[Turkmath:3225] Fwd: tarihten bir yaprak + günümüzden de 2 yaprak:

yilmaz akyildiz yilmaz.akyildiz at gmail.com
Thu Sep 20 19:58:14 UTC 2018

1969 -70  Fizik Mezunları bir sınıfdaşım "tarih den 1 ve günümüz den de 2
yaprak" konulu yazım hususunda bana dönüş yaptı. Her ne kadar başka biriniz
ilgi göstermemiş olsa da MEÖ e vereceğim cevabı sizlerle de paylaşıyorum,
(okumak veya ciddiye almak zorunda elbette değilsiniz!):

SEVGİLİ YILMAZ, BURSALININ YAZILARINI DA KOYSAYDIN DİYECEĞİM.
dilek sizden hizmet bizden... ilişikteler

AMA BENCE ÜNİVERSİTELERİN NASIL OLMASI GEREKTİĞİNE, DAİR YAZI YAZMAK ORHAN
BEYİN DE HAKKI OLMALI.
elbette Mmt im!
benim yazımın o şekilde yorumlanabileceğini sanmamıştım..
sadece Orhan değil bence eğitim gazeteciliği yapan Abbas Güçlü de yazmalı!
aslında benim demek istediğim: (şunu AKM yi yıkarken de yaptılar, genelde
bir bina yıkılırken etrafı sarılır, en azından toz duman etrafa saçılmasın
diye...) göz göre göre gözlerimizin önünde oluşa giden ve
üniversitelerimizi direk ilgilendiren bu olaylara Bursalı da olmasa  kimse
el atmayacak. Orhan' ı şahsen tanıdığım için biraz kinayeli yazmış
olabilirim, ama kendisi  benim yazı tarzımı bilir. Eminim Orhan beni doğru
anlamıştır, yoksa bana dönerdi.

ZATEN BU İŞ SADECE BİZ AKADEMİSYENLERE BIRAKILAMIYACAK KADAR ÖNEMLİ DEĞİL
Mİ?

Tam da bu işte!  Mmt im, akademisyenler ve/ya üniversiteler bu konularda
bir şeyler yazdılar veya yaptılar da bundan benim mi haberim olmadı?

ZATEN HÜKÜMETİMİZ HER AN ONLARA YENİDEN NİZAM VERİRKEN, BİRAZ DA ORHAN BEY
VERSİN DİYECEĞİM. BELKİ BİR İŞE YARAR...

Keşke Orhan hökümatımız kadar nizam vermeye yetkili olsa idi!
Bursalı gazeteciliğini yapıyor. İyi ki de var ve bu konulara el atıyor.
Bakalım Abbas Güçlü  de yazar mı?  ve tabii yazarsa nasıl yazar?

(VEYA BEN TÜMÜYLE SÖYLEMEK İSTEDİĞİNİ YANLIŞ ANLADIM. MESELA YAZI EKİNDEKİ
KOZMOGRAFYA KİTABI İLE İLGİLİ BİR ŞEY Mİ İMA EDİLİYOR?)

eyvaaaah eyvah!
sen de beni yanlış anladın sa beni tanımayanlar acep nasıl anladılar?
şimdi merak eder oldum !
izah edeyim:
bir 1930 ların eğitim tarihine bakıyoruz bir de bugünkü üniversitelerin
durumuna. ortak kelime sadece "yaprak".
Heyhaaat, bakın şimdi  bir önceki mesajımda birinci ekte ismi geçen Selman
Akbulut'u getirdi aklıma bu ortak kelime. Kel alaka demeyin! hayat çok
komplekstir. Hiç alakasız görünen şeyler bakmışsınız düğümsel bir
şekilde birbirlerine
bağlanıvermişler. Ayrıca her düğüm de çözülemez. Tarihteki Gordion
düğümünün çözümü topolojik olmamıştır!  Düğümler Teorisi ile iç içe gelişen
son zamanların somut 4-boyutlu egzotik uzay inşaaları Selman la
başlamıştır dersem,
inanın  abartmış olmam!
Hangi meşhur matematikçi idi şunu söyleyen:
"matematiği zor ve kompleks sananlar bir de hayata baksınlar".
Önceki yazılarımda da bahsetmiştim, Selman' ın başı şu an üniversitesi ile
çok ciddi bir belada. Bana hiç de ikna edici gelmeyen  nedenlerle Selman' ı
üniversitesinden atmaya ve MSU yu Türkler den temizlemeye çalışıyorlar.
(Dolayısı  ile bu konunun hepimizi ilgilendirdiğine inanıyorum! yoksa
bazılarınızdan yediğim zılgıtlar dan sonra çok kıymetli vaktinizi alır
mıydım hiç!)
Kendim de bir emekli olarak aklıma ilk gelen, atılma  veya kendi isteği ile
ayrılması durumunda Selman'ın emekliliği n'olacak sorusuydu?

Anlaşılan o ki bu aşamada emeklilik demek NSF den alınan  ve  alınacak yüz
binlerce dolarlık NSF fundlarının buharlaşması olur, (onlardan kaç türk
öğrenci ve ziyaretçinin  faydalandığı rakamlarla bellidir). Okuduğum Selman
karşıtı raporlardan Selmanı yok etmenin ardındaki esas niyetin  MSU dan
TÜRKİYE etkisini tamamıyla silmek olduğu apaçık belli oluyor. Bazılarınız
sorabilir:  "Selman Neden TR ye gelip MSU da yaptıklarını yapmıyor?"  Benim
bildiğim : TR den çağıran, imkan veren oldu da, (buna RTE de dahil),
Selman mı hayır dedi?
Selman' ın deyişiyle:
"Kendi cebinizle enstitü kurunca iş bitmiyor, onu yaşatacak funding lazım."

Şimdilik bu kadar.
y.a.
Not:  MSU - Selman Akbulut konusu ile ilgilenen ve Selmanı desteklemek
isteyecek arkadaşlar Twitter'a girip @selman_akbulut mesajlarına  "like"
yapabilirler. Bu sayının 20-30 olması etkili olacaktır.