[Turkmath:2194] Re: [Tmd-uye: 1612] Re: listedeki meslekdaşlarıMız

Tuna ALTINEL altinel at math.univ-lyon1.fr
Sun Apr 30 23:10:03 UTC 2017

Sayın Liste Üyeleri,

Öncelikle Betül Tanbay'a gönderdiğim mesajın başlığında yaptığı düzeltme
için teşekkür ederim.
Aslında benim de vurgulamak istediğim bir noktayı güçlendirmiş. Bunu
yaparken de çok özel bir
insanın güzel bir yazısını da bizlerle paylaşmış.

Betül, keşke mesajında yazarın kim olduğu bilgisini de geçseydin. Evet,
yüzlerce öğretim üyesi,
binlerce masum insan (hakkın hukukun olduğu ülkelerde masumiyet karinesi
diye bir kavram
yürürlüktedir) KHKlerle mağdur edilirken, bir mağdurun adının ne önemi
var, denebilir. Ama
çarşaf çarşaf listelerdeki her satır bir yaşamı saklıyor. Betül'ün
gönderdiği yazı da pek güzel anlatıyor ya,
yazarının yaşamı ve duruşu hepimize örnek olacak türden.

Ulaş Bayraktar düne kadar Mersin Üniversitesi Kamu Yönetimi Bölümü'nde
öğretim üyesiydi. Dün
KHKzedeler arasına katılan eşi Bediz Yılmaz da. Suçları "terörist"
akademisyenlerden olmak. Barış
bildirisini imzalamışlardı. Ulaş'ın babası PKK'yle bir çatışmada
yaşamını yitirmiş. Barışın değerini de,
bedelini de iyi bilen, bu bedelden kendine düşeni ödemekten çekinmeyen
bir insan. Susmadı, susmuyor.

Geçen yaz 12-13 temmuz tarihlerinde Ulaş'la tanışma fırsatım oldu. Tıpkı
kendisi gibi, dünkü KHK ile
sivil ölüme mahkum edilen beş akademisyenin sosyal medya
paylaşımlarından dolayı yargılandıkları
bir davada dayanışmak için Mersin'de. 15 temmuzun lütfunu 16 temmuz
sabahından itibaren sürekli
darbeye çevirenler daha KHKbaşı yapmamışlardı ama, Mersin Üniversitesi
"teröristleri" cezalandırma
azmini göstermek için elinden geleni ardına koymamayı kendine şiar
edinmişti bile. Bu azim belli ki
aynen yerinde duruyor. O azmin sahipleri haydutluklarının getirisinin
yüksek olduğu kanısındalar.
Siz siz olun, o haydutlara yüz vermeyin.

Saygılar,

Tuna Altınel