[Turkmath:4032] Re: haber

Mehmet Sabir Kiraz m.kiraz at gmail.com
Sun Jul 14 13:17:39 UTC 2019

Merhaba

Türkiye’yi bilmiyorum ama Avrupa’da hem internal hem de external examiner
var (iç ve dış denetçiler). Internal examiner üniversite içinden uzman bir
hoca externalda ise başka bir üniversiteden bir hoca atanıyor. Dersi
alanların karekökü kadar en düşük, orta ve yüksek olanları
değerlendiriyorlar ve rapor sunuyorlar. Öğrencilerin itiraz sürecinde veya
plagiarism durumunda ise hukukçu kimlikli hocalar nezdinde hoca ve
öğrenciyle beraber bir masa kuruluyor, iki taraf dinleniyor ve karara
bağlanıyor. Hala çözülemezse öğrenci dışarıdaki mahkemelere gidebiliyor.
Buradan çıkan raporlar üniversitenin seviyesi ve hatta proje kabullerine
direk etki ediyor.

Saygılarımla

Mehmet Sabır Kiraz