[Turkmath:1920] (no subject)

Timur Karacay tkaracay at baskent.edu.tr
Mon Feb 6 00:53:30 UTC 2017

Sevgili Yılmaz,

06 Şubat Saat 03’ü geçiyor. Haksızlık ediyormuşuz gibi bir duygu sardı
beni. Uyuyamadım. Kalkıp düşüncelerimi yazarak rahatlamak istedim. Seni
de bazen böyle bir duyguların sardığını düşündüm. Hemen söze gireceğim;

Bu ülkede İsmet İnönü’nün oğlu olarak yaşamak!

Bu ülkede Hasan Âli Yücel’in oğlu olarak yaşamak!

Bu ülkede Adnan Menderes’in oğlu olarak yaşamak!

Bu ülkede Aziz Nesin’in oğlu olarak yaşamak!

Bu listeyi uzatabililirsiniz.

O oğullardan hiç birisinin kendi normal hayatını yaşıyabildiğini
sanmıyorum. Toplumun bir kesimi, babaya bir yafta gibi yapıştırdığı
siyasi suçluluk etiketini oğluna da tereddüt etmeden yapıştırır.
Toplumun öteki kesimi, oğulun da babası gibi olmasını ister. Kendi
yapamadıklarını onun yapmasını ister.

Tolstoy gibi birisinin bir gün çıkıp Can Yücel’in, Erdal İnönü’nün Aydın
Menderes’in ya da Ali Nesin’in iç dünyasını tahlil eden bir roman
yazmasını isterdim. Böyle bir roman varsa bile ben bilmiyorum.

Biz nasıl bir toplumuz ki, yönetimler istese bile **783.562 km² lik
vatan toprağı içinde Nazım Hikmet’e bir mezar veremiyoruz.Biz nasıl bir
topumuz ki ‘Hainler Mezarlığı’ kurabiliyoruz?

Saygılarımla,

T.Karaçay

believed to be clean.