[Turkmath:3121] Re: YNT: kıvılcım söndü (mü?)

eylem zeliha yildiz eylemzeliha at gmail.com
Sun Jul 29 22:31:09 UTC 2018

Naif bir soru. Muhatabı da aramızda değil.

Rapor öğrenciler için yazılmış bir rapor. Sapla saman birbirine karışmasın. Usülsüz işlem var, yalan var, üniversite kaynaklarını gizlice dağıtmak var, öğrenciye mobbing uygulamak bağırmak çağırmak aşağılamak var… Ben sadece öğrenci olaylarından bahsediyorum. Akbulut olaylarında zaten zıvanadan çıktılar.

Amerika’da bir üniversiteyi dava etmek herkesin harcı değil. Türkiye’deki gibi bir kaç bin TL ye işinde uzman iş ve idare hukuku avukatlarını bulup davanızı verebileceğinizi sanıyorsanız yanılıyorsunuz.  Ya da size fikir verecek sendika avukatları falan. O tarz mefhumlar buralarda pek yok. Kendi bağlı olduğum sendikadan biliyorum. Bir de raporlara rağmen kendilerine yardım edecek bir kurum veya bir avukat bulamayan arkadaşlarımdan.

Diğer bir zıvanadan çıktıkları konu ise şu; araştırabilirsiniz, size burada hukukun işleyişi hakkında fikir verebilir:

MSU'da 200 den fazla kadın ve çoçuk (milli jimnastikçiler dahil) bir pedofili doktor (Larry Nassar) tarafından çok uzun yıllar boyunca taciz edilmiş ve üniversite yönetimi bu doktora ödül üzerine ödül vermiş. Şikayetler olmuş raporlar yazılmış ama nedense kimse üniversiteyi dava edememiş ta ki yıllar sonra FBI  olaya müdahil olana ve olay sosyal medyada ses getiren ulusal boyut kazanana kadar. Nassar üniversite tarafından hep korunmuş kollanmış. Tacize uğrayan kadınlar çoçuklar ve aileleri ise sindirilmiş.

Matematik bölümünde de Wolfson korundu ve kollandı o rapordan sonra bölüm düzeyinde en yüksek maaş artışlarını almış yıllarca, öğrenciler ise sindirildi. İçlerindeki nefret şu anda Akbulut’a yönelmiş durumda. Sonu ne olur bilemem. Dava açar açmaz o onun bileceği iş ama "rapor da varmış neden dava açmıyor" diye sormak naif.

Eylem