[Turkmath:1999] Re: Fwd: [Tmd-uye: 1489] artık Türk Matematik Tarihi yazılsın!

Mehmet Can mcan at ius.edu.ba
Mon Feb 20 14:36:08 UTC 2017

Madem is hatiralardan acildi bende bir ilave yapayim.

ITU'de bir yardimci docentlik adayinin Turkce'den Ingilizceye ceviri yetenegini olcmekle gorevlendirilmistim. Itu Matematik Bolumu'nde kutuphane olarak kullanilan bir odada idik. Raftan Turkce bir kitap cektim

Kerim Erim'in

Analiz Dersleri, Diferansiyel ve İntegral Hesap

Kitabi idi. bir iki sayfa secmek icin karistirirken sembol ve ifadeler cok tanidik gelmeye basladi. O siralarda Louis Brand' in

Advanced Calculus

kitabinin cevirisi ile mesguldum.

Kitaplarin ilk basim tarihlerine bakinca saskinligim daha da artti. Brand'in ilk baskisi 1955, Kerim Eriminki  1949 idi.

Mehmet Can
Prof. Dr. Mehmet Can
The University Information Technology Center

INTERNATIONAL UNIVERSITY OF SARAJEVO
Hrasnicka cesta 15, 71000 Sarajevo, B&H
Phone: +387 33 957 150 ; Fax: +387 33 957 105
mcan at ius.edu.ba   ius.edu.ba/mehmet-can