[Turkmath:2312] Fwd: ÇOCUKLUĞUMUN BAYRAMLARININ VAZGEÇİLMEZİ . . OLMAZSA OLMAZI . . . İŞTE BU SALINCAKLAR İLE SALINCAKÇI RIZA AMCA İDİ . . .BAYRAMLAINIZ KUTLU VE GÜZEL BÜTÜN GÜNLERİNİZ BAYRAMLAR KADAR GÜZEL OLSUN
Hüseyin Eğinç
huseyin.eginc at gmail.com
Tue Jun 27 11:48:12 UTC 2017
Evrim . . . evrim . . .evrim . . .
Devrim . . . devrim . . . devrim . . . desek tartışsak ne olur . .
tartışmasak ne olur . . .
Diye düşündüm bir an . . .
Evrim düşüncesi . . . henüz daha karşıtı ortaya konup ta evrim teorisinin
tartışılmış geçersizliği konusunda görüş çokluğu oluşturulmadığı için . .
geçerliliğini muhafaza eden bir düşünce veya bilisel felsefenin bir
kuralıdır . . .
En yakın tarihi geçmişi dört buçuk milyar yıla dayanır . . süreklilik
arz ederek günümüze taşınan ve geleceklere de taşınacak taşacak
biçimlendirecek bir süreçtir . . .
Devrim e gelince . . .
Devrim . . .
Her kafaya. her güçe, her amaca göre biçimlenen, günümüzde dahi henüz
daha nedir ne değildir belli olmayan dünya tarihindeki en uzun ömürlüsü
nün "" Türkiye Cumhuriyetinin kuruluşunun temelini oluşturan Cumhuriyet
Devrimleridir ki "" dahi ömrü henüz bir bir yüz yılı bulan, ortalamada
insan ömrü kadar dahi ömürlü olamayan . . genel de ünvan yoksullarının
farkındalık lı bir ünvan . . bir eylem veya siyaset için sadece
"" devrim "" adından başkacasını kullanamadıkları beceremedikleri . . .
modaya uyarak kullanılan çoğu zaman da "" radikal "" veya
""ortadoksluk "" ile eş anlamda kullanılan . . .dostu kadar düşmanı da olan
. . . bazı insanlarca yaratılmaya çalışılan algının . . . entel dantel
veya moda düşkünleri tarafında kullanılan bir kelimedir . . .
O nedenle ben Devrim ve devrimci sözlerini sadece duyup geçen . .
.ama Evri,min doğruluğuna gerçekliğine . . . evrim kavramına vakıf
olabilmek için . . . öncelikle
Evreni ve evrenin devinim, dönüşüm, değişim ini gerçekleştiren o hayal
edilemeyecek Evrenin güç ve dengesini sağlayan evrensel kuralın . . .
bilincinde olmak lazım geldiğine . . .bütün aklı ile inanan biriyim . . .
Ama şunu da iyi bilirim ki. . .evrimin ve evrensel güç ve dengenin en
büyük düşmanı ve düşmanları. . Mezopotamya nın semavi inançları ile
inanç elitleri ve inanç baronları dır . . .
Çünkü inançlar ile baronları; . . . evreni . . .yaratıcı tanrının saltanat
sürdüğü özel mahremi olarak görür inanır kabul ederler ve ettirmeye de
çalışırlar . . . Ölümlüye bu tanrısal mekanları kapalı tutarlar . . .
Evrimin ana kucağı ve yaratıcısı olan Evreni, yaratıcının özel mahremi
olarak gördükleri için. .
Bu mahremin içindeki her şeyi düşünmek ve konuşmak ve en mükemmel
değişimlerinden olan ""evrim "" i konuşmak düşünmek . . .
inanç baronları tarafından . .
İnsanlar . . .yerine göre en büyük günah olarak inanmaya ve yerine
göre de yaratan tanrıyı yok sayma ile eş anlamlı olarak kabule zorlanırlar
. . .
Kaptıkları ve kapattıkları akıllara, yaratan tanrının saltanat sarayı
olarak lanse eden inanç baronları. . . .
Evreni . . .
Tanrılarına, "" gök "" adı altında sundukları saltanat sarayı yaptıkları
yetmezmiş gibi . . .
Dünyayı da . .
Tanrının saltanat sarayı olarak gördükleri gök ün yani evrenin gölgesinde
. . . kendileri için bir saltanat sarayı olarak görür ler . . .
Bunun en doğal neticesi olarak . . . dünyanın bütün canlıları ve özellikle
de evrimin en güzide örneklerinden olan "" İnsan "" ı . . .Bu saltanat
saraylarının inanç köleleri olarak görürler ve kabulunu isterler . . .
O yüzdendir ki Evrim; akılarını inanç saraylarına, baronlarına ve
mitlerine vakfedenler için kabulu mümkün olmayan bir ütopya ve hatta bir
sapkınlık olarak görülür . .
Çoğu zamanda .. . Evrim aleyhtarlığının en yaygın olduğu . . . güya
bilim ve kültürün en ileri safhada olduğu söylenen Amerika . . .İngiltere.
. batı Avrupa ülkeleri . . . bu sapkınlıktan hızla dönüldüğüne örnek
olarak gösterilmeye çalışılır . . .
Oysa bu ülkeler . . . inançlar ve baronlarının . . türlü şekillerde . .
insan akıllarını ilimden de bilim de önce kapmış ve kapatmış olduklarını .
. tarihi süreçlerin ve yaşanan gerçeklerin değerlendirilmesini
istemedikleri . . . evrimin varlık ve yokluğunun tartışılmasını pek
önemsemezler . . .
Evrimi önemsizleştirme algılarının en hızlı yayıldığı ülke Amerika dır
sonra da Batı avrupa ülkeleri gelir . .
Bazıları da derki . . .
Evrimi bırak . . .devrime bak sen . . .
Devrim mi dedin . . . O da ne yahu . . . Doğdu mu böyle bir çocuk . . .
Belki birileri doğurmuştur . .
Ama Türkiye hariç . . . bir insanla yaşıt olacak kadar büyüyen bir devrim
çocuk görmek mümkün değil . . .
Misal mi dediniz . . .
Bolşevik devrimi mi dediniz . . . 2017 de doğdu . . .fiilen 1924 de kadar
sürdü. . .
Stalinin öldürdüğü bolşevik devrim bebeği anak yedi yıl yaşatılabilindi .
. .
53 kadar Stalinin ve Dumanın kanlı totaliter saltanatı olarak sürdü . .
.53 te Stalinin ölümünden sonra kanlı totaliter devrimcik ancak 1980 lere
kadar yaşatıla bilindi . . .halkı açlığa ve yokluğa mahkum etti . . 90 da
bütün izleri silinerek o da katledildi . .
Diktası totaliter rejimi kaldı yadigar . . .
Çin mi dediniz . . .
1949 da doğdu Mao nun devrim çocuğu . . . Kan ve can korkuları içinde
1976 ya kadar yaşatıla bilindi . . . 1976 dan sonra . . .kimse Mao nun
devrim çocuğunun mesuliyeti ne girmek istemedi . . . 1976 dan sonra Ulusal
Konsey üstün körü ebeveynlik etti dört karılı Mao nun devrim çocuğuna .
. .
Onun bunun elinde kalan Mao nun devrim çocuğu verem oldu 2000 lere
gelmeden emperyal tabutunda toprağa verildi . . . Dikta rejimi kaldı
yadigar . . .
Arnavytluk ve Yogoslavya mı dediniz . . .
Tito ile Enver Hoca ile doğdular onlar devrim çocukları . . . Tito ve Enver
hoca çok çalıştılar . . iyi yetiştirdiler Devrim çocuklarını . . . Bu
çocuklar ülkesi ve halkı için çok çalıştılar iyi şeyler yaptılar . .
Ama ne yazık ki . . .
Enver Hoca ile beraber onun devrim çocuğu da öldü . . .
Bir tabutta Enver Hoca diğer tabutta Enver hocanın devrim çocuğu yan yana
gömüldüler . . .
Tito ve onun devtrim çocuğunun sonları da ayni oldu . . .
Onlarda şimdi sarayın bahçesinde yan yana yatıyorlar . . .
Ne Arnavutluk kaldı ortada ne de Yugoslavya . . .
Hadi bide Ne diyelim . . .Küba mı diyelim. . .
Onun hikayesi diğerlerin den daha daha da hazin . .
Castro . . .1959 da yıllar süren ağrılı ve sancılı hamilelikten sonra
Doktor Çhe nin ebeliğinde doğurmuştu Devrim çocuğunu . .
Çok özen gösterdi Castro bu devrim çocuğuna . . . Devrim çocuğu
palazlandıkça Küba ve halkına bir şeyler ermeye başladı . . .ev verdi . .
.aş verdi . . . eğitim verdi . .sağlık verdi . .
Tabii bunları karşılıksız vermek mümkün mü . .
Bu verilenlerin verildiği ölçüde bir yerlerden karşılığını almalıyı . .
Aslında aldığı öyle çok bir şey değil di . . .
Al bunları benden fazlasını istemede . . . refah istemede . . fazlaca
düşünce ve sair özgürlüklerini isteme . . İç romunu . . .çal çalgını . .
yap dansını . .
Fazlası neyine gerek dedi . . .Kübaya ve Küba halkına . .
Aradan 40 sene geçmeden . . . Cuba devrim çocuğunun yaptıklarından . . .
Küba halkının tek düze . .puro - Rom - gitar - salsa sın dan Küba
halkı kadar Castro da yaka silkmeye başladı . . .
Göbekten bağlıydı Moskovadaki duma ya . . .kan damarları . . trakesi ve
midesi doğrudan bağlıydı Duma ya . . . 80 lerden sonra Rusya da
kalmamıştı kibir şey versin Castrosuna da onundevri,m çocuğu biraz daha
yaşasın . . .
E e e e koskoca Castro kapı kapı dolaşıp ta sadaka mı toplasındı . .
.Devrim çocuğunu yaşatmak için . . .
Ne mümkün . . .
Mecbur kaldı işi kardeşine devretti . . Kardeşine . . .sakın benim devrim
piçimi yyaşatmaya çalışma hemen git Obama ya . . .ben ölmeden gelsin
dolarlar . . boğsun benim devrim piçi,mi . . Öğretsin Kübalıya nasıl
ulaşacak dolara . . . diye sıkı sıkı tembih etti . . . Kardeşini adım
adımtakip etti . . .
ve
Ölmeden . . getirdi dolarlar ile dolarcıları Küba ya . .
Uzun süren ağrılı sancılı hamilelikten sonra binbir zorlukla doğurduğu
Devrim çocuğu nu henüz 50 yaşlarına gelmeden önce verem etti . . .sonra
dolarcıların idam sehpasına elleri ile götürüp teslim ederek idamını
seyrederken . . .
Oh be gördüm ya bu günleri . . artık ölebilirim diye iç geçirdi . .
Onun için dir ki . . .
En bahtsız Devrim . . .Küba devrimi . .
En zalim devrim babası da . . .Castro dur . . .
Hadi buda benden bayram sohbeti olsun . . .he Yılmaz bey . . .
26 Haziran 2017 11:08 tarihinde yilmaz akyildiz <yilmaz.akyildiz at gmail.com>
yazdı:
> hüseyin için tekrar olacak:
> hüso dan ricam
> aşağıdaki tabiat gerçeğini o çok bildiği evrim teorisine göre izah etmesi.
> soru şu: tabiat neden daha çok horoz çıkarttırıyor ve neden tek bir horoza
> 10 tavuk luk harem kuruyor?
> madem ki hüseyin tesadüflere ve yaradana inanmıyor herşeyi evrimsel izahı
> var diyor, o zaman yukardaki haroz/tavuk = 70/30 oranını evrim le izah
> etsin. ondan sonra bıçak vs den bahsederiz.
> önce aritmetik: neden 70/30 oranı var?
>
>
> Horoz işine gelirsek, bunun da evrimsel izahı vardır.
>> Ne dedik?
>> Her şey için kitaba değil tabiata bakacaksın. Fizikde de biyolojide de bu
>> böyle. Sadece matematik yapılır kafada defterde.
>> Şu tabiat kanununu belki hüso hala bilmemekte:
>> İstatistiksel olarak bakıldığında kuluçkaya yatırılan her on yumurtadan
>> ortalama dişi civciv çıkma oranı 3-4. Geri kalan 7-6 sı erkek. Bu bilimsel
>> kanıtlı bir gerçek. Gözlerimizin önünde oluşuyor 2 senedir. Recep in
>> Montana da komşusu da tavukçu. Recep ona sorabilir.
>> Diğer taraftan her on tavuk tek bir horoz un haremine giriyor. İkinci bir
>> horoz o hareme giremez. Doğanın dengesi bu. Karşı gelinmez.
>> Bu durumda o arta kalan horozlar n'olacak hüso bey?
>>
>
>
> --
> Bu iletiyi Google Grupları'ndaki "itu69insaat" grubuna abone olduğunuz
> için aldınız.
> Bu grubun aboneliğinden çıkmak ve bu gruptan artık e-posta almamak için
> itu69insaat+unsubscribe at googlegroups.com adresine e-posta gönderin.
> Daha fazla seçenek için https://groups.google.com/d/optout adresini
> ziyaret edin.
>
-------------- next part --------------
An HTML attachment was scrubbed...
URL: <http://yunus.listweb.bilkent.edu.tr/pipermail/turkmath/attachments/20170627/9c7548eb/attachment-0001.html>
More information about the Turkmath
mailing list