya nereden geldiniz?" dediğimde,
baktı ki bayan benim lisan kaliforniya dan, (ee...e olacak o kadar..)
amerikalı sandı beni elbet bu sarışın (aptal)  ve devam etti: "biz GI ları
(yani askerleri) hafta sonu eğlendirmek için Houston dan buraya uçtuk"
demesinmi? (yani aynen askerde  biz mehmetçiklere dansözlü moral gecesi
gibi bir şey, hani dansöz en son külotunu çıkartınca o anı heyecanla
bekleyen biz kısa dönem 4 aylık mehmetçikler, aşka gelip keplerimizi
sahneye fırlatmıştık ve ertesi gün komutandan çok fena bir fırça yemiştik;
meğerse o kepler bizim namusumuzmuş, ama amerikalılar için durum farklı,
bunların ki tek-e-tek, yani her askere bir avrat). ülen şu dünyaya
amerikalı olarak gelmek varmış amq!...Sarışına devam ettim sormaya: "siz
buranın hangi ülke olduğunu biliyormusunuz?"  Kız: "noooo, uçakla geldik,
şu ilerde amerikan üssü vardır, oraya indik, ve yarın geri uçacağız". Tam o
on bir coni farketti muhabbetimizi ve kızı alçakca geri çağırdı. Bendeki de
şansa bak...

siz, kaddafi ve bush, bir taraftan bütün dünyaya nerdeyse harbe
gidecekmişsiniz gibi galeyana getirip hava yaratırsınız, diğer taraftan sen
kaddafi limandaki lüks otelde rus ları ağırlarsın, sonra da Benghazi' nin
hemen yakınındaki bu çölde amerikan üssüne yer verirsin. unutmayalım: o
zamanlar soğuk harp bütün şiddeti ile devam ediyor. şimdi artık ben bu
hayatta bu hususlarda hiç bir şeye inanabilirliyim?... sümme haşa!

işde arkadaşlar, benim dünyamın 180 derece döndüğü  an o andır. o sarışın
kız benim bütün hayatımı bir anda tersine çevirmiş ve ben o andan sonra bir
daha eski saf halime dönememiştirim. ben o günden sonra bu hususlarda, yani
hökümat meslesi, asker işi, devlet hususu ve devletler arası politika
konularında asla fikir yürütmem ve hiç bir şeye de inanmam!

Elbet bir gün Suriye hatıralarımı da yazacağım. Damaskus da kaldığımız
otelde rastladığımız  elindeki poşet içinde şişe şişe viskilerle bakanlığa
giden bir ingiliz "ajanı" nı ve Şam ı ziyaret eden bir rus heyetine karşı
ayak üstü oynanan ali-cengiz oyununu gözlerimle görünce, artık tamamen pes
etmiş ve bre süphan allah demiştirim.

netice olarak: bunlar benim konum değil. kafam da basmaz. ilgilenmem de.
sadece başımdan geçenleri ve gördüklerimi, yaşadıklarımı yazıyorum. zaten
"yazmak için yaşamakmış hayat", (gabriel garcia marquez).

ben Saddam ın ülkesinde de bulundum, baba Esadın Suriyesinde de, mollaların
İranini da gezdim bir zamanlar. Suudide ki 13 senemden bahsetmeye ne gerek
var... Irak ve Suriye korku devletleriydiler. halk sindirilmişti, gıkları
çıkamıyordu. Irakta rastladığımız türkmenlerle ve Suriyede ki çerkezlerle
türkçe konuşabilmemize rağmen içerik hoş - beş den ileri gidemiyordu.
Sadece ilişikdeki Resim 3 deki Osmanlıdan geri kalmış amca "bizim Esad da
çok sert, şimdiki devir amerikan, n'olur sanki biraz amerikaya yaklaşsa"
diyebilmişti...
Diğer taraftan ne mollaların İranın da ne de kaddafi nin Libyasın da öyle
bir korku havası yoktu. Halkı kaddafi yi ciddiye almıyor, bu çılgınlığın
fazla uzun sürmeyeceğini umut ediyorlardı. ortada mutsuzluk vardı ama
insanlar titremiyorlar, mutsuzluklarını da belli etmekten çekinmiyorlardı.
Kaddafi de bunu biliyordu. yine de o kaddafi bedevilerin iyi yaşaması için,
medeniyete yaklaşmaları için az şey yapmamıştır. İranda da ayak üstü
rastladığım tahsilli bir vatandaş benim yabancı olduğumu anlar anlamaz,
ilerimizde siyah şalvar ve pardesüsü ile sallana ballana giden mollanın
ardından, bana dönerek ingilizce : "inanabiliyormusunuz, şu adamlar bizi
idare ediyorlar" diyerek dalga geçiyordu.  ben  bu hususlarda  yazmayayım.
Hugo Chavez söyledi, en büyük rakibim Selahittin Duman da uzunca yazdı
dün.  Hatta Fatih Altaylı bile yazdı kaddafi yi...
internetde bunların hepsi var.
ben çekiliyorum sahneden, tiyatroya devam...

Libya resimlerim:
https://goo.gl/photos/mzdierdGeYz45svN9

y.a.

yayınlanırken, askerlerin silahlarını bırakarak teslim olduğu görüldü.

http://t24.com.tr/haber/bogazici-koprusunde-bir-asker-basi-kesilerek-olduruldu,350278

taşıyoruz, soldaki benim ben! Ambulans niye yok kadrajda? Yatacak yeriniz
yok be! Operasyonel faaliyet tam gaz devam. Az evvel o 'IŞİD'çi' dediğiniz
ve ben o sniper 60 kişiyi vurduğu halde, üzerine kapanıp askeri kurtardık
linç ediliyor diye. Yakınları o sniper tarafından vurulmuş öfkeli
insanların elinden 'yine de yapmayın' diyerek kurtardık. Biz yetişene kadar
yüzü gözü birbirine hayli karışmış bu askeri dayak yemeyi göze aldı o
'IŞİD'çi' dedikleriniz ve ben. 'Asker değil! Tamam vurmayın polis bu polis'
diye bağırırken ikinci kere kısıldı sesim. Ölmeden zor bela bir sivil araca
yerleştirdik o askeri. Kahpesin nasipsizsin bu haberi yapan. Yiğitsen çık
karşıma da yüzüme söyle, orada mıydın? Kim servis etti sana bunu? Kimle
çalışıyorsun?"

http://www.yeniakit.com.tr/haber/askerin-bogazini-kestiler-haberleri-ellerinde-patladi-194670.html

Boğaziçi Köprüsü'nde teslim olan bir asker boğazı kesilerek öldürüldüğü
görüldü

yilmaz akyildiz <yilmaz.akyildiz at listweb.bilkent.edu.tr>
Re: darbe girişimine ve darbeye hayır

ağbimiz  Timur Karaçay hocamızdan özür dilemesini bekliyorum!

"kafa kesme" olayını bile toplumumuza mal etmeyip "tekmeleme" kelimesiyle
ifade etmiştir. İşde bu büyük bir erdem ve tecrübe, ve  bir tarih.

mesajlar için özür diliyor, sizleri bu özür platformuna bizzat davet
ediyorum!

çok azı kaldı. Kıymetini bilelim!

başında olan gencecik bir matematikçi, bana siz matematikçi misiniz diye
yazarsa başka ne yazmalıydım ki. Beni aşağılayan bu hanımefendiye şunu mu
yazaydım: eğer sen bu çalışmalarınla matematikçiysen, ben ...

bir büfenin camını dahi kırmamıştır. Hatta öfkeyle tankın farını kırmaya
çalışana: Bu devlet malı diye uyarıda bulunmuştur.

"dezanformasyon" ise lütfen teyit etsin ki huzur bulayım!

bizimle t. geçiyor, zira  bakıyorum hem kıymetli Sayın  Timur Hocamızın
Üniversitesin den doktoralı, cebir ve sayılar teorisinde yayınları var ve
hem de bir matematik bölümünde doçent.

yüzden MTK "ben matematikçi değilim" diyor.

mtkosan at listweb.bilkent.edu.tr> yazdı:

> [...]
gibi darbe karşıtısın. Öncelikle bunu burada söyle ki bazılarına kapak
olsun.

girişimini destekleyen ve darbeyi  püskürten bu eli öpülesi Turk milletine
hakaretler eden şerefsizdir

meydanlara çıkan ve şehit edilen/yaralanan (serseri) Prof. Dr. İlhan Varak
 ve diğer tüm halkımız şereflidir.

darbeye hayır   (Az onceki mailim eksik gittigi icin tekrer yaziyorum)

saklayanlar ve bunna sessiz kalanlar, hatta alkislayanlar serefli mi yok sa
serefsiz midir?

tkaracay at listweb.bilkent.edu.tr>, turkmath at listweb.bilkent.edu.tr

Varak için Allah dan rahmet, ailesine ve tüm ülkemize sabırlar diliyorum.
Bu ülke böyle serseriler oldukça şerefsizlerin, satılıkların cirit atacağı,
istedikleri gibi oyun kuracakları bir ülke olmayacaktır.

işime yarar ve karşımdakinin ne dediğini anlamadan saldırıya geçmem.

savunmak için sokaklara çıkan o tertemiz insanlara serseri demek. Bu
insanlar ne vandallık yaptı. Tek bir büfenin camını mı kırdı. Öğreteyim
sana:  buna sürü psikolojisi denmez vatan, millet ve demokrasi sevdası
denir.

Turkmath <turkmath-bounces at listweb.bilkent.edu.tr>

Devlet sokak serserilerine gerek duymadan her darbeyi önleyecek güçtedir.
Sokakla silahlı güçleri karşı karşıya getirmek hangi üstün aklın işidir?

faşizmin ve terörün her türünü lanetliyorum. Çözüm demokrasi ve
demokratikleşmedir.

list Turkmath at listweb.bilkent.edu.tr