[Turkmath:3239] Onlar 60 ların dev leriydiler, çok da yakın dosttular...

yilmaz akyildiz yilmaz.akyildiz at gmail.com
Mon Sep 24 16:29:05 UTC 2018

Ön not: bu yazının içinde seminer vs duyurusu yoktur! Eğlendirici ve
bilgilendirici olsun diye paylaşılmaktadır. İlgisiz olan lütfen zamanını
harcamasın!
[image: image.png]
bazıları sonlarının benzer olacağından çekiniyorlar...
bilemeyiz ki
Grothendieck son yıllarında bize anormal geldi.
Benim anladığım o bir başka boyuta kaydı ve
farklı bir lisanda yazmaya başladı.
Çokları gibi ben de  Atiyah'ın RH yi ispatladığına inanmıyorum!
Çünkü  RH bence bir başka evrende.
Keşke Grothendieck RH yi çözmeden matematiği bırakmasa ve bizim evreni terk
etmeseydi,
(belki de çözemeyeceğini anladığı için terketti.. evet, evet, bunu da
diyenler oldu...
eski beyin gücü kalmadı dendi, halbuki matematiği terkettiğinde yaşı henüz
40 idi..)
Bu iş Atiyah la da olmadıysa, artık umudumuz Robert Langlands!
y.a.: kimse henüz "oldu bu iş" demiyor.. biliyorsunuz matematikte "ispat
nedir?" sorusu fizikteki "gerçek nedir?" sorusu gibi kesinlik kazanmamış
bir tartışmadır. olmayana ergi metodu hala sanki bir centilmenlik
anlaşmasıdır. ama matematik centilmenlik takmaz...
Kubilay Sönmez: Olmayana erginin kuşkuyla karşılanmasında Gödel'in de
katkısı var bence. Altta yatan "üçüncü durumun olanaksızlığı" ilkesi... Bir
önerme yanlış değilse Gödel nedeniyle doğru olmak zorunda değil. Ya "karar
verilemeyen önerme" ise...
üç tane ek var:
ilki bugün Atiyah' ın konuşması ardından john d. cook un yazısı,
diğeri efsane müzisyen Joan Baez' in amca oğlu matematiksel fizikçi
john Baez' in bloğundan,
sonuncusu benim başlattığım ama devamını getiremediğimiz bir tercüme...
belki birileriniz devamını getirir..

1.
https://www.johndcook.com/blog/2018/09/24/riemann-hypothesis-the-fine-structure-constant-and-the-todd-function/

2.