[Turkmath:1873] Fwd: Vedat in İtalya'si...

Hüseyin Eğinç huseyin.eginc at gmail.com
Sun Jan 15 17:49:30 UTC 2017

​Kepler ile galile aynı yıl içinde sabit olan dünya güneş onun etrafında
dönüyor tezini çürüttüler . . .

Güneş sabit dünya ve gezegenler güneş etrafında dönüyor dediler . . .

Ama . . . Kepler e bir şeycik olmadı . . .Veya kilise   Keplere bir şey
yapamadı . . .

Çünkü Alman toprak sahipleri şatoları sadece akıllarını kullanarak . . .
Luther in   Romaya

 "" Siz incili anlatmıyor  kendi gücünüzü dayatıyorsunuz . . .Sizin
yaptıklarınız ile incil de yazanlar örtüşmüyor . .  İncil emirleri
dayatmacı ve cezacı emirler değil . .  sevgiyi . . affediciliği öngören . .
.cezanın ancak tanrı nın bileceğini söylüyor . . . Doğrusu sizin dediğiniz
ve yaptığınız değil . . incil in doğrusu benim dediklerimdir ""

çıkışında . . . Alman toprak sahipleri Luter tarafını tuttular . . . Alman
kralına ulaşan Vatikan afaroz tehdidini ve Luterin Tutuklanarak engizisyona
teslimine ret cevabı verip . . . Senin aforozun buralarda geçmez . . .
Zaten çok da önemli değil miş . . . Bİz de Öğrendik bunu İncilden
demişlerdi . . . 1500 lerde . . .

Dolaysıyla  Cizvit entrikaları ,engizisyonlar artık sökmüyordu Almanyada. .
.  Kepler  teziçabuk kabul gördü Almanyada . . . Ama aynı yıllarda Galile
dilinin kesilmesi ve ölümle tehdi edildi. . .
 edildi

Şimdilerde saniye ileulaşan haberler . . .o günün koşullarında da hızlıydı
. . . Hele hele böyle haberlerin yayılması . . .

İtalyada Galile yargılanırken . . .Kepler destekçi  buluyordu aynı bilgi
için Almanya da . . .

Almanya da  Toprak sahiplerinin selbest iradelerini akıllarını kullanarak
ve Krala da boyun eğdirerek klise kasunun karanlığının önü kesidi de
aydınlanma hür irade ile başladı . . .

İtalyada bu olmadı olmadı . . . Kral korkaktı . . . Kliseden korkuyordu .
.  Aforozdan korkuyordu . . .

Orada da duruma Medici, ailesi el koydu . . .  Yeni keşfedilen Amerikanın
yerlilerinden gasp edilerek gemiler ile Taşınan Amerika altınlarını ve
gümüşlerini koyacak yer bulamıyorlar dı . . . Hazineleri dolu ama
yaşantıları içler acısıydı . . . Yedikleri içtikleri ve yaşamları hep
klisenin tahakkümündeydi . . .

Götlerine soksunklardı bu altın ve gümüşleri . . . Medici ailesi gıpta ile
bakıyordu Protestan Alman şatolarına . . . Adamlar hür yaşıyor  yaşam
biçimlerine kiliseyi sokmuyorlardı . . .

Medi,ci ailesi . . .Altınlar   toprak sahiplerinin olsun . . . ümüşleride
kili,seye verelim. . .Yaşantımızı kurtaralım dediler . . .

Amerikanın ölüm ve kan kokan gümüşlerini, yığdılar kiliseye . . .Nerde
kullanacak tı kilise bunları . .
Yaşamlarını değiştirse kötü örnek olacaklardı . . .

Al gümüşleri ver bize yaşam tarzı pazarlıkları veya aldatmacaları ile klise
arşivlerinde bulunan Lübnan tercümelerini  ilimle ulaşanlarla
 buluşturdular  . . . Sanatçılaın ve bilim le uğraşanların prangalarını
kırdılar . . .

Kilise ve katedral ler şenlenip yükselirken . . .Medici himayesinde sanat
ve ilim de yükselmeye başladı . . .

İtalyadaki hristiyan  klise  karanlığı . . . Medici  nin aklı ve himayesi
sayesinde dağılmaya . . .ve ortalık aydınlanmaya başladı . . .

Almanyada zenginlerin hür iradesi ile başlayan aydınlanma . . .İtalya da
Amerikadan taşınan ölüm ve kana bulanmış altınlar ve gümüşler ile başladı .
. . Hristiyan  cizvit   papazların aydınlanması ile değil . . . para ile
satın alınması ile karanlık dağıtıldı . . .

Hristiyanlık veya cizvitler eğitilip evrimedi sadece para ile csatın alındı
. . .

Bunun önderi  İtalya da ki muhteşem Mediciler ile Almanyadaki Şato
sahipleridir . . .

O gün ne idiyse Vatikan cizvileri bu gün bile aşağı yukarı aynıdırlar . . .
Sadece o günden bu güne Rapları değişmiş . . .Para tanrı olmuştur . . .

Bütün bunlara rağmen . . .özellikle Katolik kliseleri hala daha kadının
yatağına kocasından önce girmeyi   bırakmamış . . .Hiç birşey yapamıyorsam
. . bende kadını rahatsız ederim der durur . . .

 ​

15 Ocak 2017 18:36 tarihinde yilmaz akyildiz <yilmaz.akyildiz at gmail.com>