[Turkmath:4267] itü inşaat ta iken bir hocamız bir dersinde şöyle demişti:

yilmaz akyildiz yilmaz.akyildiz at gmail.com
Wed Dec 18 08:24:06 UTC 2019

*"biz bu sıralarda çok değişik insanlar yetiştirdik"*
kastettiği o zamanın başbakanı *süleyman demirel* di.
*hoca necmettin* henüz almanyadan dönmemiş, türban takmamış, sesini
yükseltmemişti.
*oğuz atay*' ın da aynı sıralardan geldiğini sonradan "*tutunamayanlar*"
romanı vasıtası ile öğrenecektim.
dün tesadüfen bir şey daha öğrendim:
meğerse efsanevi nev-i şahsına münhasır *Cem Tezer*
<https://eksisozluk.com/cem-tezer--1058803?p=3> hoca da İTÜ inşaat
sıralarından geçmiş.
https://eksisozluk.com/cem-tezer--1058803?p=1
gelin itü inşaat sıralarından çıkıp gelen matematikçilerimizin bir
listesini ben yapayım
siz de eksiklerim varsa tamamlayın:
mustafa inan
(ne kadar matematikçi ben bilemem, daha doğrusu önce matematikçi tarifini
yapmamız gerek, bunun sırfi si var bir de tatbikisi ki ben buna daha çok
mühendislik matematiği derim, fiziksel matematik de bu sınıfa girer)
Uluğ Çapar
Attila Aşkar
Barış Kendirli
y.a.
Cem Tezer
bir şey daha öğrendim dün ben:
Cem Tezer'in zamanında inşaatçılara Lineer Cebir dersi de veriliyormuş.
bizim zamanımızda bu ders yoktu müfredatımızda.
halbuki Taylor un ilk iki terimini kullanan mühendislik biliminin de
temelinin lineer cebir olması gerekir
ve ben bu eksikliği sonradan bilhassa matematik kullanarak akademik kariyer
yapan arkadaşlarda sıklıkla gözlemledim. halbuki telafisi çok kolay bir
konudur.
matematik eğitiminin ilk abstrakt konusu lineer cebirdir,
ilk başta kavranması zor gibi olsa da ardından dadına doyum olmaz.
Kuantumun da temeli (sonsuz boyutta) lineer cebirdir.
inanırmısınız ben aslında lineer cebiri Dirac ın Kuantum Mekaniği
kitabından bra ve ket lerle öğrenmiştim.
ingilizceme de çok faydalı olmuştur o kitap. hala satırlarını hatırlarım.
içinde hiç resim yoktur!
bugün artık lineer cebir istense orta okul seviyesinde bile öğretilebilir.

işte buyurun benim için dünün sürprizi
Cem Tezer ile İTÜ İnşaatın yeniden buluşmasını beraber okuyalım:

Cem Tezer
<https://www.facebook.com/cem.tezer.3?__tn__=%2CdlC-R-R&eid=ARC_I1L6mcQj0cAdM42wjXheMaPh8vQd-uymJrs-s7horMGGk9xEzCTvOjWqHc5ZI80PbbjBT0pQBbI-&hc_ref=ARTM6qCmbJcgPTNshJ1w-xRsz5ah2aNztdbrz73Av4Dk23RK_oce1CER6S69P5NLDQQ>
, Itü Taskisla Insaat Yüzyetmisbirliler
<https://www.facebook.com/itutaskislainsaat.yuzyetmisbirliler?__tn__=%2CdlC-R-R&eid=ARCMWHKYuEGyTxKR8GLiSCeNIrJgyumpfrtc7zuwCXJkndFzMm1d5514RLvJVI-ynfskiOJibYC-4ngi&hc_ref=ARTM6qCmbJcgPTNshJ1w-xRsz5ah2aNztdbrz73Av4Dk23RK_oce1CER6S69P5NLDQQ>
 ve 2 diğer kişi <https://www.facebook.com/cem.tezer.3#> ile birlikte

12 Aralık 2019 gecesi Kemal’in misafiriydim !

21 Ocak 2010 günü Kemal bana “facebook” vasıtasıyla şu satırları göndermiş :

"İ.T.Ü İnşaat Fakültesi 1.sınıf 171.001 no'lu arkadaşımız olduğunu tahmin
ederek yazıyorum.

Doğruysa ve yanıtlarsan sevinirim."

Ben de hemen şu cevabı vermişim :

"Evet, ben 171001... Bunca yıldan sonra haberleşmek çok güzel."

28 Ocak 2010 günü Kemal cevap vermiş :

"Sevgili Cem ...

Seni yarım dönem bile olsa tanımak çok güzeldi İ.T.Ü'de.

Ne zaman bir araya gelsek ve eskileri konuşsak, mutlaka 001'den söz ederiz.

Süperdin. Sene 1971-72 kışı, okul çıkışlarında Taksim'e lineer cebir konuşa
konuşa gittiğimiz akşamları unutmadım.

Kendine iyi bak. "

Ben de hiç vakit kaybetmeden şöyle yazmışım :

"Sevgili Kemal ...

Ben de bir kaç aya inhisar etse de Taşkışla'yı, iç bahçedeki beyzi havuzu,
hic de fena olmayan yemekleri, yemekleri takiben içilen çayları ve o güzel
binada geçirdigim günlerde bana gösterilen sıcak alaka ve muhabbeti hiç
unutmadım. Beni hatırlayanların olduğunu duymaktan bahtiyarım. "

O gün, bu gün birbirimizi bir daha kaybetmedik.

Sağolsun Ali Mustafaoğlu başta olmak üzere bütün 71 girişli İ.T.Ü. İnşaat
Fakültesi öğrencileri birkaç ay beraberliğin hatırını sayıp, beni arar,
sorar kollar oldular !
[image: Görüntünün olası içeriği: 2 kişi, Cem Tezer dahil, oturan insanlar]
<https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10218015002180588&set=a.1578750942652&type=3&eid=ARDpK-lXjWISmALcXcnga-Mp9rnwZd9Wv-06E7sduxGUBzFj11YMg7edWYLdmtOu_JxapUQhBmZaPTi8>
Sağdaki Cem Hoca,
çok derin bir tasavvufa dalmış vaziyette
sanki Şadi  ve Hayyam'ı anmakta...
yeni yılda
hep beraber şerefeee ve sağlığa...
y.a.