[Turkmath:2235] Sahtekarlık

Muhammed Uludag muhammed.uludag at gmail.com
Wed May 17 07:48:33 UTC 2017

Zafer hocam,

Neden böyle oluyor? Diye sorup cevabını aramak da lazım bir taraftan.
Sadece ifşa etmek yeterli olmuyor.

   - Üniversiteler
   ​kadro başvurularında​
   ​
    puan tabloları oluşturdu.
   - YÖK, akademik teşvik için puan hesabı istiyor.
   - Ü
   ​AK
    doçentli
   ​kte​
   puan sistemine geçti.

​​
(
​işin kökünde
üniversite giriş sınavındaki puanlama zihniyeti
​ var.
)
​

Bu puanlama mevzuu bizde bir "zihinsel engel" olmuş. ​
Nedense, kanun, yönetmelik, ve yönerge yapıcılar nasıl bir bozulmaya yol
açtığının farkında değiller.
​Puan bol olunca iyi oluyor sanıyorlar. *Oysa kırk çürük ceviz bir tane
taze ceviz etmez.*​

Peki
​ sahtekarlığa​
nasıl mani olunur?

-
​
​AK
,
​doçentlik ​
başvuru
​su​
 ​
baraj puan
​ın​
ı​
geç
​en
 dosyaları sadece nitelik
​yönünden
 değerlendirmelidir. Mesela
​b​
arajı geçen adaylar başlıca üç eser sunmalı ve esas değerlendirme bu
eserler üzerinden yapılmalıdır. YANİ:
*puan bir başvuru şartı olabilir ancak bir başarı şartı ol​amaz*
​. Bu hem adaylara ​hem de jürilere *ısrarla* vurgulanmalıdır. Barajı %10
geçen puan beyan edilmemelidir.
Kadro başvurularında da aynı ilke esas alınmalıdır.
​ (Keşke nokta atış kadro ilanlarını ifşa eden bir ​Zafer hocamız daha
olsaydı.)

​- ​
Aynı minvalde, ALES sınavında baraj puanı geçen adayların puanları ilan
edilmemelidir. Sadece başarılı denmelidi
​​
​. Keşke Üniversite sınavının da "ölçmesini" tutup "yerleştirmesini"
kaldırabilsek.

​- ​
YÖK
​ ​
akademik teşvik
​verecekse bu ​
yine akademik faaliyetlere yönelik olmalıdır. Bunun yurtiçi akademik
hareketlilik
​i​
çin nasıl kullanılabileceğini daha önce nazar ı dikkatlerinize sunmuştum.

​Bu öneriler hakkında daha fazla malumatı kişisel sayfama koymuştum, ama
okuyup görüş bildiren kimse çıkmadı henüz.

​selamlar​

--
A. M. Uludag
http://math.gsu.edu.tr/uludag/