[Turkmath:2406] Ynt: akademik komedi

M.Tamer Koşan mtkosan at gtu.edu.tr
Tue Aug 1 20:14:24 UTC 2017

Zafer Hocam

akademik komedi diye başlık atmışsınız. Yerine oturmuş oturmasına da bence komedi kısmı, hepimizin dile getirdiği ve gerçekten ülkemize mahsus bu kadroyu, yıllarca dillendirmemize rağmen bunu sanki hiç duymamış da Cumhurbaşkanı söylediğinde ciddiye alan YÖK yönetimi değil midir?

Madem YÖK, biz değil de Cumhurbaşkanı söylediğinde aklı başına geliyorsa, şunları bir şekilde Cumhurbaşkanına ulaştırmamız gerekli diyorum:

  1.  Ne mezun olduğu üniversitenin yönetmeliğine, ne akademik ciddiyete sığmayan sahte, çalıntı, intihalli  ve içi boş doktora tezleri aldı başını gidiyor Sayın Cumhurbaşkanı (hele bende ki örnekleri bir görseniz!!)
  2.  Doçentlik sınavlarında, sınav jürisi olduğu adayın dosyasını bile okumadan sınava gelen, eş/dost hatırı oldu mu 1/2 yayını olanı doçent yapan jürilerimiz var Sayın Cumhurbaşkanı (örnek isteyen var mı!! Sanmam ama Bülbül hikayesi!! isteyene birebir yada buradan da anlatabilirim)
  3.  Hani bahsettiğini Yardımcı Doçentlik meselesi var ya, öyle raporlar yazılıyor ki Sayın Cumhurbaşkanı bir görseniz (bende şu an Samsun daki bir kadro ile ilgili 3 rapor var görseniz aklınız şaşar hele bir tanesini KTU den yazmış bir aslan gibi profesörümüz var ki arkadaşının öğrencisini kadroya almak için neredeyse ters takla atmış  ve ben bunu değerli matematik camiası sizlerle de yakın zamanda paylaşacağım ama önce bu raporları yazana göndereceğim ve şunu soracağım: bu raporları siz mi yazdınız diye. Araştırmacı gazetecilik gibi!! Aslında gerek te yok hani. Başbakanlık bilgi edinmeden alındığı için doğrudur değil mi??)
  4.  Sayın Cumhurbaşkanı, hele bir de bu konferanslar/çalıştaylar meselemiz var ki hiç sormayın. Sizden maddi yardım talep ediyorum, çünkü 300/400 Dolar verecek param yok.
  5.  Birde Sayın Cumhurbaşkanı, derneğimiz ve her konferansı sahiplenen vakıflarımız var ama onu sonra konuşuruz artık.

Kusura bakmayın, burada şu aralar hatıralar/aşklar falan filan yazılıyordu bu yazı biraz garip oldu ama içinizden Cumhurbaşkanına yakın birileri varsa lütfen kulağına fısıldasın

Kalın sağlıcakla

saygılarımla

M. Tamer Kosan

Department of Mathematics