[Turkmath:3477] y.a. matematik hainliğine devam edecektir...!

yilmaz akyildiz yilmaz.akyildiz at gmail.com
Tue Dec 11 10:45:34 UTC 2018

Tuba hnm benim son yazım üzerine *"atın beni bu guruptan"* demiş.
Şu bilgiyi önceden de yazmıştım: klavyelerin delete tuşu olduğu gibi
herhangi bir turkmath mesajının alt satırlarındaki
http://yunus.listweb.bilkent.edu.tr/cgi-bin/mailman/listinfo/tmd-uye
linkine girerseniz son satırlarda üyelikten kendiniz nasıl çıkarsınız
açıkça görürsünüz.
Eminim Tuba hnm  bunu bilir, zaten önceden de bildirmiştik,
o halde yaptığı bu reklamvari haykırışla Tuba hnm neyi kastetmekte,
nereye varmak istemektedir?

Gelelim benim matematik hainliğime devam edeceğim kesin kararıma:
Tuba hnm a da özelden yazdığım gibi:
Matematik sadece x,y,z... teorem, lema, türev, integral olmayıp
olmayıp sosyal, hatta politik ve beşeri bir bilimdir,
insan uğraşısı dır, kendisi soyut olsa da toplumdan soyutlanamaz!
Bu ülkenin şu an en büyük sorunu ne dolardır ne de siyaset,
onlar zamanla düzelir,
ama her gün yeşererek büyüyen gençlerimizin eğitimi öyle değildir ve
burada da en mühim konu  matematiktir.
İlişikteki resim sanki bunun karikatürize edilmiş hali gibi gözükse de
korkarım gerçeğin ta kendisidir!
Kısacası diyeceğim, tmd sadece konferans ve seminerlerin yeri olamaz!
Buna gurup yöneticleri katılmıyorlarsa beni üyelikten atabilirler ama
ben kendim çıkmıyorum!

Şimdi gelelim son iki yazıma:
Sizi bilemem ama ben her defasında ekranımı
 *"Dikkat, Zafer Ercan çıkabilir"*
ürpertisi  ile açıyorum.
ZE son mesajında TMD nin Matematik Dünyası dergisinin akıbetini
Kaşıkçı nın cesedi ile sorgulamış. Şimdi anlıyorum ki  Ali Nesin beni
bu dergiye on sene müptela yapmış. ZE nin son mesajı elbette beni de
ilgilendiriyor ve ben de soruyorum:
kim dir Prens, kimlerdir Veliaht Prensler?
Müptelasıyım TMD nin arkadaş,  bilmem gerek!

Bir önceki mesajında bu defa ZF (pardon ya, bu *Zermelo Fraenkel *oldu),
doğrusu ZE,  Boğaziçi  Matematik Bölümünün "*horoz*" larından bahsediyor.
Orası benim de bölümüm(dü). Elbette dedikleri beni de ilgilendiriyor
ve bölümüm hakkında turk mat dünyasına yanlış bilgi verilmesine asla
müsaade edemem!  Mesela Alp Eden "horoz" değildir!' O başka bir
şeydir.

Son diyeceğim: *"Dikkat, her an Zafer Ercan çıkabilir"* ürpertisi ile
yaşayan bizlerde ZF,  pardon ZE  nin yarattığı bu tedirginliği bir
parça olsun ben yazılarımla dağıtmaya, arada sırada
baltayı taşa vursa da,  bazen de "dam üstünde saksağan vur beline
kazmayı"  olsa da ve kaş yaparken göz çıkartsa da  aslında ZE nin o kadar da
korkunç, kasıtlı ve kötü niyetli birisi olmadığını sizlere anlatmaya, (yahu
adam "*şair-i azam"* oldu başımıza, şairlerden zarar gelmez!), ama
*"doğrucu Davut"* olduğunu da ilave etmeye çalışıyorum. Hataları olunca ben
onları anında yüzüne vurup düzelttiriyorum.
Doğrusu bana anti-dot ZE gözü ile de bakabilirsiniz.
Dolayısı ile gurup yöneticileri beni atmadan önce ZE yi atmalılar.
Hadi atsınlar da görelim...