[Turkmath:1134] üyemiz Kıvanç Ersoy'un tutuklanması ardından bilgi

tanbay at boun.edu.tr tanbay at boun.edu.tr
Thu Mar 17 12:01:44 UTC 2016

değerli meslekdaşlarım,

15 mart gecesi üyemiz Kıvanç Ersoy'un tutuklanması ardından
geçen 30 küsur saat süresince :
türk matematik derneği başkanı vasfımla, önce onur kurulu üyelerimiz
ile tek tek temas ettim.
ardından bugün beşte toplanacak yönetim kurulunun gündemine üyemizin
tutuklanması meselesini koyduk.
şu anda 4 saat dersten çıkıp, onlarca "kıvanç" başlıklı mesajı görünce,
hepsini okumadan anlıyorum ki haklı bir sabırsızlık var, bu sebeple
akşamı beklemeden
acilen ve şu aşamada sadece şahsen sizlere bilgi vermek istedim:

hepimizin bildiği gibi
Türk Matematik Derneği 1948 yılında kurulmuş olan mesleki bir
örgüttür. Bu dernek çatısı altında üyeleri sadece matematikçi
sıfatlarıyla Türkiye'de matematiğin gelişmesi için çalışırlar.

Takdir edersiniz ki, şayet TMD adına bir metin önerecek isek,
bunun şahsi siyasi duruşlarımızdan tamamen bağımsız olup,
mesleki dayanışmamız adına yapılması gerekir, derneğimize bir zarar
verme ihtimalinin göz önünde bulundurulması gerekir, hukuki şartların
dikkatle
göz önüne alınması gerekir,
ve bunlar da  kurulları çalıştırmaktan geçer. dolayısıyla
birkaçımızın şahsi üzüntü veya kızgınlığı ile hızla yazacağı veya
imzalayacağı bir metinden çok daha fazla vakit ve özen gerektirir.

bugünkü yönetim kurulu toplantımız biter bitmez bu akşam tekrar
hepinizi bilgilendireceğim. sizleri tatmin edecek bir karar alınmışsa,
bu karar üzerinden devam ederiz, alınmamışsa ona göre bireysel olarak
yapabileceklerimizi düşünürüz,

sevgi ve saygılarımla
betül tanbay