[Turkmath:3076] Re: Bir evvelki mektubumda bu dizindeki sonuncusu demiştim. Bu mektupla ilave açıklamalarım için kusura bakmayın.

Attila Aşkar AASKAR at ku.edu.tr
Fri Jul 6 06:24:49 UTC 2018

Yazıları daha düzenli okumak isteyenler için, EKTE pdf olarak da sunuyorum.

AA.

Değerli üyelerimiz,

Sizlere saygı nedeniyle üşenmeden, geçen hafta boyunca, iki yıllık etkinliklerimiz hakkında epey bilgi verdim. Lütfen web yerimizde ayrıntılı faaliyet raporlarımıza da bakınız. Dernek yönetimiyle çalışmak isteyenlere açık çağrı yaptım. Katkı yapmak isteyenler nasıl yapacaklarını, özel olarak yönetime veya açık ortamda, belirtmeleri de gayet doğaldır. Nitekim dernekten çalışmalarına destek isteyenlerin sayısı da artıyor, bu da dernekle ortak çalışmanın bir yolu. Onların düzenledikleri etkinlikler sayesinde TMD amaçlarına katkı yapılabiliyor.

Genel Kurul toplantısını şimdiden, özellikle de anı konuşmasına katılımı artırabilmek amacıyla, haber olarak duyurdum. Günü yaklaşınca, her zaman olduğu gibi resmi kurala göre, ilk ve ikinci toplantı tarihleri belirtilerek duyurulacaktır.

Ülkemizde ulusal düzeyde geçerli Dernekler kanunu ve Dernekler yönetmeliği Web sitemizde bulunmaktadır. İlginç fikirler söylemek isteyenler lütfen bunlara bir zahmet baksınlar. Yönetmeliğin 15. Maddesinden alıntı: “Üyeler, yönetim kurulunca düzenlenen listedeki adları karşısına imza koyarak toplantı yerine girerler”. Bazı ülkelere özençle, kurula şahsen katılmadan (İngilizce yaygın deyimiyle “Proxy” yoluyla) oy verme ülkemizde yasal değildir. Yasa ve yönetmelik koyucuların rasyonelini de görebilirsiniz. Seçilenlerin birerinin Edirne, Ardahan, Trabzon, Adana ve Konya’dan olduğunu düşünün. Skype’la filan yürütülür de demeyin lütfen.

Üyesi bulunduğumuz Avrupa Matematik Derneği (EMS) ve Uluslararası Matematik Birliği (IMU) yönetimleri de Türk matematik Derneğiyle (TMD) aynı ilkelerle çalışıyor. Olağan Genel Kurullar, dernek yönetiminin karar verdiği yerde yapılıyor. Genel Kurul üyeleri kendi imkanları ile veya desteğe başvurarak Genel Kurula katılıyor. Ciddi bir zaman önceden yenilenecek yönetim kurulu üyelikleri duyuruluyor, açık çağrı yapılıyor. İlgilenen dernek üyesi matematikçiler bir özgeçmiş ve açıklama ile başvuruyorlar. Yönetim kurulu veya kurulmuş bir komisyon çağrıları değerlendiriyor, ve seçimde aday olan kişileri websitelerinde duyuruyorlar. Elbette Genel Kurul sırasında aday göstermek de mümkün.

Bazı arkadaşlar derneğin kendilerine bir yarar sağlamadığını özel mektuplarıyla, aidat da ödemek istemediklerini  ayrıldılar. Onlara şapka! Ancak Dernek aidatları kişilere bireysel yarar sağlamak için değil, adı üzerinde, derneğe aidiyetin bildirilmesi içindir. Bu kanalla verilen mesaj, derneğin amaçlarını benimsiyorum demektir. Başka da anlamı yoktur. Yönetimin çalışmasını yetersiz bulanlar, uyarılarını yapabilirler. Kimseyi kınamak için de yazmıyorum, ancak durumu bilesiniz: 800 e yakın üyemizin yaklaşık 250 kadarı düzenli aidat ödemektedir. Yani aidat kanalıyla geliri yılda onbeşbin TL dolayında olan bir derneğiz. 10 yıldır aidiyetini belirlemeyen üyeler mevcuttur. İsterseniz maalesef deyin ama, aidiyetini kanıtlamayan üyeler ne seçebiliyor, ne de seçilebiliyor. 30 yıl aidiyetini belirlemiş olan üyelerimizin yaşam boyu üyelikleri artık aidat ödemeden sürmektedir.

Ayrıca, Türk Matematik Derneği, nitelikli araştırmayı desteklemek amacıyla 2014 yılından beri MAD projesini devreye sokmuştur. 4 yılda MAD fonundan kırktan fazla çeşitli nitelikteki araştırma faaliyeti ve öğrenci topluluklarının çalıştayları desteklenmiştir. Her yıl websitemizde bu faaliyetlerin dökümü yapılmaktadır, lütfen bakınız.

Dört yıldır, her sene en yüksek MAD desteği almış oluşumların başında gelen bazı etkinlikler,

1.      Onyılı aşkın süredir matematiğin tüm dallarına hizmet veren ve kuvvetli araştırmacı kadrosuyla Avrupa araştırma merkezleri arasında yerini almış Istanbul Matematiksel Bilimler Merkezi;

2.      Otuz yıllık nitelikli çalışmalar sayesinde ülkemizde bir geometri ve topoloji ekolünün oluşmasını sağlamış Gökova toplantıları ve yeni kurulan GGT Enstitüsü;

3.      Yirmi yıldır hem cebir hem matematiğin temelleri ile ilgili uluslararası ve ulusal en parlak araştırmacıları biraraya getiren Antalya Cebir Günleri;

4.      Ünü dünyaca kabul edilmiş ve her kuşaktan matematik yapmaya çalışanlara ortam hazırlayan Nesin Matematik Köyü;

5.      31. Yılına ulaşarak önemli bir sürekliliğe örnek olan Ulusal Matematik Sempozyumu;

6.      Her yıl sayıları dört beşi bulan öğrenci çalıştayları.

Ülke ve dünya matematiğine katkıları için bu vesileyle bir kere daha Dernek yönetimi olarak tüm emeği geçenlere teşekkür ederiz.

Üyeleri bu kadar zeki insanlardan oluşan derneğimizin hayal dünyası doğal olarak çok geniş olacaktır. Vizyon her zaman lazım. Gerçekçi olmayan vizyonların illüziyon olarak kaldığını da unutmayalım. Vizyonumuzu genişletebilmek için katkılarınızı bekliyoruz.

Herkese iyilik dileklerimi iletirim,

Attila Aşkar

H.

Bir evvelki mektubumda bu dizindeki sonuncusu demiştim. Bu mektupla ilave açıklamalarım için kusura bakmayın.

Derneğimizde latife – hümur da eksik değil! Bir üyemizim “ağır ağabey” deyimini şimdilik  benimsedim. Yaşça en ağırlardan olduğum açık, çok şükür. Hizmet verebildimse bu ünvanı hakkettim, yoksa kinayedir. Gelen mektuplardan ve sözel olarak  belirtilenlerden izlenimim benimseme yolunda!