[Turkmath:1907] Fwd: OSMANLI İMPARATORLUĞU ÜZERİNE BİR KAÇ YORUM

Hüseyin Eğinç huseyin.eginc at gmail.com
Sat Jan 21 16:11:48 UTC 2017

*Prof. Dr. Bernard Lewis**, “Türkler Osmanlı boyunduruğundan kurtulan son
millettir.”  *

Bence en doğru tespit   Bernar Levis in Tespiti dir. . .

Osmanlı adı . . .bir ülke bir devlet adı değil  bir hanedanlık adıdır . . .

Açın Forsun 16 yıldızına bakın . . . 15 yıldızın hanları . . .mutlaka Ural
Altaylı Kadınların çocuklarıdır . Osmanlı hanedanların analarına bakın . .
. zannedersem Osman dan sonra  anası bırakın  Ural Altay ı . . .Anadolu
 kadın ını bile görmek nadirdir . . .

Düşünün şimdi Hanedanlıkta  Ural Altay kanı yok . . . Anadolu halkı
 Yerlisi ile Romalı sı ile Balkanlı sıve kavfkası Farslı sı ile bir yumak .
. .

Neresi Türk devleti oluyor bunun . . .

Bunu hanedanlıkta iyi biliyor . . .bir çok mektubunda Ural Altaylı halkları
pis Türkler olarak  niteliyor . . .Pek çok mektuplarında da . . galiba 1700
sonlarına gelene kadar . . .çoğu padişah . . kendisini takdim ederken
hanedanı sayıp . . .ben onun bunun : . .şunun   oğlu falancayım diyor . .
ama Osmanlı devletini,n hanıyım veya Türklerin padişahıyım demeyi neden se
hiç akıl etmiyor . . .

Çünkü ne Türk lük ve Türkü tanıyor. . .nede Bir devleti temsil ettiğini
düşünüyor . . .

Padişahlar  için Osmanlılık hanedanlık . . . Zaptetiği topraklar bu
hanedanın mülkü . . .

Bu gerçek her nedense yanlı veya yansız . . .iyi veya kötü niyetler ile
neden saklanır . . .veya söylemekten kaçınılır . . .

Bu *“Türkler Osmanlı boyunduruğundan kurtulan son millettir.”  * sözde
görmezden gelinen gerçeği  çok güzel ifade etmiş . . .

Ben asla osmanlı değilim . . .

Geçmişimde 600  Osmanlı esaretinde yaşamış . . .1919 da başlayan kurtuluş
savaşında yeri geldiğinde Osmanlı ile de mücadele etmiş . . . emperyal
devletler ve onların oyuncağı Osmanlıya karşı zafere ulaşmış . . .
İstiklalini ilan etmiş . . .

Lozan da Emperyal dayatmaları ile  toplantıyı  uzatıp anlaşmayı tehlikeye
düşürmemesi için . . .

Osmanlının borçlarını . . . Osmanlının alacaklarını da dahil etmek koşulu
ile ödemeyi kabul etmek zoruna kalmış . . . ama
Osmanlı ile yapılan  bütün anlaşmaları beni ilgilendirmez ben Osmanlı
değilim diyerek yırtıp atarak anlaşmaların tümünü keellem yekün etmiiş . . .

Türkiye Cumhuriyeti Devletinin birvatandaşıyım . . .

TC nüfusu taşıyan her  keste aynen benim gibidir . . .

600 yıllık esaret hayatından kalma pek çok iyi ve kültürler ile elbette
yoğurulmuşumdur . . .

Ama Osmanlının   kötü olan  pek çok kültür kalıntısından   Cumhuriyet
devrimleri, yasaları ve devlet gelenekleri ile kurtulabilmişisek de . . .
Kalan  o azı ile  farkındalık  ayrıcalık kazanmak isteyenler günümüzde
devletin bütün gücüne sahip oldukları halde . . . Bir halt edemedikleri de
açık ve ortadadır . . .

Osmanlı nın iyi olsun kötü olsun  kültür kalıntıları ile yerinmek veya
övünmek . . .bence . . .

Türkiye Cumhuriyetinin kuruluş felsefesinden bihaber   olmanın açık bir
ifadesidir . . .

Osmanlı Ne bok olursa olsun . . .hi,çbir zaman gücü ile övünmem karanlığı
veya kötülükleri ile de asla yerinmem . . .

Çünkü ben evveli de ahiri de Türkiye Cumhuriyeti Devleti  olan. . .
Anadolu da  Anadolu halkı ve önderi Atatürk  tarafından kurulan devletin
bir vatandaşı Anadolu insanıyım . . .

Başka hiç bir şeyi asla kabul etmem  . . . .

O yüzden Abdullahın paylaştığı bu sözler beni  sadece bilgilendirir ama
ilgilendirmez . . .

Ne eleştiririm   ve nede aman da ne güzel ne isabetli söylemiş bile demem .
. .