[Turkmath:1915] seytanin tesvik meselesi

Zafer ERCAN zercan at ibu.edu.tr
Tue Jan 31 17:28:49 UTC 2017

Asil Turk Matematikcileri:

Oncelikle yakin zamanda yasadigim ama herkese acamadigim bir pismanligimi sizerle paylasmak istedim: Bildiginiz gibi akademek tesvik
puanlamasinda yapilan hakemliklere puan veriliyormus. 20016 yilinda yuzde 90'ni cer cop dergilerden olan onlarca hakemlik geldi. Yazilarda sap ve samandi.
Bunlara tek kelimelik ''onermiyorum'' raporu yazsaydim, toplayacagim puan 30'u asacak ve yaklasik 4000 TL alacaktim. Ama yapamadim.

Bir baska pismanligim Asil Turk Matematikclerle atif isbirligine girmemis olmamdir. Kisa bir pazarlik sonucu (ornegin her atif yapcak her kisiye 100 TL vererek)
toplam 10 atifin getirisi olacak ve oradan da yaklasik 3000 TL tesvik parasi girecekti.

Birde BAP, TUBITAK gibi bir yerlerden de proje ayarladin mi, oradan da bir 3-5 kurus gelecekti.

Daha neler neler yapilabilirdi ama olmadi. Ama hicbir sey gec degil, birbirimizle dayanisma icerisinde olalim, bu tur sikintilari asariz.

Bazi Asil Turk Matematikciler, ''Bu nasil bir bakis acisi ZE, hani sen tesviklere karsiydin'' diyebilir. Haklisiniz. Ama insanin icine bazen seytan giriyor ve
soyle soyluyor: ''Bak ZE, tesvik alsaydin o tesviklele toplam kilosu 2 TL den 4 ton elma ya da portakal alirdin. O da olmadi, en azindan
gunlugu 500 TL'den en luks otellerdeiki hafta kalirdin, dansozlere para bile takardin, eglenirdin, kotu mu olurdu..'' Dusunuyorum da, seytan da az degil hatta
hakli yanlari var gibi. Insani heyecenlandiriyor.

Asil Turk Matematikcileri, seytan sizce de hakli mi?

Allaha emanet olun.

ZE