[Turkmath:1140] Re: [Tmd-uye: 1058] Ynt: Re: [PROMO] YNT: Kıvanç Ersoy

Soner Mete mete.soner at math.ethz.ch
Thu Mar 17 13:25:50 UTC 2016

Sayın Meslektaslarım

Şimdiye kadar bu ortamda politik olarak algılanabilecek hiçbir şey yazmadım ve yazılmaması gerektiğini de savundum.  Ama artık durum farklı.

Ülkemizde 10 küsur yıldan bu yana kanun dışı uygulamarla onbinlerce insan uzun yıllar tutuklu kaldılar.  Yaşamları sağlıkları ellerinden alındı, bazıları cezaevlerinde öldüler, kimileri de kendi canlarını aldılar.  İfade özgürlüğü hızlı olarak sınırlandı ve artık hiçbir eleştiriye tolerans kalmadı.  Maalesef bu kanunsuzlukları çoğu kişi görmemezlikten geldi ve hatta sevmedikleri gruplara uygulandığı zaman destek bile verdi.  Ama artık bıçak kemiğe dayandı.  Unutmayalım ki kanunlar herkes için vardır ve onun için korunmalıdırlar.

Bunlar benim görüşlerim ve bunlara katılmayabilirsiniz. Ama son bir yılda olan değişimi ve gelinen durumu kimse yadsıyamaz; şehirlerin ortasında bombalar, genç yaşlarında şehit olanlar, harabeye dönmüş şehirler, ambulansların ulaşamadığı yaralılar, ekmek almaya giderken vurulanlar.  Bunun durdurulması gerektiğini eminim herkes kabul ediyor.

Şimdi kanunsuzluk çok yakınımızda.  Genç bir meslektaşımız sadece bir metine imza attığı için tutuklandı.  İmzaladığı metinin hiç bir suç unsuru yok. Sadece kendi insani görüşlerini bildirmekte.  Metine karşı olan eleştirileri biliyorum ama suç içermediği kesin.  Herkesin kendi görüşünü ifade edebilmesi demokrasinin en önemli unsurudur.

O yüzden tepki verilmesi ve bir çoğumuzun imzalayabileceği bir metnin yazılması bence çok önemli.  Bir çoğunuzun ifade ettiği gibi ifade özgürlüğü vurgusu yapan (ve yukarıda ki ilk paragrafım gibi politik olmayan) bir metin.

Lakin yurt dışında yaşayan bizlerin bu tartışmalardan biraz uzak kalması gerek.  Bu metinden sonra da onu imzalayan bazıları için yeni bir metin yazmak durumuna düşebiliriz.

Saygılarımla,

mete

H. Mete Soner
Department of Mathematics