[Turkmath:1292] Tansu Kucukoncu dan: ulkemin doktora tezi ve savunmasi

yilmaz akyildiz yilmaz.akyildiz at gmail.com
Sun May 8 13:27:38 UTC 2016

---------- Yönlendirilen ileti --

http://change.org/p/yükseköğretim-kurulu-tbmm-başkanlığı-ulusal-bilim-etiği-kurulsun

Ercan" <zafer.ercan at listweb.bilkent.edu.tr>, "tmd-uye" <
tmd-uye at listweb.bilkent.edu.tr>, "turkmath" <turkmath at listweb.bilkent.edu.tr>,
"Tansu Kucukoncu" <tansu.kucukoncu at yahoo.com>

zafer.ercan at listweb.bilkent.edu.tr; tmd-uye at listweb.bilkent.edu.tr;
turkmath at listweb.bilkent.edu.tr; tansu.kucukoncu at yahoo.com

> yaşananlar sadece yanlışlar olsaydı
> düzeltilmeleri
> kolay olurdu.
> korkarım yaşananlar, düzeltilebilecek yanlışların ötesinde, matematiğin
de dışına taşan, etik sorunlar içeriyor...
> yine geldik mi deve nin söylemesine:
> "nerem doğru ki..."
> buna bir de "balık baştan kokar ı da eklesek mi?"...

> Açıkça görüldüğü gibi hala "sizler, bizler" çağını yaşıyoruz. Ancak ve
ancak, yanlışlar önlenerek doğruya ulaşılabilir.

> From: Huseyin.Eginc at listweb.bilkent.edu.tr
> Date: Mon, 2 May 2016 22:58:14 +0300
> To: Zafer.Ercan at listweb.bilkent.edu.tr
> CC: tmd-uye at listweb.bilkent.edu.tr; turkmath at listweb.bilkent.edu.tr;
tansu.kucukoncu at yahoo.com
> Subject: [Tmd-uye: 1148] Re: [Turkmath:1264] ulkemin doktora tezi ve
savunmasi

> Yılmaz senin zamanının doktora tezlerinde buna benzer
şeyler   oluyormuydu . . .

Zafer.Ercan at listweb.bilkent.edu.tr> yazdı:

>  Bir doktora tezinde gecen ifadeler dikkate alinarak asagidaki bazi
sorularin tez savunmacisina soruldugunu
>  ve HICBIRINE yanit alinamadigini varsayin. Bu sorulardan cok az kisminin
yanitlariyla birlikte asagidaki gibi oldugunu da varsayin.

>  1. Soru: Gercel sayilarin bir altkumusinin supremumu ne demektir?
>
>     Yanit: Bilmiyorum, hatirlayamadim.
>
>  2. Soru: Olculebilir kume ne demektir?
>     Yanit: Su anda hatirlamiyorum.
>
>  3. Soru: $\mathbb{R}$'de dogal topolojiden bahsediyorsunuz. Bu
topolojinin acik kumeleri nelerdir.
>     Yanit: iii miii simdi hatirlayamadim.
>
>  3. Soru: ''Definitin 4.0.2 We define ${\mu}:\mathbb{R}\rightarrow
\mathbb{R}^{+}$ is an increasing and continuous function such that
>     $\lim_{n\rightarrow{\infty}} {\mu}(n)={\infty}$"
>
>    Taniminda gecen sureklilik  hangi topolojiye gore?
>
>    Yanit:  "Biz topoloji kism{\i}yla ilgilenmedik".
>
>  4. "If the function is continuous on the closed interval [a,b] then it
is uniformly continuous, therefore if it goes to zero then
>     its maksimim also goes to zero" ne demektir?
>
>     Yanit: Sessizce duraksamak.
>
>  5. Soru: "Lemma 4.2.1 ([28]) X. M. Zeng and W. Chen) For all $x\in
(0,1)$ and for all $n>256(25x(1-x))^{-1}$, we have
>     $p_{n,k}(x)\leq (2enx(1-x))^{-{1\over 2}}$, where $e=2.71...is the
Napierian constant"
>     lemmasinda [28] referansina baktim ama bu esitsizli yok. Nedir?
>
>     Yanit: Yanlislik olmus, o baska referans olacak.
>     Soru: Hangi referans?
>     Yanit: Bilmiyorum.
>     Soru: Neden $e$'ye "the Napierian constant" diyorsun?
>     Yanit: ODTU'de bir Calculus kitabinda yaziyordu.
>
>  6. Soru: "Definition 3.1.1 Let $\Lambda$ be a topology set of indices
with a topology and ${\lambda}_{0}$ be an accumulation point of $\Lambda$
in this
>    topology" ifadesinde gecen "accumulation" point ne demektir?
>
>    Yanit: Yok...
>
>   Bu savunmanin yaklasik 20 kisi onunde yapildigini dusunun. Juri
uyelerinin cogunun "ben biliyorum, aday bunlarin hepsini biliyor,
heyecandan yanitini
>   veremedi" diyerek "allaha sukur", "allah dogru yoldan ayirmasin"
savunmasini yapmasi ve bu durumun ulkemizde olaganlasmasi, son derece
normal karsilanmasi

Tmd-uye at listweb.bilkent.edu.tr