[Turkmath:1938] kimler gelmiiiiş kimler geçmiş... kaçırılmış fırsatlar

yilmaz akyildiz yilmaz.akyildiz at gmail.com
Tue Feb 7 09:34:04 UTC 2017

internet de Freeman Dyson un "Missed Opportunities" ismi altında çok güzel
bir makalesi vardır (Gibbs Lecture 1972).
ben bile (!) şu haberi ilk defa duyuyorsam
bu demektir ki bilgi dağarcığımızda büyük bir eksiklik var!
https://en.wikipedia.org/wiki/Richard_von_Mises
Viki(pedia) sı bile yok bu haberin.
Mesela şu çalışmayı yapmış olan arkadaşdan
"Alp Eden:  *Cumhuriyetin* *ilk* matematikçileri"
İstanbul'un, daha da genelde, Türkiye'nın Kaçırılmış Fırsatları konusuna da
el atmasını istesek...
"isteyenin bir yüzü.. vermeyenin iki yüzü..." diye de mesajımızı bitirsek.
y.a.
not: belki de Richar Von Mises de var "Cumhuriyetin ilk Matematikçileri"
çalışmasında da benim haberim yok bundan? öyle bir durumda bütün bu
yazdıklarım için özür!... herhalükarda ilişikdeki bilgiyi bu vesile ile
sunmuş olayım.