[Turkmath:3189] Ekrem Savaş ICU'da konuşmacı olmalı

Zafer ERCAN zercan at ibu.edu.tr
Wed Aug 22 18:40:24 UTC 2018

TÜBA Asil Üyesi Prof. Dr. Ekrem Savaş, rektörlüğünü yapmış olduğu üniversitede gençlerin matematik çalışması
gerektiğini ve bunu yaparken gerekirse ''bakın, benim 300'den fazla yayınım var'' diyerek kendisinin örnek alınmasını
gerektiğini söylediği ifade ediliyor.

Hocamız, TUBİTAK burslarının dağıtılmasında da son derece (en azından yakın zamana kadar) aktif. TÜBİTAK'a
yapmış olduğum bir başvurum sonucunda yazılan raporda, ''bu projeyle yurtdışına gidip döndüğünde ülkemizde matematiğin gelişmesine katkıda bulunacağı kesin olmakla birlikte kendi kariyerine bir yararı olmaz'' ve diğer bir maddesindeyse,
''Niye University of Alberta'yı seçiyorsunuz! Daha iyi bir üniversiteyi niye seçmedin '' gibi bir ifade kullanılıyordu.
Bu tür değerli raporların yazılmasında hocamızın katkısının bulunduğunu tahmin ediyorum.

Hocamızın American Biographical Enstitiüsü tarafından Amerikan Şeref Madalyası aldığı anlaşılıyor.

Türk Matematik Derneği'nin Prof. Dr. Ekram Savaş'ı ICU'da konuşmacı olarak davet edilmesi için gerekli girişimlerde
bulunması gerektiğini düşünüyorum.

Hocamızın fotoğrafı için lütfen attach kısmına tıklayın.

İyi bayramlar.

ZE