[Turkmath:3467] en güzel resmi koymayı unutmuşum... (aslında boş bir yazı, boşa vakti olmayan okumasın!)

yilmaz akyildiz yilmaz.akyildiz at gmail.com
Sat Dec 8 13:44:09 UTC 2018

bu sabah hasan gümral a dediğim gibi
doğaçlama seminer vermek risk taşıyor
konuşma sonrası "şunu şunu demeyi unuttum, tüh şunu da söylemeliydim"
ah vah larıyla dolan dur.
ders durumu öyle değil, nasılsa bir sonraki ders  var.
ben ne zaman ki notlar hazırladım hepsi elimde kaldı,
ilk birinci sayfasından sonra anlattıklarımla kağıtta yazılanların hiç bir
alakası kalmadı.
bir de ercüment ortaçgil i hatırlıyorum: senelerdir öğrettiği aynı dersin
her saatini baktım yeniden hazırlıyor ve derse elinde o notlarla giriyor.
ne büyük özveri ve fedakarlık ve öğrenciye saygı.
belki de bu yüzden ercü erken *"burnt out"* oldu. bir de şunu söyledi
ercü: *"türk
çocuklarına ingilizce ders anlatmak bana artık çok absurd gelmeye başladı,
bu arada garip bir durum daha oluştu, ingilizce konuşamıyorum, bu demektir
ki benim öğretme hayatım bitti"* dedi ve ardından adam erken emekli olup
çekti Bodruma yerleşti. (alp eden in erken emekli olmasının sırrının henüz
çözüldüğünü sanmıyorum... umarım nedeni ben olmamıştırım, yoksa çok
üzülürüm..). Ercü yü ara-sıra yokluyorum telefonda, çok mutlu kerata.
emekli maaşı ile tıkır tıkır geçiniyormuş. bu da gösteriyor ki, en iyisi *"bir
hırka bir lokma bir kulübe"* yetiyor ve parayı dert etmek sadece hayatı
törpülüyor.. (duyar gibi oluyorum,  bazılarınız *'bari dinime küfreden
müslüman olsa' *diyorsunuz şu an..)
ercü nün artık ingilizce konuşmak  içinden gelmediğini duyunca *len ercü
kitap n'olacak? * dediğimde,
*"yazarken  sorun yok" *dedi. zaten OUP in editörü de kitabı elden geçirdi
sanıyorum..
geçen gün Urla da *"kuantum nedir ne değildir?" *başlıklı bir sohbet
toplantısı yaptık.
sanırım planladıklarımın sadece onda birisini aktarabildim.
nezaketten midir bilemem  kulağıma "*devamını da isterük" *sesleri geldi.
ama şimdi ben bu konuşmamı bir başka ortamda başkalarına tekrar versem
inanıyorum bambaşka bir durum ortaya çıkacaktır.
son söyeceğim şu: benim konuşmalarım gibi yazılarım da doğaçlamadır.
dolayısı ile hep eksik kalır.
örneğin son yazım *"**hava dan su dan, tarih den bugüne.. Şeyden
Sayılara... tekmili birden:"* ekranımda hala deviniyor.
örneğin en güzel resmi koymayı unutmuşum. halbuki benim yazılarım *"resimsiz
no-lamazlar!".*
affınıza sığınarak şimdi pdf ini değil de dinamik linkini ilave ediyorum:
https://docs.google.com/document/d/14mGLd9BZeZK5E3-oQRx3SWo6wPZ8xAqGXeGefI1XzhE/edit?usp=sharing