[Turkmath:3246] Atiyah, Euler' in imzası "e^(i Pi) +1 = 0" için "to be or not to be..." dedi. ben de soruyorum: yazsam mı yazmasam mı...?

yilmaz akyildiz yilmaz.akyildiz at gmail.com
Tue Sep 25 14:12:25 UTC 2018

arkadaşlar
tanrılar sanki Zafer Ercan denen bu zatı başımıza "tatlı bela" olarak
göndermişler.
Gerçi yazdıklarında haksiz olsa ilk ben olurdum ZE nin yakasına yapışan..
Siz söylemiyorsunuz ama ben yine de umuyorum
benim eğlendirici - bilgilendirici belki biraz da eğitici mesajlarım
ZE nin yazılarının yarattığı negatif havayı biraz olsun dağıtsın diye
yazılıyor...
(külahıma öyle söyle..)
neden bunu yapıyorsun? diye soranlara:
yaşlandık gari.
içimizde geçmişimizi, anılarımızı, birikimlerimizi paylaşmak,
bir sonraki nesle aktarmak içgüdüsü var sanki.
Atiyah' ın dünkü HLF konuşmasına da lütfen bu açıdan bakın.
Ne diyor 90 lık konuşmasının sonlarında:
"sexism, feminizm yanında şimdi bir de  'ageism'  çıkarttılar.
ben gibi morukların yazdıklarını artık basmıyorlar".
(halbuki Atiyah ın ses tonu ve o aristokrat Oxford aksanı ilk gördüğüm 1973
den beri hep aynı).
Eh beni de en iyi (anlaşılmaktan vaz geçtik) okuyacaklar siz
matematik-fizik topluluğusunuz.
Ama bu tip paylaşımları turkmath de sadece ben yapıyor olduğumdan
sakatlık bende olsa gerek.
(Zafer Ercan  zaten damgalı eşek... estağfurullah, laf gelişi öyle dedik..
bu arada eşek deyip geçmeyiniz, bakın bizim ilişikteki resimlerdeki
eşeklerimize,
iddia ediyorum bir matematikçinin en yakın arkadaşı bir eşek tir!
Zafer Ercan'ın da bir an önce ziraate başlamasını ve bir eşek almasını
bekliyoruz..)
Gelelim esas konumuza: yazsam mı yazmasam mı?
Lütfen bana şu hususta yardım edermisiniz:
turkmath e toplu mesaj atarken kendimi bayağı sınırlıyor, adeta sansürlüyor
ve
eyvah şimdi birisi çıkar ve "bu ne yahu, kel alaka?" derse düşüncesi ile
serbest yazamıyorum.
Bu gibi arkadaşlardan benden gelen mesajları ekrana dahi düşmeden
direk çöp kutusuna yönlendirmelerini rica ediyorum.
(Bunu bana 1996 da rahmetli Yavuz Nutku yapmıştı,
neymiş de efenim ekranındaki güzel kadın resimleri dosyasının yerini
değiştirmişim,
bunun üzerine beni Gebze deki ofisinden kovalamış ve
benden gelecek mesajları da direk çöpe yönlendirmişti.
O zamanlar şeker hastası olduğunu bilmiyordum.. Nur içinde yatsın).

Müsade varsa Atiyah la olan hatıralarımı bir sonraki mesajımda anlatacağım.
Özetle:
O nu 3 defa gördüm.
Lake Como, İtalya 1973
Atiyah - Singer in  Isadore u
Atiyah - Bott un Raul u
Atiyah - Hirzebruch un Friedrich i
Riyad da ersan ve Atiyah ile bir gün,  1980
Varşova da ICM,  1982
genç öğrenciler iken Penrose Atiyah için ne demiş?
Tanidiğim Öğrencileri:
Nigel Hitchin (IHES, 1975)
Simon Donaldson (Oxford, 1993)
Frances Kirwan (Oxford, 1993)
Edward Witten (Chicago, 1985)

Atiyah GÖKOVA da, 19916
Selman' ın deyimiyle: "Gökova ya kimler gelmedi ki.."
http://gokovagt.org/1996/index.html